..: ČD zablokovaly Babitron :..
Praha - České dráhy zablokovaly populární aplikaci na zjišťování zpoždění "Babitron". Vlna rozhořčených hlasů ale následně přivedla obě strany ke kompromisní dohodě - aplikace by měla na internetu v upravené podobě znovu ožít. Problém byl v tom, že data o zpožděních jsou veřejně dostupná na stránkách ČD, v aplikaci on-line poloha vlaku. Babitron byl naprogramovaný tak, že data průběžně stahoval a zpracovával do dlouhodobých tabulek. ČD proto minulý týden zablokovaly Babitronu data a ten tak "zamrzl" na stavu z 11. července, 19:50 hodin.

"Dosavadním způsobem stahování dat pro systém Babitron docházelo k neúměrnému zatěžování systému ČD a webové aplikace. ČD službu poskytují primárně pro individuální dotazy cestující veřejnosti na zjištění polohy a včasnosti konkrétního spoje. Právě obrovské množství automatizovaných dotazů pro získání dat snižovalo funkčnost služby," uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.

Na pondělní schůzce se provozovatel Babitronu Robert Babilon dohodl se zástupci drah na kompromisním řešení. "Jsem přesvědčen, že provozováním Babitronu jsem neporušil žádný zákon, stejně tak ČD neporušily zákony tím, že znemožnily mé aplikaci stahovat jejich data. Jsem rád, že jsme se sešli a dospěli ke kompromisu, který podle mého názoru bude dostatečný pro cestující při plánování svých cest. Spokojen budu, až se tento návrh podaří prosadit ve vedení ČD," uvedl Robert Babilon. Podle Aleše Ondrůje z ČD by nové řešení mělo být užitečné při plánování cesty a na druhé straně nezatěžovat informační systém Českých drah. "Součástí dalších jednání budou i úvahy o možném využití expertních zkušeností z práce systému Babitron pro další zlepšení informovanosti cestujících," dodal Ondrůj.

Informace ze stránek Babitronu

  • Na schůzce s panem Mencem z ČD a.s. dne 17.7. jsme našli kompromis, který je na jedné straně užitečný pro cestující při plánování cesty a na druhé straně nepoškozuje zájmy ČD. Pan Menc se pokusí prosadit, aby upravený Babitron sloužil jako oficiální testovací verze této služby do doby, než bude zprovozněna na stránkách ČD.
  • Stahování dat bylo zastaveno. Přehled vlaku byl upraven do cca kompromisní podoby (byly by tam jenom stanice, kde vlak zastavuje). Podobná funkce by mohla být pro přestup mezi dvěma vlaky.

Aktualizace ze stránek Babitronu 25.7.2006

Panu Mencovi z ČD se povedlo získat souhlas k provozování aplikace podobné Babitronu. Pokud to dobře půjde, mohla by se aplikace (zatím na zdejších stránkách) do týdne rozjet.

Zdroj: iDnes


CSPSV | 21.7.2006 (12:33)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user zarkow  mail  
23.07.2006 (16:27)  
No LOL :-), nebyl nekde odkaz? At se muzu pobavit primo....
23.07.2006 (10:40)  
Mno, mám dojem, že od odchodu Šťáhlavského "výš" a nástupu dvojky Ondrůj-Menc začalo jakési křižácké tažení proti internetovým aktivitám. Zablokování psího webu, kde byly k dispozici oběhy vozidel, teď tohle...no, těšmě se, že za chvíli tu bude někdo zakazovat k-report a želpge. Hlavně že pan Menc to na netu umí, soudě podle toho, že na jednom tuzerském webu vylepuje svou audinu a tvrdí o ní něco o potřebě jí poskvrnit sexíkem....
22.07.2006 (21:42)  
Ahoj, minulou sobotu jsem vyrážel Prahy hl.n R675, na odjezdu jsme měli sekeru více než 10 minut. Ze zvědavosti jsem probudil oficiální WAPové zpoždění a ejhle, odjeli jsme podle něj už v 9:59!!! (pravidelný odjezd vlaku je přitom 10:01, podobný výsledek pak byl ještě v Praze Vršovicích - dle systému odjezd v 10:03 (přitom pravidelný odjezd 10:06), korektně bylo zpoždění cca 12 minut zaneseno až v Praha Malešice. Zdá se tedy, že statistiky začaly kohosi u ČD pálit natolik, že zprávné informace, natož jejich archivace se jsou nyní silně naobtíž....
22.07.2006 (17:23)  
Vážení, prvotní věc ČD je utajení. Pamatuji ještě doby, kdy jsem byl jako student vyslýchán komunistickou bezpečností kvůli fotografování na trati. Je tedy logické, že se ještě po dvaceti letech od revoluce budeme setkávat s názory, že taková věc jako Babitron ohrožuje bezpečnost dopravy.

Před rokem jsem vznesl dotaz, proč se neuvádějí také výluky na dvojkolejných tratích, které v mnohých případech mají citelnější dopad na cestující, než náhradní autobusová doprava. Vlak, který to odnese nejvíc, dostane třicet minut a v případě horší kombinace zpožděných rychlíků i 40 minut. Cestující ale nemá šanci se to nikde dopředu dozvědět. Soudruh Kubín z Osobní dopravy mně odpověděl, že by to znamenalo zvýšit kapacitu internetových stránek. Zřejmě je to univerzální odpověď, kdykoliv chce někdo nějakou informaci.
Registered user dav 
21.07.2006 (23:15)  
Teda pánové švýcaři maj tu sledovačku vymakanou jako blázen! Opravdu je to užasné! Gratuluji švýcarským drahám báječné aplikaci! to kdyby viděl někdo z GŘ tak se pokřižuje a tři dny s ním nebude řeč! :-))) No možná i dýl! :-)
Registered user M 
21.07.2006 (21:16)  
Ne pocit mam castecne take, viz forum (Provoz - Jizdni rad). Jen bych to opravil. Jsou zde Cestujici. Jsou ze CD.
:-(
21.07.2006 (20:02)  
Začínám mít dojem, že jsou zde cestující pro ČD a ne ČD pro cestující. Kde má cestující vzít pohotově informace o tom jak jezdí vlaky (v současné době stále zpožděné), než na pohotovém informačním mediu. ČD jej neprovozují a asi ví proč.
FRK
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
21.07.2006 (19:31)  
Pavel S.: Pokud informace pochazeji primo od adminu starajicich se o chod CDS, tak je to smutne. Na druhou stranu mam zkusenost s jinym systemem, ktery take periodicky odesila dotazy na jinou aplikaci. Pri frekvenci cca 1 dotaz za 1 vterinu se aplikace tvarila jako bezproblemova, presne jak pises. Zvyseni frekvence pod 1 vterinu bohuzel zapricinilo pad celeho systemu a snad nejvetsi pozdvizeni v historii firmy. System je hodne podobny CDS, ne-li stejny.
21.07.2006 (17:47)  
Zatížení sice mohlo být řekněme vyšší než od lidí, avšak opakovaně jsem testoval odezvu webové aplikace "poloha vlaku" a ve všech případech přicházela odezva okamžitě bez prodlení. Intranení aplikace musely mít totožné odezvy. Problém se zátěží je podle mých informací a zkušeností zástupný, pouze hodící se do krámu neinformovaným. :-/
21.07.2006 (17:42)  
..jsme našli kompromis, který je na jedné straně užitečný pro cestující při plánování cesty a na druhé straně nepoškozuje zájmy ČD...

To je přesné, zveřejňováni pravdivých informací poškozovalo zájmy ČD...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko