..: Za 7 let TGV na Slovensko :..
TGVBratislava - "Stanica Bratislava hlavná stanica", ozve se z reprodukturu na bratislavském nádraží a na nástupišti zastaví vysokorychlostní jednotka TGV. Zástupci Francie, Německa, Rakouska a Slovenska podepsali společné prohlášení s jasným závazkem: co nejdříve vybudovat vysokorychlostní trať Paříž - Štrasburk - Stuttgart - Vídeň - Bratislava.
Do trati, která patří mezi prioritní projekty transevropských dopravních sítí, se už investovalo více než 10 mld.€. Francie, Německo a Rakousko na jaře také podepsaly bilaterální smlouvy o výstavbě mostů přes hraniční řeky. Slovenský úsek by se měl stát realitou zhruba za sedm let.

"Pracujeme s termínem 2013, ale samozřejmě bychom některé úseky chtěli dát do provozu co nejdříve, pokud možno před mistrovstvím světa v hokeji v roce 2011," řekl zástupce slovenského velvyslance při EU Juraj Nociar, který v Lucemburku zastupoval ministra dopravy. "Nejde jen o vlaky TGV, kterých by mělo být jen pár denně. Ale trať by měla být využívána i k propojení mezi bratislavským a vídeňským letištěm rychlovlakem, o čemž se už roky hovoří," dodal Nociar.
Bratislava už využila prostředky unie na vypracování projektových studií, díky kterým se jí podařilo přistoupit k železničnímu koridoru Paříž - Vídeň. Na samotné provedení počítá s využitím příspěvků z Fondu soudržnosti EU, které by měly dílo financovat z 85 procent.

zdroj: Idnes


| 10.6.2006 (20:14)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel comar 
12.06.2006 (10:54)  
Rail-2005: trat Stuttgart-Ulm-Ausburg-Mnichov je dulezita hlavne pro Nemecko samotne. Soucasna trat je rychlostne nevyhovujici a kapacitne praska ve svech.
Souhlasim s tim, ze Trat Praha-Nürnberg je asi lepsi reseni nez Praha-Mnichov. Ale takto je to stejne planovano, nebo?
Jinak seznam modernizaci a novych VRT je k dispozici na strankach nemeckeho ministerstva dopravy: http://www.bmvbs.de/-,1455.14084/Informationen-ueber-den-Berich.htm
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
12.06.2006 (9:58)  
Jirka Panther: Přemýšlel jsem co by bylo z celoevropského hlediska pro nás lepší. Napojení na VRT koridor západ-východ v Mnichově nebo přes Nürnberg, Frankfurt, Saarbrücken/Karlsruhe na Baudrecourt?

Předpokládám, že VRT Praha-Nürnberg je v současné době reálnější než moderní rychlé spojení na Mnichov. To by sice mělo výhodu, když by od nás cestoval člověk jižními směry, ale jet v současné době přes Mnichov na západ je dost zajížďka (i časová). A nejsem si jistý zda by to VRT Stuttgart-Ulm v globále výrazně zkrátila. Dle mě je to málo. Chtělo by to více.

Na druhou stranu rychle do Nürnberg, a pak po velmi slušné trati do Frankfurtu a dále po místy modernizované trati přes Saarbrucken (kolem roku 2008 tam mají být místa s 200 km/h) do Baudrecourt. Je to na KM kratší a současně by to asi bylo i časově kratší.

Závěr: Při existenci NBS Nürnberg-Ingolstadt a ABS Ingolstadt-Mnichov a potenciální existenci VRT Praha-Nürnberg se mi zdá výrazná modernizace přímého spojení přes FiW a Regensburg jako vyhozené peníze. Vezmeme-li v úvahu cestovní čas řádově Praha-Nürnberg 1h30, Nürnberg-Mnichov 1h00, tak s nějakými zastávkami by mohl být efektivní čas 2h45 až 2h50.
12.06.2006 (9:00)  
Stuttgart - Ulm je vyprojektovaná, ale nevím kdy bude realizace. Až se Velkoněmecká říše pohne, pak je to za chvíli. Stejně tak je vymyšleno spojení Mnichov - Praha včetně napojení Mnichovského letiště, ale čeká to na odchod některých penzistů z Prahy a Berlína, kteří to blokují.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
11.06.2006 (23:55)  
sunfreedom: na gymplu, dál jsem se nedohrabal ;-)))
Ostatním sorry za offtopic.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
11.06.2006 (23:36)  
At je to jak je to, spojeni dvou hlavnich mest padesat kilometru od sebe by melo vypadat jinak nez ted, to je bez debat.
registrovaný uživatel comar 
11.06.2006 (23:22)  
ufo: IC jezdi jen 2 pary denne, navic Meidling je docela mimo centrum a Petrzalka taky. Tech 58min pro ty sprintery mi pripada docela dost. Prece jenom jsou ty mesta vzdalene jen 50km a mezi nima je uplna rovina! Kdyby tam bylo nejake pohori a bylo treba stavet nejake dlouhe tunely, tak nic nereknu, ale takto? Kolejove spojeni tech dvou mest je naprosto katastrofalni. Trat Wien-Stadlau-Marcheg-DevinskaNV je jednokolejna a neelektrifikovana! Trat pres Kitsee je taky jednokolejna a navic vede do Petrzalky na ne do centra. Rakouska vlada a OeBB za kazdou cenu prosazuji reseni Götzendorfer-Schleife, i kdyz vsechny odborne studie hovori ve prospech modernizace trati pres Marchegg.
registrovaný uživatel ufo 
11.06.2006 (22:57)  
comar: SPR robi hl.st. - Sdbf. za 58 minut, IC robi PTA - Meidling za 50 minut, to je slusny cas. Uz nejakych 10 minut menej velmi nepomoze.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
11.06.2006 (18:58)  
Comar: 5 TGV navíc by neměl být problé, když budou efektivně využity. To si SNCF umí velmi dobře na francouzské státní kase vykřičet.

Základem rozumného spojení od Stuttgartu dále na východ, musí být VRT Stuttgart - Ulm, jinak se ten cestovní čas nedostane na nějakou rozumnou hodnotu. V roce 2010 bude hotovo z Paříže až přes Rýn do Appenweieru. Hned příští rok začne stavba posledních 100km LGV-Est do Štrasburgu a o rok později se začne stavět most přes Rýn.
Jenže Němci jakoby na toto neslyšeli. Měli by pěkně pohnout zadkem, aby se spojení na Mnichov zrychlilo.
registrovaný uživatel comar 
11.06.2006 (13:58)  
idnes obcas opravdu dokaze vyprodukovat dobre bludy! V soucasnosti je dokonce problem, aby planovane TGV Paris-Stuttgart byly prodlouzeny az do Mnichova. Navic by tim vznikly silene obehy souprav. Pochybuju, ze SNCF si koupi 5 TGV navic, jen aby bylo v Bratislave na co koukat. (I kdyz bych jim to pral.)
A aby mohly vzniknout prime vlaky Mnichov-Viden-Bratislava, tak se prvni musi postavit Wien Zentralbhf. a Lainzertunnel, jinak bude prujezd Vidni trvat tak 30min. Podle puvodnich planu to melo byt hotove uz asi pred patnacti lety, takze si kazdy muze predstavit, jakou rychlosti ten projekt postupuje...
Ale mozna by mohli zacit s tim, aby konecne postavili rozumne spojeni Viden-Bratislava. Cesta trva v soucasnosti asi hodinu, pritom jsou ty mesta vzdalene asi jen 50km!
11.06.2006 (9:50)  
TGV jim tam zajíždět možná bude,ale jakou rychlostí. Když ve Vídni zastaví,tak se trochu rozjede a je hned v Bratislavě.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko