..: První motorový vůz ř.854 pro muzejní účely v provozu :..
854.027 v žst. Tanvald dne 10.4.2006, foto: Paolo3854.021 a 027 - I když "hydry" řad 852 a 853 již dojezdily (poslední jízda posledního přežívajícího stroje 853.021 se uskutečnila dne 14.2.2006), nyní se objevil první stroj řady 854, který je určen k muzejním účelům a jednoho dne z něho bude opět motorový vůz řady 853 nebo dokonce M296.1, ale již s některými prvky řady 854.
Konkrétně se jedná o stroj 854.021, který je ještě v Šumperku a 854.027, který byl před několika dny nasazen do provozu v DKV Praha po modernizaci v PARSu.
Oproti dosavadním strojům řady 854 má zásadní odlišnosti. Těmi hlavními jsou původní vstupní "lámací" dveře, téměř původní vzhled interiéru a exteriéru. Motor je sice nový - Caterpillar, ale ten původní byl uchován pro pozdější "demodernizaci" do původního stavu. Konkrétní výpis, co je nové a co je původní najdete na stránkách www.854foto.net, konkrétně zde.
Fotiči mají radost, protože tyto dva jmenované stroje mají (854.021 teprve bude mít) lak totožný s původním barevným řešením M296.1 a zatím nemají nalepené žádné jméno, ale toto "hybridní" řešení má i své záporné stránky. Cestující si již zvykli na automatické dveře a tyto staronové upravené neumí zavírat. Je totiž nutné dveře zavřít klikou, jinak se nezaklapnou a strojvedoucímu je pípáním indikováno, že jsou otevřené.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 12.4.2006 (20:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


registrovaný uživatel Singrman  mail  
19.04.2006 (19:24)  
Bylo by jistě lepší pouze zgenerálkovat 853.021, ale je dobře, že pro ty muzejní účely ji zachovaly s předstihem. Rozhodně lepší než žádná muzejní 853.
13.04.2006 (20:02)  
Podle mého názoru měli nechat jeden jako 853 bez modernizace.Nechápu proč dělají 2x 1/2 854.P
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
13.04.2006 (13:40)  
Motor je uschován v nějaké 850 či 851 tak se tam snad neztratí :-)

Pokud vím tak se o ovládání dveří podobném u vozů 460 uvažuje, jen se zdržela jejich výroba a proto to je takové jaké je to teď, třeba se do budoucna dočkáme dodělávky...
13.04.2006 (13:05)  
Čtete zase jenom půlku, je tam jasně napsáno, že původní motor bude uchován. Kdyby před mnoha lety došlo k sériové výrobě vozů řady 860 nebyly by nutné takovéhle kotrmelce. Početní stav čtyřnápravových motorových vozů je snad každému jasný. Co se týče ovládání dveří, nad tím zůstává rozum stát, proč výrobce nepoužil ovládání shodné s vozy 460, 560 buď z některé zrušené jednotky, nebo vyrobit nové.
13.04.2006 (12:56)  
no podle mne je dana vec muze byt bud muzealni, nebo provozni.

tezko muze byt muzealni kousek s Caterpilarem a tezko muzu udelat rekonstrukci s mechanickymi dvermi.
registrovaný uživatel Web 
13.04.2006 (10:58)  
Takovéhle kotrmelce s jedním z mála solidních R-vozů si může dovolit skutečně jenom veelmi bohatá firma :/
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
12.04.2006 (22:26)  
Je to kockopes. A ty nemam rad. Bud to meli opravit, nechat stare systemy a diky a prsknout si to do muzea, nebo provest komplet rekonstrukci a stary shit motory, dvere na kliku a podobne pitchoviny vyprat.
12.04.2006 (22:12)  
Nemyslím si (i když možná se pletu), že by nechali vše původní. Jsem spíš toho názoru, že i interiér prošel rekonstrukcí, jenom ty nové/repasované díly jsou stejné jako ty původní.
12.04.2006 (21:35)  
Moc se mi to nelíbí. Není to spíš vedeno snahou na modernizacích ušetřit, když se provede jen dočasná remotorizace a zbytek se nechá původní? Na to že tyto "nově rekonstruované" vozy jezdí na rychlících mi interiér přijde dost spartanský, i když to u (nerekonstruovaných) vozů 053 platí taky.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko