..: Nejnebezpečnější železnice jsou v ČR a v Polsku :..

Eurostat - logoBrusel - Nejnebezpečnější železnice v Evropské unii jsou v Polsku a v Česku. Jasně to vyplývá z údajů o počtu smrtelných nehod na kolejích za předloňský rok. Ty v pondělí zveřejnil statistický úřad Eurostat.

Žebříčku kraluje Polsko, které si připsalo téměř pětinu obětí v EU. Česko v počtu mrtvých předstihlo další železniční velmoc - Německo, které v počtu smrtelných nehod skončilo na třetí příčce. Na opačném konci statistiky je naopak Slovensko, i když čistý štít vykázaly jen Irsko a Lucembursko.

Jen necelou desetinu mrtvých na evropských kolejích tvořili cestující a železničáři, v Česku byl jejich podíl mezi oběťmi ještě nižší. Většinu usmrcených srazil vlak.

Dvě třetiny životů připadly, slovy Eurostatu, na vrub "nehod způsobených pohybujícím se pohyblivým materiálem", tedy lokomotiv, vagonů a drezín. A více než čtvrtinu mrtvých zavinily srážky na přechodech - zde nejvíce lidí v celé unii zahynulo v Německu a Česku.

zdroj: ČTK


CSPSV | 12.6.2006 (22:35)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Evropa Polsko Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user oecityman  mail  
14.06.2006 (12:11)  
já bych s prominutím nesrovnával nic co je polské s ničim co je české..zadna xenofobie,ale Polsko je trochu negde jinde..
Registered user Rail-2005  mail  
14.06.2006 (9:38)  
V dnešním Metropolitní expresu (pro nepražáky takové ty noviny zadarmo - mimochodem odnož MF dnes) je ta zpráva také. To musel psát opravdu nějaký trotl. Je tam podepsán pan Petr Holeček. Nebylo by od věci si s tím pánem popovídat... a případně na něj podat nějaké vhodné trestní oznámení. To jak to tam píše, jsou špatně interpretované bláboly, které v důsledku mohou spoustu lidí od cestování vlakem odradit (něco jako poplašná zpráva).

Navíc zákon nezákon, pro obyčejného spořádaného cestujícího se nic nemění. Železnice je nejbezpečnější druh pozemní dopravy. To, že vlak téměř každý druhý den na přejezdu sroluje nějaký IGK nebo něco většího nebo někdo spadne z nástupiště do kolejiště, nemá na bezpečnost přepravovaného "substrátu" zase až tak podstatný vliv. Holt to způsobí jen nějaké dočasné nepříjemnosti (zpoždění, menší finanční škoda). Říká se tomu přirozená přírodní selekce. Kdo je blbý, tak nemá na tomto světě co dělat.
14.06.2006 (0:02)  
Mirek: ale Eurostat sebevrahy skutečně nezapočítával.. "Suicides are excluded from these statistics."
Registered user PX  mail  
13.06.2006 (18:53)  
.... více než čtvrtinu mrtvých zavinily srážky na přechodech ....
Snad přejezdech, ne?? Nejvíc mrtvích si podle mě způsobí sami gumokoláci na přejezdech!
Correspondent or Member of ŽelPage MirKo 
13.06.2006 (12:27)  
Zákon č. 266/1994 Sb o dráhách říká v § 49 toto:
(1) Mimořádnou událostí v drážní dopravě je nehoda nebo ohrožení v drážní dopravě, která ohrožuje nebo narušuje bezpečnost, pravidelnost a plynulost provozování drážní dopravy, bezpečnost osob a bezpečnou funkci staveb a zařízení nebo ohrožuje životní prostředí.

(2) Nehodou v drážní dopravě je mimořádná událost, k níž došlo v souvislosti s pohybem drážního vozidla (provozováním drážní dopravy), s následkem smrti, újmy na zdraví nebo značné škody na majetku. Jiné mimořádné události se považují za ohrožení.

Takže i každej sebevrah je vždy mimořádná událost na dráze a tudíž se započítává do statistiky, alespoň v ČR to tak je.
13.06.2006 (11:40)  
Zpravá Eurostatu je podle mě rozumná. Ovšem naši novináři ji (ČTK, idnes, ihned) ji pěkně zkomolili. Hlavní poučení pro nás z ní je, že máme úžasně nebezpečené přejezdy a nevychované řidiče (57 mrtvých, 2. místo za Dánskem). Stejně tak jsou nevychovaní lidé pohybující se v blízkosti kolejiště (což může být způsobeno absencí mimoúrovňových přechodů kolejí).
Registered user rk_kn.  mail  
13.06.2006 (6:28)  
Štatistika je ohromná a kúzelná vecička ! Keď idete do predajne s obuvou a potrebujete topánky č. 8, nenadávajte na predavačku ! Môže Vám ponúknuť ľavú č. 7, pravú č. 9. Však štatisticky máte 7 + 9 = 16 : 2 = 8. Nakoniec má pravdu : štatisticky máte 8 !
Registered user MirekM  mail  
13.06.2006 (5:46)  
Plně souhlasím s Jackem. Železniční nehoda snad znamená, že se srazí dva vlaky nebo něco podobného, ne? Potom jsou „úrazy vlakem“ (většinou asi sebevraždy) a nehody na přejezdech, kdy je ve 100 % případů vinen „nedočkavý“ řidič auta (a v mizivém počtu případů je spoluviníkem např. signalista nebo strojvůdce, ale hlavně ti, kdo ŠETŘILI NA ZABEZPEČOVACÍCH ZAŘÍZENÍCH).
Registered user M 
13.06.2006 (0:47)  
takova idnesovka, abych tak rekl...
Registered user sersa  mail  
12.06.2006 (23:50)  
Tak jak uz nas ucili na statistice - verte nebo ne v ramci mediciny - neni dulezity cislo nebo nejaky poradi ale hlavne zpusob ziskani a interpretace... Potom snadno muze jako nejbezpecnejsi vyjit irsko nebo lucembursko kde je koleji jak v jednom nasem kraji. Takhle snadno vychazi treba prumerny plat nejaky, prestoze vetsina lidi je jasne pod prumerem...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko