..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Zlínský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
12.07.2006 (13:20)  
Kdyby se jednalo o přípojné vozy k EC v trase Vsetín-ValMez-Hranice(-...), tak by to bylo skutečně zlepšení (rychlostní i komfortní). Takhle to ale vypadá na prudký obrat politiky ČD pro region Valašska a Ostravska (resp. posilování dominantní role jednoho veleúspěšného produktu ČD). Ach jo.

Jinak samozřejmě 26+12 nových vozů je dobrá zpráva.
12.07.2006 (13:11)  
Tak proč se bude stavět koridor mezi Dětmarovicema a Mosty u Jablunkova,když tam EC jezdit nebudou?
registrovaný uživatel lada 
12.07.2006 (13:05)  
Ne ze bych to Valassku nepral, ale bohuzel to neni nic jineho, nez jen omezeni IC/EC vlaku pres Ostravu (aby se jezdilo pendolinem) a presmerovani na Lidec :-((( Snad se podari uskutecnit RT Expres.

Nevite nekdo, kam se strci nove Ampz+Bmz+luzkace? Na kterych spojich? Uz od pristiho roku?
12.07.2006 (13:01)  
Já se domníval, že pro udělení kategorie EC je požadavek na průměrnou rychlost nad 90 km/h a ČR měla vyjímku do dokončení modernizace koridorů (kdysi jsem viděl nějaké oficiální dokumenty). Nevíte někdo kdy se to změnilo?
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko