Praha - Stavba Nového spojení se dotkne pouze severního zhlaví, s jižním u vinohradských tunelů nemá co do činění. Severní zhlaví je technologicky rozděleno do 2 částí - západní (koleje 15-18, nást. 1-3) a výhodní (12-34, nást. 4-7). S rekonstrukcí mostu Seifertova byl na podzim 2004 instalován kabelovod pod východní částí zhlaví a v prosinci 2005 byla snesena hrabovská spojka a vytvořena krátká kusá kolej pro dopravní potřebu stanice.
20.3.2006 budou odstraněna 2 kolejová pole z vlečky do Křenovky kvůli zapažení stavební jámy opěry estakády Masarykovo nádraží. V roce 2007 a na počátku roku 2008 proběhnou přípravné práce na trakci, zabezpečovacím zařízení a u kusých kolejí 13 a 15. Od března do července 2008 bude vyloučena západní část zhlaví. Na konci této výluky bude zprovozněna estakáda s novými výhybkami na ní a v podstatě celé Nové spojení. Od srpna do listopadu 2008 bude vyloučena východní část zhlaví, na počátku výluky bude vytržena stará vítkovská trať, koleje se zapojí rovněž směrem na estakádu. Z nástupišť na pražském hlavním nádraží se stavba dotkne ve větší míře pouze čtvrtého, které svou délkou překáží novým kolejím, ostatní zůstanou v podstatě zachována.
Stavba Nového spojení se dotkla také památníku na Vítkově. Stav ražeb tunelů byl k 27.2.2006 následující: jižní tunel (kalota - 956 m, levé jádro - 864 m, pravé jádro 866 m), severní tunel (kalota - 646 m, levé jádro - 577 m, pravé jádro 562 m). Celková délka ražených částí tunelů je 1251 a 1151 m. Od konce měsíce února je lešením zabezpečena jezdecká socha Jana Žižky. Při průchodu ražeb bude její stav monitorován, protože není úplně ideální.
Zdroj: Nové spojení
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.