..: Spoje SC Pendolino přepravily 150 tisíc cestujících a ujely 430 tisíc km :..
SC PendolinoPraha - I přes četné problémy s provozem je vlajková loď Českých drah oblíbeným spojem. Od prosince, kdy Pendolino začalo jezdit mezi Prahou a Ostravou, už se v něm svezlo 150 tisíc lidí - mezi nimi manažeři, turisté, studenti i prezident. Podle Českých drah využívají nový spoj zejména noví zákazníci, kteří dříve cestovali vlakem spíše výjimečně. Nejvíce obsazené jsou ranní spoje z Ostravy a odpolední z Prahy.
"Nejvíce jsou mezi cestujícími zastoupeni na jedné straně manažeři a podnikatelé, zahraniční turisté a zástupci zahraničních investorů, ale také studenti dojíždějící za studiem do vysokých škol nejen v Praze či Ostravě, ale také v Pardubicích a Olomouci," uvádí společnost v tiskové zprávě. Minulý týden se rychlovlakem do Ostravy svezl i prezident Václav Klaus.
Každá ze souprav Pendolino veze zákazníky denně dvakrát z Prahy do Ostravy a zpět. Najede tak zhruba 1430 kilometrů za den, což už je vytíženost srovnatelná s letadly. Od 11.12.2005 ujely jednotky pendolino mezi Prahou a Ostravou 430.000 km. ČD hodlají zkrátit spojení vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou až na 2 hod. 59 min.
"České dráhy úspěšně zaplnily mezeru na trhu se službou veřejné, rychlé a pohodlné přepravy mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou", uvádí společnost. Na trase Praha - Ostrava vzrostla frekvence cestujících v dálkových vlacích o 30%. ČD budou dále rozvíjet služby spoje SuperCity Pendolino. Chtějí se totiž zaměřit na ty zákazníky, které rychlovlak zatím neoslovil. Mají v plánu zlepšit doplňkové služby ve vlaku a rozšířit počet stanic, kam bude Pendolino zajíždět.
České dráhy jsou velmi spokojeny s komerční úspěšností produktu SC Pendolino a připravují rozsáhlý marketingový průzkum, který by měl nastínit další priority rozvoje zákaznicky úspěšné služby. Primární roli bude hrát poptávka zákazníků.

Zdroj: Idnes, Tisková zpráva ČD, a. s.


Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 5.4.2006 (17:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
10.04.2006 (10:42)  
to hnupik:
ano patek odpoledne->studenti
ja jel dneska prvnim pendolinem z ostravy do prahy a bylo v podstate prazdne, ve voze c.5 nas jelo cca 10.
09.04.2006 (18:15)  
Ns Slovensku použili systém "silných" a "slabých" dní.
Podobnou metodu používaly SNCF, kdy se příplatek na vlaky TGV pohyboval ve čtyřech různých cenových hladinách, přičemž u některých vlaků byl "nulový".
Stejně tak fungují některé trajekty, kdy jsou stanoveny různé ceny pro různá roční období, případně pro jednotlivé dny v týdnu. Ceník je vydán na celý rok dopředu.
Ono tohle u nás fungovalo i "za bolševika". Pamatuji si, že letenky ČSA byly v sobotu a neděli levnější než v "pracovní" dny.
Napřiklad letenka Praha – Holešov (Zlín > tehdy Gottwaldov) stála v sobotu 60 Kčs, zatímco od pondělí do pátku byla za 90 Kčs. V neděli se nelétalo …
08.04.2006 (20:32)  
Ad Michal Janko: Vám vadí, že 680 jezdí na SC i EC? A co třeba Bmee, to přece jezdí od Sp po EC s příplatkem. Hledat u ČD logiku, nedejbože spravedlnost, to je... :-)
08.04.2006 (8:42)  
.

„Když jsme plánovali návštěvu Moravskoslezského kraje, rozhodli jsme se dát přednost před zdlouhavou cestou automobilem tomuto pohodlnému cestování spojem Českých drah SC Pendolino. Mohu každému, kdo cestuje mezi Prahou a Ostravou, toto spojení jedině doporučit – doba strávená na cestě a pohodlí jsou plně srovnatelné i s leteckým spojením. Vlaky pendolino si zaslouží, aby se o nich hovořilo jedině jako o spolehlivém a pohodlném spojení,“ prohlásil prezident Václav Klaus po příjezdu do Ostravy na nádraží Ostrava Svinov.
08.04.2006 (8:21)  
včera jsem viděl SC 507 Pendolino a bylo tam docela dost lidi. a to je odpoledni spoj. tak nevim co tu mektate. mozna byl patek ale jinak se mi zda pendolino docela dost osazeny.
07.04.2006 (21:38)  
Chlopi, jsem neznalý situace na Slovensku. Jak tam mají udělaný ten pohyblivý příplatek IC. Prosím o osvětlení, :-). díky.
registrovaný uživatel M 
07.04.2006 (19:01)  
Aha, takze jsme se tenzore opet neshodli:( Moje predstava se blizi spise te zireckove. Ta vase je zbytecne rigidni. Vzdyt na nazvu nebo kategorii vlaku by v systemu opravdu pruznych cen nezalezelo. Levny a nevyuzity by byl "intercity", drahy a plny by byl "supercity", proc ale delat neco napevno?
07.04.2006 (16:25)  
Výši příplatku bych udělal tržně, čiliž ranní, vytíženější spoje dražší, polední, méně vytížené spoje levnější. Možná by tam jelo více lidí a zisk by byl stejný. ČD je hrozný moloch... . Jediné v čem kmitá, je tiskové zprávy, těma vše žehlí.
registrovaný uživatel tenzor 
07.04.2006 (15:28)  
M: myslel jsem samozrejme mit ty dlouhodobe mene vytizene SC spoje jako IC napevno - tedy aspon po dobu platnosti aktualniho GVD, pak by se mohla udelat analyza a v pripade potreby menit
07.04.2006 (15:08)  
Ad Vojtěch Hrubý – protože DB, ÖBB ale zejména SBB, resp. všechny švýcarské železnice to dělají špatně, přestože úroveň služeb tamních železnic je na mnohem vyšší úrovni (předevšm těch švýcarských, které lze označit za železniční ráj, kde se jezdí ve všech běžných vlacích, bez ohledu na to, zda jde o nákladní vlak s přepravou cestujících, či vlak s naklápěcí skříní = švýcarské Pendolino, resp. německé soupravy ICE).
"Naše"= česká cesta je lepší a získá více cestujících do našich zastatalých vozů, které jsou tím nejhorším, co lze v rámci zemí EU najít … i v případě, že to splňuje podmínky pro mezistátní provoz.
I v Itálii, která je považována "za bordel" je čistota vlaků na mnohem vyšší úrovni, hlavně se tam nekouří …
Elektrické a motorové jednotky pro "regionální" trati od téhož výrobce (Alsthom Savigliano) z roku 2003 !!!! mají i ve druhé vozové třídě u každé "čtyřky" dvě zásuvky pro mobil nebo PC … Pravda, tato vozidla jsou "jenom" pro rychlost 140 km/h a nemají naklápoěcí skříň, zato jsou nízkopodlažní a není tam problém s uložením zavazadel nebo "dolních končetin" tvora HOMO PASAGERUS.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko