Praha — Dnes se redakce ŽelPage spojila s jednatelem společnosti Railtrans s. r. o., panem Petrem Šimralem. Byl tak laskav, že nám poskytl krátké interview, které Vám přinášíme níže. Pro doplnění, společnost Railtrans hodlá od nového GVD provozovat vlaky "RT Express" mezi Prahou a Ostravou.
Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?
Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.
Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?
V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.
Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?
Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.
Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?
Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.
Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?
Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.
Děkujeme za rozhovor!
Ale zaráží mě obrat 15 minut v Ostravě a 30 minut v Praze, to se bude přenášet zpoždění. Pendolino, které nemusí objíždět lokomotivu, má přitom 20 minut.
I s tak krátkým obratem ale vychází oběh na 4 soupravy.
To nezastavování v Pardubicích má smysl pro krácení jízdních dob jako rezervu na rozkopaný koridor mezi Olomoucí a Zábřehem.
M: Já jsem si myslel, že si ze mě děláte legraci, ale teď už nevím...
Nemůžete přece porovnávat Dlouhou Třebovou a Pardubice. Já tvrdím, že pro KAŽDÝ spoj by se našli cestující, kteří by zaplatili a jeli na české poměry velkou vzdálenost a POMOHLI soukromníkovi, aniž by utrpěl expresní charakter přepravy. Když tedy použiju vaši logiku - proč by měl RT-Ex stavět v Olomouci? I to je 100.000 město, sídlo firem, univerzita, dopravní křižovatka - nevidím rozdíl.
Deadeye: jj, asi to tak bude. Neví někdo, kde by se sehnaly informace o cenách za zastavení (existují-li)? O tomhle nevím zhola nic
P.S. V Pardubicích nebydlím, ani nepracuji, ani nestuduji a nemám tam ani příbuzné.
Neměl, protože Dlouhá Třebová je příliš malá (1250 obyv.)
:-))))))))))
Mel by RT zastavovat v Dlouhe Trebove?
Ano? - Proc?
Ne? - Proc?
Pro RT ale evidentne existuje vice a dulezitejsich duvodu proc nestavet nez proc stavet. To je patrne z jejich rozhodnuti. Jedina sance je bombardovat Rt dotazy proc nestavi v Pardubakch apod. aby RT treba prehodnotila sve rozhodnuti, nebo zadala nove posouzeni toho, zda se jim to vyplati ci ne.
BTW, ted nevim jak to s cenama, ale krome za km pravdepdoobne bude muset dana spolecnost calovat i za kazdou stanici kde si vlacek da pauzu a otevre dvirka. CO kdyz si spocitali, ze je Pardubicti zakaznici jim nevynahradi naklady spojene s timto zastavenim?
M: S kamionem jezdí kamarád a praxe je taková, že si nechá od firmy v Brně zaplatit celou cestu a pak od firmy v Budapešti zaplatit celou cestu a pak to vezme najednou (tak velí direktivy firmy, pro kterou jezdí). Toto bych ale nebral za relevantní příklad, protože přeprava nákladu se předem objednává, ale u osobní přepravy je to jiné - nikdy nevíte, kolik lidí pojede, protože ne každý si zakoupí jízdenku přes net a v tom případě platí, že i když tři dny po sobě bude v tom samém spoji 42 cestujících, čtvrtý den jich tam může být třeba 150. Já vám tady jen tvrdím, že RT-Ex po většinu roku nepojede tak plný, že by cestující z/do Pardubic nepobral.
Ty nepřípoje bych neviděl až tak tragicky, neboť přes den je mezi HK a Pce přibližně půlhodinový takt.
Vzhledem k avizované soupravě bych to viděl na obsazenost kolem 80% ve druhé třídě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.