..: ČD zablokovaly Babitron :..
Praha - České dráhy zablokovaly populární aplikaci na zjišťování zpoždění "Babitron". Vlna rozhořčených hlasů ale následně přivedla obě strany ke kompromisní dohodě - aplikace by měla na internetu v upravené podobě znovu ožít. Problém byl v tom, že data o zpožděních jsou veřejně dostupná na stránkách ČD, v aplikaci on-line poloha vlaku. Babitron byl naprogramovaný tak, že data průběžně stahoval a zpracovával do dlouhodobých tabulek. ČD proto minulý týden zablokovaly Babitronu data a ten tak "zamrzl" na stavu z 11. července, 19:50 hodin.

"Dosavadním způsobem stahování dat pro systém Babitron docházelo k neúměrnému zatěžování systému ČD a webové aplikace. ČD službu poskytují primárně pro individuální dotazy cestující veřejnosti na zjištění polohy a včasnosti konkrétního spoje. Právě obrovské množství automatizovaných dotazů pro získání dat snižovalo funkčnost služby," uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.

Na pondělní schůzce se provozovatel Babitronu Robert Babilon dohodl se zástupci drah na kompromisním řešení. "Jsem přesvědčen, že provozováním Babitronu jsem neporušil žádný zákon, stejně tak ČD neporušily zákony tím, že znemožnily mé aplikaci stahovat jejich data. Jsem rád, že jsme se sešli a dospěli ke kompromisu, který podle mého názoru bude dostatečný pro cestující při plánování svých cest. Spokojen budu, až se tento návrh podaří prosadit ve vedení ČD," uvedl Robert Babilon. Podle Aleše Ondrůje z ČD by nové řešení mělo být užitečné při plánování cesty a na druhé straně nezatěžovat informační systém Českých drah. "Součástí dalších jednání budou i úvahy o možném využití expertních zkušeností z práce systému Babitron pro další zlepšení informovanosti cestujících," dodal Ondrůj.

Informace ze stránek Babitronu

  • Na schůzce s panem Mencem z ČD a.s. dne 17.7. jsme našli kompromis, který je na jedné straně užitečný pro cestující při plánování cesty a na druhé straně nepoškozuje zájmy ČD. Pan Menc se pokusí prosadit, aby upravený Babitron sloužil jako oficiální testovací verze této služby do doby, než bude zprovozněna na stránkách ČD.
  • Stahování dat bylo zastaveno. Přehled vlaku byl upraven do cca kompromisní podoby (byly by tam jenom stanice, kde vlak zastavuje). Podobná funkce by mohla být pro přestup mezi dvěma vlaky.

Aktualizace ze stránek Babitronu 25.7.2006

Panu Mencovi z ČD se povedlo získat souhlas k provozování aplikace podobné Babitronu. Pokud to dobře půjde, mohla by se aplikace (zatím na zdejších stránkách) do týdne rozjet.

Zdroj: iDnes


CSPSV | 21.7.2006 (12:33)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Glagol  mail  
21.07.2006 (14:24)  
Citace:"Na schůzce s panem Mencem z ČD a.s. dne 17.7. jsme našli kompromis, který je na jedné straně užitečný pro cestující při plánování cesty a na druhé straně nepoškozuje zájmy ČD. Pan Menc se pokusí prosadit, aby upravený Babitron sloužil jako oficiální testovací verze. této služby do doby, než bude zprovozněna na stránkách ČD."

Čili a)ČD koupí aplikaci a využijí zkušenosti odborníka (a řádně ho zaplatí)+udělá se facelift pro prosté joudy.
b)ČD koupí aplikaci a zatnou celý projekt
c)ČD budou prudit.

Já osobně bych byl pro var.A.
21.07.2006 (14:20)  
Pikantní je, že ČD mají pro služební potřebu k dispozici data, která pan Babilon "pracně" získával transformací z veřejně dostupných www stránek, na které se transformují ze služebních dat … služební data mají v podstatě podobu toho, co se nabízí zákazníkům SBB na http://www.sbb.ch/pros/inter/index_d.html
Čili nejjednodušší cestou, jak poskytovat cestujícím informace o zpoždění vlaku prostřednuctvím programu pana Babilona by bylo :
a) zpřístupnění "služebních" dat jen panu Babilonovi, resp. "jeho" serveru
b) zpřístupnění "služebních" dat všem

Navíc by se tím vyřešily problémy, které při "překlápění" dat mezi servery, resp. aplikacemi vznikají a musí se pracně řešit a odstraňovat.
Registered user PeS 
21.07.2006 (14:11)  
Ano, tvůrce byl rafinovaný a bylo těch požadvků více. Ale hlavně drahám vadila statistika. Viz diskuse v návštěvní knize Babitronu, technické problémy byly až na okraj. Ale to si Ondrůj neodvážil říct naplno, tak to svedl na přetíženost.

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpkniha2
Registered user Petr-K 
21.07.2006 (14:06)  
Pokud vim, tak na CD je omezeni 1 dotaz za 10s z jedny ip adresy. Takze to bude zrejme rychlost dotazu Babitronu. Leda ze by byl tvurce rafinovany a poustel paralelne nekolik dotazu z ruznych ip, coz neni zadny velky problem.
21.07.2006 (13:58)  
Eh, ty koruny si odmyslete. :))
21.07.2006 (13:57)  
Nevím, kolik vlaků sleduje (resp. sledoval) Babitron. V datbázi řazení vlaku na zelpage je 876 vlaků. Řekněme, že jich Babitron sledoval 1.000 Kč a to každé tři minuty. To má zdrcujících 5,5 požadavku za sekundu (to by snad zvládl vyřídit i můj mobil).

Třeba mezi Plzní a Stříbrem teď probíhá koridorizace, takže bych rád věděl jak na tom valky jsou se zpožděním, abych případně vyrazil dřív.
Registered user lada 
21.07.2006 (13:39)  
I kdyz budu hodne nadsadim, tak reknu, ze Babitron mohl mit na server Ceskych drah 1 dotaz za 1 sekundu. To musi zvladnout hrave i ta zminovana 486ka s radovou rezervou. Proste se ta statistika nehodila do kramu - tvrdit, ze cca 92 % vlaku nema zpozdeni je evidentni lez.
Registered user 753006 
21.07.2006 (13:27)  
No ať žijí ČD,bude zase větší sranda při cestování,když ten vlak člověk nezná a nezná jeho pravidelné zpoždění.
Registered user Kuba 
21.07.2006 (13:21)  
za B je spravně, i když možnost A je taky velice pravděpodobná
21.07.2006 (13:17)  
"Dosavadním způsobem stahování dat pro systém Babitron docházelo k neúměrnému zatěžování systému ČD a webové aplikace."

Přesně tuto zcela trapnou výmluvu jsem čekal. Jsou dvě možnosti:

1. Buď provozují tu aplikaci na staré vyřazené (Ondrůjově) 486ce, která těch pár požadavků za minutu nerozdejchala.

2. Nebo byl Babitron poslední dobou moc červený, což se někomu z vedení znelíbilo. :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko