Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Vídeň - Až do konce června předsedá Rakousko zemím EU. Vlastní design při této příležitosti dostala i první lokomotiva nové generace TAURUS 3 (řada 1216). Vícesystémová elektrická lokomotiva bude schopna jezdit i pod stejnosměrným proudem a s jejím nasazením se počítá do Itálie a Slovinska. Lokomotiva byla pokřtěna jménem EUROPA za přítomnosti spolkového kancléře Wolfganga Schüssela či ministra dopravy Huberta Gorbacha.
Lokomotiva váží 87 tun a dosahuje rychlosti až 230 km/h. Od března 2006 do prosince 2007 obdrží ÖBB-Traktion GmbH 50 lokomotiv této řady. Lokomotiva bude schopna jezdit skoro ve všech zemích Evropy.
Lokomotiva váží 87 tun a dosahuje rychlosti až 230 km/h. Od března 2006 do prosince 2007 obdrží ÖBB-Traktion GmbH 50 lokomotiv této řady. Lokomotiva bude schopna jezdit skoro ve všech zemích Evropy.
Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB
CSPSV | 22.3.2006 (21:39)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
23.03.2006 (10:15)
Vrbam: tak zatim sbira body jen Siemens. Uvidime co bude az ve Skodovce dokonci CD380 a jak jim bude jezdit. Pokud nebudou nejaky extra prusery a masinka bude jezdit, tak se s Taurusem muze pustit do soutezeni. Nekteri dorpavci cekaji jak se to s 380 vyvine.
23.03.2006 (10:00)
Prijde mi to spravne, ze ten Taurus 1216 ma byt konkurence nasi ČD 380.
23.03.2006 (0:40)
Pokud mate nekdo zajem, docela pekne pojednani nejen o Taurusu 1216, je v prednasce, kterou meli pani od Siemense na lonskych Czech Rail Days v Ostrave. Pokud mate zajem, ctete:
http://www.railvolution.net/czechraildays/craildays5/seminare/v_6.pdf
http://www.railvolution.net/czechraildays/craildays5/seminare/v_6.pdf
22.03.2006 (23:29)
1216 se vyrabi v nekolika verzich - pro ruzne zeme. Dopravce si potom navybira jednotlive balicky zabzar. apod. podle toho, kam s tim chce jezdit. Samozrejme, ze vsechny najednou nainstalovat nejdou. Napr. kazdy stat ma jine predpisy na rozmery a vlastnosti sberace - takze pro jizdu po cele Evrope by clovek potreboval lokomotivu, ktera ma na strese asi 15-20 ruznych sberacu!
Pokud vim, tak treba nebude mozne s taurusem 1216 jet ze Slovinska do Ceska - verze, ktera je urcena pro Rakousko/Slovinsko nemuze ani do Horniho Dvoriste a naopak taurusy 1216, ktere by byly upraveny na provoz do Dvoriste (Budejovic...) zase nemuzou do Slovinska :-(
Pokud vim, tak treba nebude mozne s taurusem 1216 jet ze Slovinska do Ceska - verze, ktera je urcena pro Rakousko/Slovinsko nemuze ani do Horniho Dvoriste a naopak taurusy 1216, ktere by byly upraveny na provoz do Dvoriste (Budejovic...) zase nemuzou do Slovinska :-(
22.03.2006 (23:21)
Lucembursko melo behem sveho predsednictvi v EU (1.pulka 2005) taky reklamni lokomotivy - na spouste masin bylo docasne umisteno logo.
Dokumentacni foto z moji tehdejsi cesty do Lucemburska: http://www.railfaneurope.net/pix/lu/electric/4000/cfl4003.jpg
Dokumentacni foto z moji tehdejsi cesty do Lucemburska: http://www.railfaneurope.net/pix/lu/electric/4000/cfl4003.jpg
22.03.2006 (23:17)
No 1216 je uz rok stara zalezitost.
22.03.2006 (22:59)
Já mám pocit že několik následujících let se k nám (dál než do Břeclavi a Horního Dvořiště) Taurusy nepodívají ani kdyby je sem někdo chtěl poslat. Pokud budou kolejové obvody odolné proti rušení jako dosud... A s tím že bude moct jezdit skoro ve všech zemích Evropy je to trochu nepřesné, protože požadavky jednotlivých zabezpečovacích systémů jsou často zcela protichůdné. Na to se přišlo "už" při konstrukci řady 189 DB, která se pak vyráběla ve třech verzích (pro různé georafické oblasti), stejně jako tyto Taurusy.
22.03.2006 (22:45)
honzaW: dyt k nam bezne jezdej na nekolika EC: Dvorak, Sobieski, Polonia ... konci v Breclavi.
22.03.2006 (22:24)
jak je to s taurusama u nas? mas papiry? + existujou nejaky fotky tauruse v nasi krajine? treba prave z testovacisch jizd...?
22.03.2006 (21:55)
Nedivil bych se, kdyby s tím chtěli vozit náklady Rakousko - Německo přes ČR a tady by všichni politici měli radost, že ČD přišli o kšeft.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2024 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko