Do trati, která patří mezi prioritní projekty transevropských dopravních sítí, se už investovalo více než 10 mld.€. Francie, Německo a Rakousko na jaře také podepsaly bilaterální smlouvy o výstavbě mostů přes hraniční řeky. Slovenský úsek by se měl stát realitou zhruba za sedm let.
"Pracujeme s termínem 2013, ale samozřejmě bychom některé úseky chtěli dát do provozu co nejdříve, pokud možno před mistrovstvím světa v hokeji v roce 2011," řekl zástupce slovenského velvyslance při EU Juraj Nociar, který v Lucemburku zastupoval ministra dopravy. "Nejde jen o vlaky TGV, kterých by mělo být jen pár denně. Ale trať by měla být využívána i k propojení mezi bratislavským a vídeňským letištěm rychlovlakem, o čemž se už roky hovoří," dodal Nociar.
Bratislava už využila prostředky unie na vypracování projektových studií, díky kterým se jí podařilo přistoupit k železničnímu koridoru Paříž - Vídeň. Na samotné provedení počítá s využitím příspěvků z Fondu soudržnosti EU, které by měly dílo financovat z 85 procent.
zdroj: Idnes
1 2 | Zpráv na stránku: |
Souhlasim s tim, ze Trat Praha-Nürnberg je asi lepsi reseni nez Praha-Mnichov. Ale takto je to stejne planovano, nebo?
Jinak seznam modernizaci a novych VRT je k dispozici na strankach nemeckeho ministerstva dopravy: http://www.bmvbs.de/-,1455.14084/Informationen-ueber-den-Berich.htm
Předpokládám, že VRT Praha-Nürnberg je v současné době reálnější než moderní rychlé spojení na Mnichov. To by sice mělo výhodu, když by od nás cestoval člověk jižními směry, ale jet v současné době přes Mnichov na západ je dost zajížďka (i časová). A nejsem si jistý zda by to VRT Stuttgart-Ulm v globále výrazně zkrátila. Dle mě je to málo. Chtělo by to více.
Na druhou stranu rychle do Nürnberg, a pak po velmi slušné trati do Frankfurtu a dále po místy modernizované trati přes Saarbrucken (kolem roku 2008 tam mají být místa s 200 km/h) do Baudrecourt. Je to na KM kratší a současně by to asi bylo i časově kratší.
Závěr: Při existenci NBS Nürnberg-Ingolstadt a ABS Ingolstadt-Mnichov a potenciální existenci VRT Praha-Nürnberg se mi zdá výrazná modernizace přímého spojení přes FiW a Regensburg jako vyhozené peníze. Vezmeme-li v úvahu cestovní čas řádově Praha-Nürnberg 1h30, Nürnberg-Mnichov 1h00, tak s nějakými zastávkami by mohl být efektivní čas 2h45 až 2h50.
Ostatním sorry za offtopic.
Základem rozumného spojení od Stuttgartu dále na východ, musí být VRT Stuttgart - Ulm, jinak se ten cestovní čas nedostane na nějakou rozumnou hodnotu. V roce 2010 bude hotovo z Paříže až přes Rýn do Appenweieru. Hned příští rok začne stavba posledních 100km LGV-Est do Štrasburgu a o rok později se začne stavět most přes Rýn.
Jenže Němci jakoby na toto neslyšeli. Měli by pěkně pohnout zadkem, aby se spojení na Mnichov zrychlilo.
A aby mohly vzniknout prime vlaky Mnichov-Viden-Bratislava, tak se prvni musi postavit Wien Zentralbhf. a Lainzertunnel, jinak bude prujezd Vidni trvat tak 30min. Podle puvodnich planu to melo byt hotove uz asi pred patnacti lety, takze si kazdy muze predstavit, jakou rychlosti ten projekt postupuje...
Ale mozna by mohli zacit s tim, aby konecne postavili rozumne spojeni Viden-Bratislava. Cesta trva v soucasnosti asi hodinu, pritom jsou ty mesta vzdalene asi jen 50km!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.