..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
14.07.2006 (13:29)  
to JTB: Pokud jsou ty vozy RIC tak potřebují ještě nějaké speciální schvalování? Jinak schvalování nové loko je jistě náročné a zdlouhavé, to však neznamená, že je projekt RT nereálný. Ano, může se zpozdit.

to Tom: A co je na tom, že se "ČD nechá předjet soukromníkem"? Když má ve stanic pobyt a druhý vlak ne.
Registrierter Benutzer Tom  mail  
14.07.2006 (12:16)  
A nejvíce mě sere že RT by měl předjíždět v Hranicích Sobieskiho..To se ČD nechá předjet soukromníkem a zbytečně prodlužovat jízdní dobu EC??
14.07.2006 (11:28)  
Celé debata začala okolo RT Expresu, o němž si troufám říci, že je hodně nerálný. Pro neznalé problematiky tedy podrobně vysvětlím.

Dopravce musí využívat vozidla TYPOVĚ SCHVÁLENÁ pro Českou republiku. To není zas taková legrace, ono schválení je nákladná a velmi zdlouhavá záležitost. Lokomotiva řady 189 zatím udělala první krůček s tím, že smí alespoň do Děčína. Krom schválení je potřeba ona vozidla někde objednat a zajistit a osobně myslím, že zajištění proklamovaného hnacího vozdidla je velmi nejisté. Už jen jeho schválení, navíc je to vozidlo potřeba někde fyzicky obstarat, lokomotivy přes pokroky posledních let stále nejsou housky, které jen tak leží někde v krámu. Přesto je z celého projektu asi nejreálnější.

Zběsilejší je vize importu ojetých vozů a záložních lokomotiv z Beneluxu. Tady si troufám označit jejich schválení za naprostou utopii. Nemám informace, že by se s tím zatím vůbec začalo. Největší šance to stihnout by byla u vozů, které se maximálně podobají něčemu, co už tu jezdí. Tedy třeba dovoz ojetých vozů z VEB Wagonbau Görlitz, ty snad ve východním bloku k mání někde budou a to ve státu, jehož správa nemá s ČD onen pakt o nepodporování konkurence, jako je to s Polskem a Slovenskem. U nich by se ještě snad i stíhal zkulturnit interiér. Bohužel nevím, že by v Beneluxu jezdilo něco, co by u nás mělo šanci získat rychle schválení typu.

Co tedy společnosti RailTrans zbývá krom neježdění? Pořízení schváleného vozidla. ČD nic ze svého parku neprodají. Pak se nabízejí jen dvě moderní vozidla pro ČR schválená - RegioSprinter a Desiro. Snad jedině touhle cestou si záchranu projektu RT-Expresu dovedu představit. Ano, pak může pan Šimral ještě zapřáhnout za svých několik lokomotiv (např ř 745) třeba nákladní vozy řady Gbkks a vybavit je lavicemi. Popůjčovat si staré vozy kalibru Bp-k od organizací typu ZMŽ. Nebo to celé odjezdit motoráky řady 796...
Registrierter Benutzer PZ 
14.07.2006 (10:48)  
JH: Co furt všichni máte s těma motorákama? Stejně není schválenej ani jeden kromě toho Desira, tak co? Nejjednodušší je nechat schválit DB 189 a sehnat pár vagonů.
Registrierter Benutzer Tom  mail  
14.07.2006 (10:42)  
Regionova:Přesně tak,já už jsem tady taky přirovnával ÖBB..však okolí toho Bischofshofenu a trať na Zell am see...všude kde se to dá tak je využívána co nejvyšší rychlost..i krátké úseky se jezdí 140 nebo možná i 160.ale díky Taurusům co mají s kratším vlakem už 140 na zhláví...tak pak se to zastavuje ve stanicích i co pár kliometrů..však jsem předevčírem jel z Werfenu (sám jsem nastupoval) EC 114 Wörthsee z Klagenfurtu do Dortumndu na na47 km jsme stáli 3x ve skoro prázdných stanicích..
Jenže u nás je to s tratěma problém ani 320 ani 280 nevyhovují..
Tak ať vedou ranní EC z Košic přez ty Valachy a v Žilině by mohl být přípoj na nějaké Ic nebo Ec do Prahy přez Bohumín a když připočteme ten přepřah(raději bez) a pak by to dělalo hodinu mezi příjezdy do Prahy mezi oběma spoji..
14.07.2006 (10:09)  
Kdybych měl ty rychlíky provozovat v motorové trakci, tak bych asi jezdil se Stadlerem GTW 4/12. Je to čtyřvozová jednotka (narozdíl od Desira), problém s typem vozidla by nebyl velký, neboť Slováci mají podobné ale kratší (GTW 2/6).
Registrierter Benutzer PZ 
14.07.2006 (9:27)  
samlep: No je to hloupost, ale co naděláš:-)
14.07.2006 (9:25)  
Vase sny o desiru jsou pekne nerealne.
14.07.2006 (9:06)  
Koeficient "e" byl do minulého roku skutečně 1,05. Od letoška je to již 1,075. Od kdy koeficient "e" je zavedený nevím. Koeficient pro naklápění je 1,25 a byl zaveden od zavedení tohoto grafikonu. Vše se dá zjistit na stránkách SŽDC (i metodický výpočet poplatku za DC).
14.07.2006 (9:03)  
PZ: Ja tim chtel pouze dokazat s jizdni dobou neni problem a ze se trasa Ostrava-Praha da v krajnim pripade jezdit i s desirem
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko