Praha - Dne 25.5.2006 vydal Drážní úřad stavební povolení na rekonstrukci traťového úseku Praha-Libeň – Praha-Běchovice. Celková hodnota stavby v délce 8,763 km činí 2.610.403.128 Kč včetně DPH a objednatelem je SŽDC, Stavební správa Praha. Vše je financováno prostřednictvím SFDI. Modernizaci traťového úseku provede Sdružení SKANSKA - SSŽ - Běchovice (vedoucím sdružení je Skanska s 64%, 36% má SSŽ), projekt zpracovala společnost IKP Consulting Enigneers. Stavba bude probíhat až do září 2009.
Kdyby nebyl dosavadní traťový úseku Libeň - Běchovice modernizován, stal by se brzy úzkým hrdlem mezi tříkolejnou tratí z Běchovic do Poříčan a čtyřkolejným Novým spojením. Vlakové soupravy budou moci úsekem po modernizaci projíždět rychlostí až 160 km/h. Zvýší se také kapacita trati dostavbou třetí koleje. Na celém úseku bude vyměněn kolejový svršek i spodek, opraveny budou všechny mosty, rekonstrukcí projdou stanice Praha Běchovice a Praha Libeň a zastávky Praha Dolní Počernice a Praha Kyje. Vybudovány budou také protihlukové stěny. Po dobu výluk by měla aktivně fungovat výhybna Praha Kyje.
zdroj: SŽDC, Železničář č. 40/2006, doplnění: -cspsv-


Třetí traťová kolej … dovedete si představit, že už ve fázi projektu by se někdo dopustil takové školácké chyby a nedodržel „osovou" vzdálenost kolejí v úseku Běchovice – Libeň, přičemž by ji dodržel v úseku Úvaly – Běchovice a všichni, kdo by ten projekt posuzovali by na to nepřišli … (třetí kolej se budovala v první polovině 50. let minulého století …).
Některé prameny uvádějí, že tam třetí kolej byla (a vlaky tam o sebe drhly …), ale v renomované literatuře jsem podobnou informaci nenašel. Podle některých informací by kritickým místem byly mosty u zastávky Praha-Kyje, které byly stavěny podle „starých" předpisů (kdy byly mosty postaveny se mi zatím nepodařilo zjistit) a proto nevyhovují současnému „průjezdnému" průřezu.
V podstatě podobný problém představoval původní Krasíkovský tunel, který byl sice dvojkolejný, ale už se tam nevešly „širokorozchodné vozy" současně s „normálněrozchodným" vlakem, proto na vjezdovém i odjezdovém návěstidle do Krasíkova (od Prahy), vjezdovém návěstidle od Olomouce, které bylo umístěno před tunelem (zastávka Tatenice byla fakticky v obvodu žst. Krasíkov) byl indikátor (dva vodorovné bílé pruhy), který návěstil „dvojkolejný provoz". Strojvedoucí vlaku vezoucího „širokého rozchodu" nebo zásilku s překročenou ložnou mírou proto musel v případě, že na návěstidle svítily dva bílé pruhy zastavit buď v Krasíkově nebo u vjezdového návěstidla od Olomouce a vyžádat si „jednokolejný" provoz v tunelu.
Začátkem 60. let visela nad neexistující kolejí trolej …
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
