..: Za tragédii v Černé Hoře pravděpodobně může strojvůdce :..

chČerná Hora - Podle posledních zpráv z médií za železniční neštěstí v Černé Hoře pravděpodobně může strojvůdce vykolejeného vlaku. Podle vyšetřovatelů měl opustit své místo v kabině a dostatečně nezajistit brzdy kvůli nespecifikované opravě. To zřejmě způsobilo, že vlak se dal do pohybu.
V době nehody jel vlak rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Vagóny vykolejily ještě v tunelu, kde narážely do jeho stěn. Za tunelem, kde se vlak pohyboval rychlostí 110 kilometrů za hodinu, se vykolejené vagóny zřítily ze srázu.
Strojvůdce, který byl se zraněními hospitalizován, je nyní v nemocnici v policejní vazbě.

Osobní vlak jedoucí z města Bjelo Polje do přístavu Bar po výjezdu z tunelu vykolejil v pondělí 23.1. u obce Bioce asi deset kilometrů severně od Podgorice. Souprava se zřítila do rokle, kterou protéká řeka Morača.
Nehoda si zatím vyžádala 44 obětí, na 200 lidí je zraněno. Více než polovina zraněných jsou děti.

Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz

Původní zpráva o nehodě :
23.1.2006 - 22:44 - V Černé Hoře spadl vlak do rokle ...
foto: Kurir


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.1.2006 (20:14)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Srbsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user tesak  mail  
08.02.2006 (13:33)  
Není o čem moc mluvit. Nejde tady o klasické železniční neštěstí, protože v týhle oblasti se žádný přepdisy nedodržují. Nevím jestli se vydávají - možná se tím někdo zabývá ( muzea atd. ). V každým případě strach z jízdy za běžných podmínek tam lidi řešej tím, že prostě chlastaj. Maj strach ze všeho. Blízko okolo je Kosovo, Albánie, Bosna...
Registered user tenzor 
28.01.2006 (17:12)  
to je myslím všem jasné, že při jízdě dolů je potřeba brát v úvahu tabulky brzdných procent a né zátěžové, můj dotaz byl možná trochu off-topic (možná i proto jsem na něj nedostal odpověd :) ) , ale když už se mluvilo o sklonových třídách..
Registered user rk_kn.  mail  
28.01.2006 (14:30)  
Musím upozorniť, že v prípade jazdy po spáde, je potrebná aplikovať nie záťažové tabuľky, ktoré určujú normu záťaže pri jazde po rovine a do stúpania , ale tabuľky brzdiacich percent, nakoľko tu sa jednalo o schopnosti ubrzdiť súpravu na spáde. Nikde sa nespomína veľkosť spádu, ale musela byť dosť značná. Zrejme po zastavení nezaistil rušňovodič súpravu proti pohybu ručnými brzdami, ale len priamočinnou brzdou. A ankoľko mal problém , zrejme mu neišiel kompresor, alebo nestačila táto hodnota na spoľahlivé zaistenie. Zrejme hmotnosť celého vlaku mohla byť okolo 350 t, tak by sa muselo utoahnuť najmenej 2 ručné brzdy. Každý osobný vozeň je vybavený ručnou brzdou. A zrejme o to nepožiadal ani sprievodcu, alebo ten tak neurobil !
Registered user tenzor 
27.01.2006 (11:05)  
Oprava: v zatezovych tabulkach jde o to, pri jake rychlosti utahne lokomotiva dany pocet tun pri dane tride sklonu :)
Registered user tenzor 
27.01.2006 (11:04)  
714.222: můžu mít dotaz? Sklonové třídy by se měly počítat jako celočíselná část (s+2)/2 kde s je sklon v promile, takže 1. sklonová třída obsahuje rovinku + sklon 1 promile, 2. třída 2-3 promile apod. Pořád ale nevím, jestli se u zátěžových tabulek (kde jde ovšem o to, kolik tun lokomotiva utáhne do kopce) počítá vždycky s větším sklonem nebo se bere průměr (0,5 promile u 1., 2,5 promile u 2. atd.).
Registered user 714.018-9  mail  
27.01.2006 (9:41)  
Nevím, jak je to v Černé Hoře, ale u nás je to tak, že každý úsek trati má stanovenou třídu sklonu. Podle té se stanoví Pro každou rychlost (odstupňováno po 10kh/h) stanoví za pomoci třídy sklonu a plánované rychlosti předepsaná brzdící procenta. Má-li však vlak ve skutečnosti tyto procenta nižší, z tabulky se odečte podle skutečných brzdících procent rychlost, kterou se smí v daném úseku jet. Je-li to například kvůli poruše brzd na některém vozu Výpravčí sepíše Všeobecný (V) o snížení rychlosti.
Registered user tenzor 
26.01.2006 (16:51)  
Svedek: jak zastavit vlak? brzdama?
Vlak není kamión, musí mít dostatečně dimenzované brzdy na to, aby zastavil na dráze menší než je mezi dvěma signály. Jak je to s jízdou na extrémních sklonech nevím, slyšel jsem že v takovém případě bývá nějak omezena max. rychlost vlaku s ohledem na jeho brzdnou sílu a náklad. V každém případě osobní vlak by měl na rovince zvládnout deceleraci >1 m/s, takže na 3 procentním spádu >0,7 m/s při plném brždění. Něco jiného samozřejmě je při mokrých, namrzlých, listy zapadaných kolejích nebo v případě že brzdy nefungují jak mají...
Registered user pagi  mail  
26.01.2006 (16:24)  
Co vim, tak rychliky tam bezne prekracujou povolenou rychlost a poustej si to kolem stovky, nekteri dobrodruzi i 110-120! Pro stredoevropana je to doslova "horska draha".. Pravidelne je totiz rychlik z belehradu v techto mistech zpozden tak 2-3 hod! Ale couraky pry nenahanej, kupodivu v useku Bjelo Polje-Podgorica jezdi celkem na cas!(do 30min.se zde zpozdeni vubec neohlasuje) A jezdi zpravidla jen 60kou! Sam Sasa dodnes netusi, co ten fura v masine vyvadel..
26.01.2006 (15:35)  
Těch 30 sek jsem plácnul odhadem, pochopitelně je to více. Za tu dibu mohl vážně někdo něco udělat. Co se týká brzd, měly by být dimenzovány na nejnepříznivější podmínky. Očekával bych schopnost nějakou dobu odebírat jízdní výkon aspoň do 120 km/h na 30 pomile. Zřejmě na to není většina soudobé techniky dimenzována. A jestli byli všichni zaměstananci (i pasažéři) nalití jak duhy, tak potěš...:(
26.01.2006 (15:23)  
Jak chcete zastavit vlak? Když se kamion rozjede na 80 km/h z Barrandovského kopce, tak už dole na mostě nezabrzdí! Teď si vemte, že máte 10x těžší vlak, který se rozjede na dvojnásobnou rychlost. Ale tady těch faktorů bylo daleko víc.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko