Praha — Dnes se redakce ŽelPage spojila s jednatelem společnosti Railtrans s. r. o., panem Petrem Šimralem. Byl tak laskav, že nám poskytl krátké interview, které Vám přinášíme níže. Pro doplnění, společnost Railtrans hodlá od nového GVD provozovat vlaky "RT Express" mezi Prahou a Ostravou.
Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?
Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.
Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?
V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.
Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?
Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.
Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?
Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.
Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?
Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.
Děkujeme za rozhovor!
Možná ze začátku budou v RT Expresu cestující na vyskoušenou. I já jsem zvědav ale pak si myslím že to opadne. Můj názor. :-)
Jinak by mě zajímalo jak to bude s uznáváním jízdních dokladů ČD a RT.
Konečně se někdo nad potřebami cestujících zamyslel hlavou. Ten koncept vypadá skvěle. Jako kuřákovi mi vadí nejen to, když si nemůžu zahulit, ale i to, když to musí čmuchat někdo, kdo na to není zvědavej. Ten výčep je dobrej nápad.
Myslím, že raději vypustili Pardubice kvůli (ne)přípojům. Od Hradce je to katastrofa, od Chrudimi přes Rosice n/L taky nic moc, a nový dopravce bude chtít jezdit co možná nejvíc včas a zbytečně na nic nečekat.
Vůbec jsem zvědav, jak bude RT v přepravních podmínkách řešit náhrady za zpoždění. Myslím, že by to mělo být lepší než u ČD, kde do hodiny zpoždění nestojíš za pozornost, pouze když jedeš něčím drahým a sekera je přes hodinu, dostaneš na pivo. Může vůbec RT požadovat náhradu za zpoždění způsobené ČD/SŽDC?
tzv. core social segment, kteremu staci sedet v kozenkovem B po osmi (pripadne stat na ulicce ci u hajzlu) zeleznici opravdu neuzivi.
Jinak to že zde někdo s osmiměsíčním předstihem řeší jestli půjdou otevírat okna nebo kolik to uveze jízdních kol, mi přijde trochu... pošetilé.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.