Roztoky u Křivoklátu - Nedostatek pracovníků je údajným důvodem pro zavedení výluky dopravní služby výpravčího v nočních hodinách v žst. Roztoky u Křivoklátu na trati 174 Rakovník-Beroun. Od platnosti květnové změny jízdního řádu je v této stanici ukončena dopravní služba po šesté hodině večerní (po průjezdu R 891 a odjezdu manipuláku) a zahájena v pracovní dny po šesté hodině ranní (před příjezdem Os 7704) a o víkendech v osm hodin ráno (před křižováním R 890 a Os 7703).
Jelikož v sousedním Městečku byla nedávno vyloučena druhá staniční kolej, takže je k dispozici pouze průběžná kolej, vzniká v nočních hodinách na této trati poměrně dlouhý úsek bez možnosti křižování (18 km). Navíc nebyla provedena žádná úprava staničního zabezpečovacího zařízení, takže se po dobu výluky vjezdová a odjezdová návěstidla neobsluhují a jezdí se proti návěsti “Stůj“ na písemný rozkaz předaný v sousední stanici. Vzhledem k tomu, že doprava na této trati není úplně zanedbatelná ani v nočních hodinách (v pracovní dny 10 vlaků, o víkendech 8 vlaků + celotýdenně jeden nákladní), lze dosti úspěšně pochybovat o rozumnosti takového opatření, které hraničí skoro až s ohrožením bezpečnosti.
ilustrační foto: fotoarchiv ČD
PS:Pokud pojede vlak rychlostí 20km stihne jich za 12hod projet 12 a ještě zbude rezerva. Proč nestihne projet 10 vlaků?
ano, má se brutálně snížit propustnost trati 174.
Ovšem důvody jsou NAPROSTO JINÉ!!!!
Důvodem je násilně snížit stav zaměstnanců UŽST Beroun. A jelikož už není kde brát - v kancelářích jich je minimum, signalisté v ranžíru v berouně objíždějí během směny na kole TŘI stavědla!!!, tak teď se budou rušit výpravčovská místa, přestože je výpravčích na berounsku dostatek, několik jich tam přešlo z trati 160!
To, co píšu je čistá pravda, vrchnímu přednostovi UŽST Beroun byl dán nůž na krk, že má moc zaměstnanců a když jich předem určený počet nevyhodí, vyhodí GŘ ČD jeho. Nikoho naprosto nezajímá, že bez techniky (dálkoviny) nelze jen tak rušit místa výpravčích a signalistů, aniž by se omezila kapacita dráhy. Být já tím přednostou, pošlu celé vedení ČD do prdele a složím funkci. Odejdu s čistým štítem. Takovou prasárnu vůči železniční dopravě bych nemohl udělat.
Za takovéto brutální snížení kapacity dráhy zaslouží ČD pokutu od SŽDC. Nejlepší by ovšem bylo, kdyby si nějaký dopravce objednal na trati 174 trasy v noci s křižováním, aby se noční obnovit musely.
jk: vyjádření je zavádějící, možná žalovatelné - poplašná zpráva -, + pokud nejsem pekařem, neměl bych jiným kecat do toho, jak se pečou housky - je to na jejich podnikatelské riziko, které já nenesu.. je tam nedostatečná kapacita, aby se to, co tam jezdí, nevyjezdilo? pokud ne, je racionalizace věcí provozovatele dráhy...
ad.Kuba: není např. ve Svoru tohle řešeno světelným křížem?
Petr Krček: kdo půjde dělat výpravčího na trať, kterou v obzoru pěti deseti let potká racionalizace na DOZZ? proč by do toho šel mladej a co pak s ním?
obecně: zracionalizovat, pak problém nebude a konečně klesnou náklady na řízení dopravní cesty natolik, aby se dopravní cesta byla s pár nákladama navíc v černejch číslech..
Označení návěstidla křížem...jo, ještě najít nějakýho dobrovolníka, co tam poleze každý den po 18.00 a pak ráno před 6.00. Je fakt, že kříž neplatnosti lze namontovat i světelný, ale to těžko někoho napadne.
České dráhy zásadně nesouhlasí s tvrzením serveru zelpage.cz, že se jedná o ohrožení bezpečnosti provozu. Jedná se o optimalizaci provozních a personálních podmínek, která nebude mít na bezpečnost provozu žádný vliv. SC Pendolino představují komerčně nejúspěšnější projekt Českých drah, který od zavedení využilo již 205 tisíc cestujících. Tento typ služeb se setkal s obsovským ohlasem a představuje špičkový servis nejen v rámci České Republiky, ale celé Evropy. Atd. atd. atd.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.