Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Peking - Od července začne jezdit vlak mezi tibetskou Lhasou a čínskou provincií Čching-Chaj. V tomto vlaku bude mít každý cestující k dispozici kyslíkovou masku a vlak bude doprovázet lékařský tým. Důvodem tohoto opatření je vysoká nadmořská výška trasy vlaku. Téměř 1.000 km jede vlak ve výšce nad 4.000 m n. m., nejvyšší bod leží v 5.072 m n. m.
Zdroj: Aktuálně.cz
CSPSV | 25.4.2006 (22:59)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
27.04.2006 (14:42)
Snůška propagandistických lží a blábolů? Proč? Normální způsob vyjádřování Číňanů (který převzal třeba i sovětský bolševik - odkud asi). Jenže podobným jazykem na mne mluví třeba firemní oznámení firmy Microsoft (a nejen té). Ale rozhodně bych to nenazýval "propagandistickou lží", i když účel - mlžit - je jasný.
27.04.2006 (12:40)
Četl jste někdo web čínské ambasády? Ukázka snůšky propagandistických lží a blábolů. Kdo ví něco o Tibetu (z nezávislých zdrojů), tak jen zírá. I bez Vizíru. Není se ale čemu divit, je to jen prodloužená ruka z Pekingu...
27.04.2006 (12:39)
A jinak k tématu železnice - pravda tento včerejší článek není opravdu o železnici, i když to tvrdí:
Po asi dvouletém oficiálním komerčním zkušebním provozu šanghajský „maglev", magnetický zavěšený vlak, dnes oficiálně prošel státní přejímací zkouškou.
Výbor pro tuto zkoušku, který se skládá z čínského státního výboru pro rozvoj a reformy, vědeckotechnického ministerstva a města Šanghaj, se domnívá, že tento projekt odpovídá příslušnému státnímu ustanovení a požadavkům, zkušební provoz je normální, proto tento projekt prošel. Proto bude oficiálně uveden do provozu.
Celková délka této železnice je 30 kilometrů, nejvyšší plánovaná rychlost je 430 kilometrů v hodině.
Po asi dvouletém oficiálním komerčním zkušebním provozu šanghajský „maglev", magnetický zavěšený vlak, dnes oficiálně prošel státní přejímací zkouškou.
Výbor pro tuto zkoušku, který se skládá z čínského státního výboru pro rozvoj a reformy, vědeckotechnického ministerstva a města Šanghaj, se domnívá, že tento projekt odpovídá příslušnému státnímu ustanovení a požadavkům, zkušební provoz je normální, proto tento projekt prošel. Proto bude oficiálně uveden do provozu.
Celková délka této železnice je 30 kilometrů, nejvyšší plánovaná rychlost je 430 kilometrů v hodině.
27.04.2006 (12:30)
Opravdu duchaplné propagandistické textíky, přeložené vzorně snaživou překladatelkou, ale přece jen špatně:
...Domníváme se, že studený alkohol škodí zdraví. Tyto kultury o alkoholu jsou životními zvyky Číňanů...Když vypil 18 misek alkoholu, zabil tygra beze zbraně. Ale to je jenom literální tvorbou. ...
Nespolehejte moc na oficiální čínské zdroje - brožurka na vyslanectví, zmíněný web a ani televizní CCTV9, kde třeba hodinu předčítají jména členů ÚV, tedy pokud je zrovna sjezd.
...Domníváme se, že studený alkohol škodí zdraví. Tyto kultury o alkoholu jsou životními zvyky Číňanů...Když vypil 18 misek alkoholu, zabil tygra beze zbraně. Ale to je jenom literální tvorbou. ...
Nespolehejte moc na oficiální čínské zdroje - brožurka na vyslanectví, zmíněný web a ani televizní CCTV9, kde třeba hodinu předčítají jména členů ÚV, tedy pokud je zrovna sjezd.
27.04.2006 (11:40)
Zajímavý odkaz na stránku oficiální čínské propagandy v češtině:
http://cz.chinabroadcast.cn/gn/
(je mimo mísu, o železnici jsem tam nic nenašel, a i tak to stojí za to)
http://cz.chinabroadcast.cn/gn/
(je mimo mísu, o železnici jsem tam nic nenašel, a i tak to stojí za to)
27.04.2006 (10:52)
achjo, takze neco googleni:
lokomotivy:
As diesel locomotives get trouble when oxygen is scarce, new engines have to be constructed. On 15 November 2002, Qishuyang locomotive factory has unveiled the first prototype of a new class of locomotives for the Tibet railway, DF8CJ 9001. It is called "Holy Boat on the Snow Land".
http://www.railwaysofchina.com/images/df8cj_9001.jpg
vice:
http://home.c2i.net/schaefer/tibetrail.html#locomotives
dale pak galerie:
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTEyOTAmbnI9MQ_3_3,00.html
(nezda se vam, ze na prvnim foto: http://www.spiegel.de/img/0,1020,530162,00.jpg maji nepodbity svrsek???)
lokomotivy:
As diesel locomotives get trouble when oxygen is scarce, new engines have to be constructed. On 15 November 2002, Qishuyang locomotive factory has unveiled the first prototype of a new class of locomotives for the Tibet railway, DF8CJ 9001. It is called "Holy Boat on the Snow Land".
http://www.railwaysofchina.com/images/df8cj_9001.jpg
vice:
http://home.c2i.net/schaefer/tibetrail.html#locomotives
dale pak galerie:
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTEyOTAmbnI9MQ_3_3,00.html
(nezda se vam, ze na prvnim foto: http://www.spiegel.de/img/0,1020,530162,00.jpg maji nepodbity svrsek???)
27.04.2006 (10:40)
A myslíte že motorová trakce nepotřebuje chlazení? Výkonová elektronika tam nějaká bude, ale hlavně trakční elektromotory tam jsou - snad si někdo nemyslí že motorová lokomotiva s výkonem okolo 1,5 MW používá mechanickou převodovku a strojvůdce řadí pákou...
27.04.2006 (8:14)
27.04.2006 (7:33)
Naprosto souhlasim s Honzou S. - v tomto pripade plni zeleznice funkci kolonizacni. Ale po technicke strance je tato trat obdivuhodne dilo.
27.04.2006 (0:32)
Nenechte se vysmát s elektrickou trakcí v této oblasti. Celá trať z Golmudu do Lhasy vede neobylenou pustinou a nedokážu si představit, že by okolo trati stály napájecí stanice... Odkud by vzaly proud? Navíc asi před půl rokem jsem viděl fotografii portálu jednoho z tunelů a ani náznak TV. Jinak celý projekt je více politický než hospodářský a věřím tomu, že masky a lékařský doprovod bude pouze u prvního vlaku s vládní delegací. Čína se svým komunistickým vedením Tibetu nikdy neprospěla (viz před cca 50 lety postavení silnice do Lhasy) a teď je na pořadu ještě větší počínštění obyvatelstva a drancování přírodního bohatství Tibetu.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko