..: TCHAS získal zakázku na modernizaci polských kolejí za 1,4 mld.Kč :..
TCHASOstrava - Sdružení českých a polských firem zastřešené ostravskou společností TCHAS získalo zakázku na modernizaci polské železniční tratě. Za kompletní rekonstrukci 121 kilometrů dlouhého koridoru mezi stanicemi Siedlce a Lukow dostane přibližně 50 milionů eur (asi 1,4 miliardy korun). Zakázku zaplatí ze 75 procent Evropská unie, zbytek bude financovat polská vláda.

Zakázka zahrnuje modernizaci kolejí, železničního spodku i svršku, trakční sítě i související geodetické a inženýrské práce. Součástí díla jsou také rekonstrukce nástupišť a dalších objektů, budování objízdných komunikací i rekonstrukce železničních mostů. Po modernizaci se na trati zvýší maximální rychlost na 160 kilometrů v hodině, zároveň se sníží hlučnost a zvýší bezpečnost.
Dalšími členy sdružení jsou polské firmy PrzedsiŽbiorstwo Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Katovic, Grupa ZUE S.A. z Krakova a PEBEK Radom, dceřiná firma Tchasu.

Zkušenosti s modernizací železnic získal Tchas při realizaci staveb prvního a druhého železničního koridoru v Česku. Od roku 1997 provádí práce související s modernizací železničního spodku a svršku, železničních stanic a mostních objektů. Byl například generálním dodavatelem modernizace trati Huštěnovice - Otrokovice nebo Ostrava - Petrovice u Karviné, nyní se podílí na modernizaci bohumínského železničního uzlu. Firma se podílí také na modernizaci železničních tratí na Slovensku.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 6.5.2006 (20:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
07.05.2006 (17:11)  
To se jim to staví, když to tam maj samou rovinu.
07.05.2006 (16:09)  
No myslim, ze to bude bez uzlu, jen trat mezi. Ale nekoukal jsme proadne na zdroje, tak vy cteneri polskych zdriju: jakpak to je?
07.05.2006 (16:03)  
Nicméně i tak se mi to zdá levné, ledaže by to neobsahovalo ty dva krajní uzly Siedlce a Łuków, pak by to mohlo být.
07.05.2006 (15:50)  
Mirda: si mě předběhnul, zrovna jsem to luštil na stránkách PKP :-)
07.05.2006 (15:49)  
Dle internetového jízdního řádu PKP je vzdálenost mezi stanicemi Siedlce a Łuków pouze 28 kilometrů, a to i dle mapy:
http://www1.plk-sa.pl/00spolka/mapa/plk_Warszawa_siedlce.html
Další zajímavý odkaz je i http://www1.plk-sa.pl/11inwestycje/01.php , kde je přehled investic do infrastruktury, konkrétně tohoto úseku se týká investice v rámci ISPA 2001/PL/16/P/PT/012 - Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol, etap I

registrovaný uživatel Mirda 
07.05.2006 (15:25)  
Ach ti novináři :-)

Oficiálně se stavba jmenuje "modernizacja linii kolejowej E20, odcinek Siedlce - Terespol - etap I". Celý úsek ze Siedlic k běloruské hranici měří 121 km. Ovšem první etapa zahrnuje pouze modernizaci úseku Siedlce - Lukow, který měří cca 28 km. A to už by té ceně odpovídalo :-)
registrovaný uživatel milan 
07.05.2006 (13:59)  
je to nějak moc podezřelý
registrovaný uživatel sersa  mail  
07.05.2006 (13:50)  
Kruci, to je fakt hodne levny... Koukal sem a "jenom" elektrizace a optimalizace na 80-100 km/h mezi Karlovyma Varama a Kadani stoji 2,7 mld oci a je to jen 47 kilaku... KRUCI, JAK JE TO MOZNY??? Co sme to za zemi?
07.05.2006 (2:48)  
Take me to prijde nejake levne. No hlavne, ze nase firmy jsou uspesne i jinde (Polsko, Slovensko)
07.05.2006 (0:24)  
Kompletní rekonstrukce 121 kilometrů za 1,4 mld KČ, haha, to je zase nástřel nebo nějaký levný kraj? To by na našem koridoru vystačilo nejvýš tak na 5-10 kilometrů.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko