..: Nejnebezpečnější železnice jsou v ČR a v Polsku :..

Eurostat - logoBrusel - Nejnebezpečnější železnice v Evropské unii jsou v Polsku a v Česku. Jasně to vyplývá z údajů o počtu smrtelných nehod na kolejích za předloňský rok. Ty v pondělí zveřejnil statistický úřad Eurostat.

Žebříčku kraluje Polsko, které si připsalo téměř pětinu obětí v EU. Česko v počtu mrtvých předstihlo další železniční velmoc - Německo, které v počtu smrtelných nehod skončilo na třetí příčce. Na opačném konci statistiky je naopak Slovensko, i když čistý štít vykázaly jen Irsko a Lucembursko.

Jen necelou desetinu mrtvých na evropských kolejích tvořili cestující a železničáři, v Česku byl jejich podíl mezi oběťmi ještě nižší. Většinu usmrcených srazil vlak.

Dvě třetiny životů připadly, slovy Eurostatu, na vrub "nehod způsobených pohybujícím se pohyblivým materiálem", tedy lokomotiv, vagonů a drezín. A více než čtvrtinu mrtvých zavinily srážky na přechodech - zde nejvíce lidí v celé unii zahynulo v Německu a Česku.

zdroj: ČTK


CSPSV | 12.6.2006 (22:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Evropa Polsko Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
12.06.2006 (23:26)  
Eurostat taky zaperlil, přepočítávat mrtvé v kolejišti pouze! na vlakokilometry či osobokilometry je kravina. Nechápu jaký mají osobokilometry vztah k zabitým lidem v kolejišti či na přejezdech. Mimochodem, v přepočtu na osobokilometry je první Portugalsko.
12.06.2006 (23:19)  
Sebevrazi v té statistice nejsou započítáváni.
Jinak bych řekl, že to dosti zkonili novináři v ČTK.
Např. "pohybujícím se pohyblivým materiálem" v originále:

Accident to persons caused by rolling stock in motion:
Any accident to one or more persons that are either hit by a railway vehicle or part of it or hit by an object detached from the vehicle. Persons that fall from railway vehicles are included, as well as persons that fall or are hit by loose objects when travelling on-board vehicles.
registrovaný uživatel Jacek 
12.06.2006 (23:17)  
No nevím z čeho to počítali, ale odkdy je střetnutí na přejezdu železniční nehoda? Jak to vůbec souvisí s bezpečností železnice?
No ale v novinách se to prezentuje stejně. Stačí ty titulky: "Pendolino zabíjelo", "mrtvý na kolejích" nabo "vražedný vlak", atd.
Připomíná mi to "reálné" údaje statistiky o průměrném platu v ČR
12.06.2006 (22:59)  
Jak se proboha "nebezpečnost" počítá? Jestliže u nás je hodně tratí (navíc hodně lokálek s nechráněnými přejezdy), není se co divit, že máme "nebezpečnost" vyšší než země, kde třeba člověk na 50 kilometrech žádnou trať nepotká, nebo kde železnice celkově téměř zahynula. Myslím že Eurostat tímto vyplodil naprosto nesměrodatnou věc.
registrovaný uživatel Petrr 
12.06.2006 (22:52)  
Nevím, jestli lze nebezpečnost železnice měřit počtem sebevrahů a netrpělivých řidičů...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko