Černá Hora - Podle posledních zpráv z médií za železniční neštěstí v Černé Hoře pravděpodobně může strojvůdce vykolejeného vlaku. Podle vyšetřovatelů měl opustit své místo v kabině a dostatečně nezajistit brzdy kvůli nespecifikované opravě. To zřejmě způsobilo, že vlak se dal do pohybu.
V době nehody jel vlak rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Vagóny vykolejily ještě v tunelu, kde narážely do jeho stěn. Za tunelem, kde se vlak pohyboval rychlostí 110 kilometrů za hodinu, se vykolejené vagóny zřítily ze srázu.
Strojvůdce, který byl se zraněními hospitalizován, je nyní v nemocnici v policejní vazbě.
Osobní vlak jedoucí z města Bjelo Polje do přístavu Bar po výjezdu z tunelu vykolejil v pondělí 23.1. u obce Bioce asi deset kilometrů severně od Podgorice. Souprava se zřítila do rokle, kterou protéká řeka Morača.
Nehoda si zatím vyžádala 44 obětí, na 200 lidí je zraněno. Více než polovina zraněných jsou děti.
Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz
Původní zpráva o nehodě :
23.1.2006 - 22:44 - V Černé Hoře spadl vlak do rokle ...
foto: Kurir
1 2 | Zpráv na stránku: |
Vlak není kamión, musí mít dostatečně dimenzované brzdy na to, aby zastavil na dráze menší než je mezi dvěma signály. Jak je to s jízdou na extrémních sklonech nevím, slyšel jsem že v takovém případě bývá nějak omezena max. rychlost vlaku s ohledem na jeho brzdnou sílu a náklad. V každém případě osobní vlak by měl na rovince zvládnout deceleraci >1 m/s, takže na 3 procentním spádu >0,7 m/s při plném brždění. Něco jiného samozřejmě je při mokrých, namrzlých, listy zapadaných kolejích nebo v případě že brzdy nefungují jak mají...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.