..: Za tragédii v Černé Hoře pravděpodobně může strojvůdce :..

chČerná Hora - Podle posledních zpráv z médií za železniční neštěstí v Černé Hoře pravděpodobně může strojvůdce vykolejeného vlaku. Podle vyšetřovatelů měl opustit své místo v kabině a dostatečně nezajistit brzdy kvůli nespecifikované opravě. To zřejmě způsobilo, že vlak se dal do pohybu.
V době nehody jel vlak rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Vagóny vykolejily ještě v tunelu, kde narážely do jeho stěn. Za tunelem, kde se vlak pohyboval rychlostí 110 kilometrů za hodinu, se vykolejené vagóny zřítily ze srázu.
Strojvůdce, který byl se zraněními hospitalizován, je nyní v nemocnici v policejní vazbě.

Osobní vlak jedoucí z města Bjelo Polje do přístavu Bar po výjezdu z tunelu vykolejil v pondělí 23.1. u obce Bioce asi deset kilometrů severně od Podgorice. Souprava se zřítila do rokle, kterou protéká řeka Morača.
Nehoda si zatím vyžádala 44 obětí, na 200 lidí je zraněno. Více než polovina zraněných jsou děti.

Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz

Původní zpráva o nehodě :
23.1.2006 - 22:44 - V Černé Hoře spadl vlak do rokle ...
foto: Kurir


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.1.2006 (20:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Srbsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pagi  mail  
26.01.2006 (13:07)  
Jel jsem po te trati 6x za zivot. Znam konduktora Sasu z Baru! Pred tremi roky v zari, nas 'odchytl' v rycliku TARA(Beograd-Bar) a ubytoval u sebe za 4 EURa na noc.. Mel zrovna sluzbu na tom couraku, dnes jsem s nim mluvil - lezi v nemocnici s otresem hlavy, zlomenou rukou a zebry..Mel zpekla stesti.. Tratova rychlost v tom useku je pry 80 km/h! (na celem useku Bjelo Polje-Podgorica je pry v rozmezi pouze 40-80km/h) Ty jejich krapy jsou v desolatnim stavu. Hlavne tam vsichni chlastaj jak dogy! Nepsanym pravidlem je,ze neoficialni roznaseci obcerstveni se staraji o "pitny rezim" pruvodcich-v lete za usek Bjelo polje-Bar pruvodci bezne 3-5 plechovek Niksicka (pivo 12ka) vysmahne..
registrovaný uživatel tenzor 
25.01.2006 (22:20)  
30 vteřin? Těch posledních. Bez brždění a započítání jakýchkoli odporů by bylo mezní zrychlení vlaku zhruba 0.03*10 (grav. zrychlení) = 0.3 m/s, 150 km/h = necelých 42 m/s, takže to vychází na nějakých (42/0.3) necelých 140 vteřin. Se započítáním odporů minimálně 3 minuty.
25.01.2006 (20:25)  
To je tedy síla. Zdá se mi však divné, že byl-li strojvedoucí ve vlaku, nestihl doběhnout do kabiny a vlak zastavit. Z 0 na 150 se to nerozjede ani na 30 promile během pár sekund, spíš tak okolo 30 s. Zdá se mi to dost divné... A ani pasažéři nazareagovali a nestrhli záchrannou brzdu, asi jsou na rychlosti nad 100 km/h na této trati zvyklí... ???
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko