..: Ministerstvo dopravy ustoupilo tlaku obcí :..
info - ilustracni obrazekLysá nad Labem - V návrhu JŘ 2006/2007 usilovalo Ministerstvo dopravy České republiky o podstatné zrychlení cestování v rychlících mezi Plzní a Hradcem Králové, především v jejich pokračování na Trutnov a zapojení na pražské hlavní nádraží. V této souvislosti se uvažovalo o tom, že vlaky kategorie R budou na trati 231 zastavovat pouze v Praze hl. n., Praze Vysočanech, Nymburce hl. n. a Poděbradech. Odpadlo by tak zastavování v Lysé nad Labem a ve Velkém Oseku.

Toto rozhodnutí se však nelíbilo obyvatelům dotčených měst a začali sepisovat petice. MD ČR jejich tlaku ustoupilo a ve středu 24.5.2006 oznámilo, že v železničních stanicích Lysá nad Labem a Velký Osek budou i nadále zastavovat rychlíkové spoje. Ministr dopravy Milan Šimonovský /KDU-ČSL/ navíc oznámil, že považuje zneužití projednávaného návrhu JŘ k předvolební agitaci za jednání odporující dobrým mravům.

Podobné problémy se vyskytly i na trati 170 a dotýkají se železničních stanic Zdice a Zbiroh, odkud dojíždějí cestující jak do Prahy, tak do Plzně. Obyvatelé dotčených měst také uvažují o sepsání petice. České dráhy prý nemohou návrh ovlivnit. „U rychlíkových spojů rozhoduje objednávka ministerstva,“ uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.

zdroj: Ministerstvo dopravy ČR


CSPSV | 29.5.2006 (15:29)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
30.05.2006 (18:08)  
Když už se tu jedná o zastavování v Lysé a v Oseku, tak by mě zajímalo proč bylo zrušeno zastavování rychlíků v Čelákovicích? Ještě si vzpomínám jak byly dost často využívány místními občany. Ano, někdo může namítnout, že tu jezdí dost osobních vlaků a Čelákovice jsou blízko Prahy, takže tu zastavování rychlíků nemá smysl. Ale to samé platí pro Lysou, jen s rozdílem že je o 10km dál od Prahy.
Dálší nesmysl od ČD je to že v Lysé je pro všechny rychlíky 2-minutová zastávka, když připočítáme to že vlak někdy přijede o 1-2minuty dřív(zvlášť od Prahy) tak v Lysé stojí obvykle kolem tří minut,pro hrstku lidí, kteří nastupují a vystupují je to hodně dlouhá doba. A teď se ptám nebylo by lepší udělat minutovou zastávku v Čelákovicích a minutovou zastávku v Lysé? Rychlíky by se o moc nezdržely a ČD by uspokojily větší počet cestujících.
Další názory jsou tady převést hradecké rychlíky přes Pardubice, s tím že se uspoří čas.To je naprostý nesmysl.Na ukázku jsem vyhledal obě trasy:
trať 20 Praha-Hradec km 116 čas 100 min
tratě 10+31Praha-Pardubice.-Hradec km 126 čas kolem 95min
Každý musí uznat že časově to vyjde zhruba nastejno.A navíc trasa přes Pardubice je o 10km delší. a to ani nepočítám jak je Pardubická trať vytížená nespočtem vlaků. Z toho vznikají častá zpoždění.
Registered user -sl- 
30.05.2006 (17:00)  
Seath: v této diskuzi pouze zazněla poznámka o ekonomické realitě dráhy v ČR a vazbě události, kterou článek popisuje, na probíhající předvolební kampaň..

buďte realista, ani Pendolína by na této štrece lidi k přesunu z autobusů do vlaku dlouhodobě nemotivovala + po chvíli provozu by byla stejně ušmudlaná/zdevastovaná jako Bt..

kvalitu si může dovolit ten, kdo na ní má finance (kapitál na pořízení) + je schopen si ji udržet (těžko říci jak eliminovat prasata a vandaly mezi námi), není ale tím, co by hrálo zásadní roli v poměru mezi IAD a VHD - to je jen výmluva těch, kteří z IAD nevytáhnou paty..

ano, bylo by pěkné, kdyby vše kolem nás bylo krásné nové, ale reálně prostě nejsou a nebudou prachy na to, aby to tak bylo všude najednou.. to by měl chápat i největší idealista.. ;-)
30.05.2006 (12:31)  
Rychlíky mezi HK a Prahou bych v Lysé určitě nechal zastavovat i nadále. K žádnému šílenému přeplňování tam nedochází, to spíše mezi Poděbrady a Nymburkem. Navíc vlak tím získává výhodu oproti autobusu, který většinou nikde v Polabí nestaví, maximálně v Poděbradech. K tomu je zapotřebí připočíst cestující, kteří přestupují v Lysé ze směru Litoměřice a pokračují dále na Hradec. Prostoje v Lysé jsou však hlavně u vlaků z Prahy příliš dlouhé (asi 5 minut).

Zastavování ve Velkém Oseku je podle mě vcelku zbytečné, moc lidí se tam nikdy nevymění a přestupy z Kolína na směr Hradec to nezachrání; s Prahou má přímé spojení Osek i tak. Na druhou stranu se při průjezdu Osekem stejně zpomaluje až na 40 km/h, takže to zdržení není nikterak velké. Zrychlení dopravy by spíše pomohla nějaká spojka Libice-Kanín-(Dobšice).

Problémem vlaku je na téhle trase - spíše než rychlost - cena, která je i se Z-kartou vyšší než u většiny autobusových spojů.
Registered user M 
30.05.2006 (11:47)  
Hm, da se to taky napsat takhle: Do Pardubic jede z Prahy JEDEN (dle IDOSu) primy autobus denne. At zije autobusovy socialismus!
30.05.2006 (10:37)  
Tato diskuse se trochu utrhla do modrych mescu a podobnych nesmyslu, presto tam bylo par zajimavych bodu, ktere od CD nemuze cekat ani ten nejvetsi idealista: relacni jizdne, slusne vozy na rychliky, promyslena a solidni obsluha HK pres Pardubice...

Vysledek: statisicove mesto bude mit spojeni do Prahy spinavymi Bt fkozence, ktere si muzete uzivat o polovinu delsi dobu nez autobus. At zije zeleznicni socialismus!
29.05.2006 (22:00)  
Frantisek: není to "jen" o tom zastovování. Rychlejší spojení Phy a HK by bylo přes Pardubice, dochází ale k tarifnímu znevýhodnění.
29.05.2006 (21:31)  
Také nevím, proč by rychlíky měly stavět zrovna ve Zbirově a Velkém Oseku. Nicméně dálnice do HK by byla rychlejší i při této redukci - u nás má holt stále prioritu silnice, a to i v dálkové dopravě; železnice je vnímána jen jako jakýsi doplněk - a tak možná budeme rádi, když rychlíky do HK vůbec zůstanou v nynějším rozsahu. Mimochodem, pořád lepší rychlík zastavující v Lysé, než rychlík zastavuijící v Čimelicích, Mirovicích a Čížové (trať 200), nebo dokonce v Horním Hradišti (trať 160).
29.05.2006 (21:27)  
Jirka Panther, příspěvek z 20:39 - Mluvíš mi z duše. Ale muselo by se změnit myšlení objednavatelů a hlavně vedení ČD! To však v současný době nevidím reálně. Budeme se tak pořád kodrcat rychlíkem zastuvujícím v každé Horní Dolní
Registered user -sl- 
29.05.2006 (21:13)  
Space: jak jinak ušetřit státu než začít přistupovat k dráze ekonomicky a potlačit sociální stránku věci? z hlediska dotací je SA (nebo kdokoliv tohoto typu) výhodnější - nepotřebuje je... + globálně prezentované náklady na nevyužitou drážní infrastrukturu jsou přeci dobrou omluvou pro rušení nerentabilních lokálek... to bude zase šrotu..

dá se předpokládat, že ten, kdo bude chtít ušetřit na dotacích, pomine sociální stránku věci a seškrtá spoje na dráze.. ne proto, že by to pomohlo, ale proto, aby si posílil mandát škrtat dál, protože je to přeci dráha, která užírá miliony ze státní kasy a je věčně ztrátová..

je jedno, kdo to bude, ale vyšší pravděpodobnost je u těch, kteří budou potřebovat hodně ušetřit, aby ukázali, že jsou lepší.. to hraje pro modré..

ale nechme debat o politice, šlo jen o ilustraci toho, že to možná je jinak než je to prezentováno.. ;-)
Registered user Space 
29.05.2006 (20:55)  
JP: Nechci sem zavádět politické diskuse, ani obhajovat nějakou stranu. Jen se chci zeptat, proč, "až bude jen ten modrý (měšec)", se bude jezdit s SA a ne s ČD? Když bude modrý měšec i na kraji, i ve vládě, tak pak ten argument od -sl- nefunguje (nebo ano? proč?).

Jen se ptám na dopravní koncepce apod. (a chci pochopit tu logiku s modrým měšcem); nechci tu nadávat na představitele stran ani nic jiného.

S tím, že je to o penězích, samozřejmě souhlasím :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko