Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.
Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.
Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.
České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.
Zdroj: Tisková zpráva ČD

to Tom: A co je na tom, že se "ČD nechá předjet soukromníkem"? Když má ve stanic pobyt a druhý vlak ne.
Dopravce musí využívat vozidla TYPOVĚ SCHVÁLENÁ pro Českou republiku. To není zas taková legrace, ono schválení je nákladná a velmi zdlouhavá záležitost. Lokomotiva řady 189 zatím udělala první krůček s tím, že smí alespoň do Děčína. Krom schválení je potřeba ona vozidla někde objednat a zajistit a osobně myslím, že zajištění proklamovaného hnacího vozdidla je velmi nejisté. Už jen jeho schválení, navíc je to vozidlo potřeba někde fyzicky obstarat, lokomotivy přes pokroky posledních let stále nejsou housky, které jen tak leží někde v krámu. Přesto je z celého projektu asi nejreálnější.
Zběsilejší je vize importu ojetých vozů a záložních lokomotiv z Beneluxu. Tady si troufám označit jejich schválení za naprostou utopii. Nemám informace, že by se s tím zatím vůbec začalo. Největší šance to stihnout by byla u vozů, které se maximálně podobají něčemu, co už tu jezdí. Tedy třeba dovoz ojetých vozů z VEB Wagonbau Görlitz, ty snad ve východním bloku k mání někde budou a to ve státu, jehož správa nemá s ČD onen pakt o nepodporování konkurence, jako je to s Polskem a Slovenskem. U nich by se ještě snad i stíhal zkulturnit interiér. Bohužel nevím, že by v Beneluxu jezdilo něco, co by u nás mělo šanci získat rychle schválení typu.
Co tedy společnosti RailTrans zbývá krom neježdění? Pořízení schváleného vozidla. ČD nic ze svého parku neprodají. Pak se nabízejí jen dvě moderní vozidla pro ČR schválená - RegioSprinter a Desiro. Snad jedině touhle cestou si záchranu projektu RT-Expresu dovedu představit. Ano, pak může pan Šimral ještě zapřáhnout za svých několik lokomotiv (např ř 745) třeba nákladní vozy řady Gbkks a vybavit je lavicemi. Popůjčovat si staré vozy kalibru Bp-k od organizací typu ZMŽ. Nebo to celé odjezdit motoráky řady 796...
Jenže u nás je to s tratěma problém ani 320 ani 280 nevyhovují..
Tak ať vedou ranní EC z Košic přez ty Valachy a v Žilině by mohl být přípoj na nějaké Ic nebo Ec do Prahy přez Bohumín a když připočteme ten přepřah(raději bez) a pak by to dělalo hodinu mezi příjezdy do Prahy mezi oběma spoji..
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











