..: Na trati Chomutov - Vejprty vykolejil vlak, trať je stále neprůjezdná :..

Ilustrační fotoChomutovsko - Včera, 21.1.2006 ve večerních hodinách vykolejila poblíž zastávky Měděnec na trati 137 Chomutov - Vejprty souprava osobního vlaku poté, co najela do sněhové závěje. O něco později potkal stejný osud i lokomotivu, která se snažila uvízlý vlak vyprostit a vrátit vozy na koleje. Trať se do dnešního rána nepodařilo zprovoznit, dle vyjádření přednosty chomutovské železniční stanice Rudolfa Galbavého míří k vykolejeným lokomotivám sněžný pluh a cestující přepravují autobusy.

Během dnešního dne by měla být obnovena vlaková oprava v dolním úseku trati mezi Chomutovem a Křimovem, mezi Křimovem a Vejprty budou nadále jezdit pouze autobusy, a to v trase přes Petlery, neboť situaci dále komplikuje špatná sjízdnost silnice mezi obcemi Výsluní a Rusová.

Trať Chomutov - Vejprty se potýká se sněhem pravidelně každou zimu, například v březnu minulého roku byla trať blokována uvízlou soupravou osobního vlaku téměř týden (viz loňský článek).

Zdroj: ČTK, Český rozhlas


OndraJ | 22.1.2006 (10:59)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Web 
23.01.2006 (10:40)  
Mám za to, že podle televize tam byla zapadlá 74x+021, nikoliv 810.
Registered user fpavel 
23.01.2006 (10:15)  
Problém je možná také v tom, že ČD nemají v dnešní době výkonnou sněhovou frézu, něco jako byl parní sněhomet Henschel. Myslím, že v 80.letech si zde ČSD půjčovaly v takových případech výkonnou frézu od DR, proč by to nešlo i dnes ?
23.01.2006 (9:47)  
"ČD neumí uvažovat". ČD a.s. je "fiktivní" právnická osoba, která samozřejmě uvažovat neumí.
Veškeré činnosti provádějí konkrétní fyzické osoby, které rozhodují na základě skutečností, které mají k dispozici.
Pokud není v Chomutově jiná lokomotiva než řada 742, tak si ji prostě příslušný pracovník, který rozhodl v dobré víře (jménem ČD a.s.) o jejím vyslání na trať jako pomocného stroje z prstu nevycucá (ostatně vy byste to taky nedokázal).
Navíc není jisté, že jiná lokomotiva (patrně 749, 750, 751, 753, 754 - nic jiného ČD nemají) by dokázala tu závěj prorazit a nedopadla by stejně.
Zkrátka po bitvě (zejména prohrané) je každý generál …
23.01.2006 (8:55)  
ČD neumí uvažovat o nasazení jiné lokomotivy. Je to pár let, kdy zapadl vlak na trati 110 někde u Peruce. Nikde nebyl skoro sníh, akorát zářez s tratí ho byl plný. První vlak jela vždy 810. My jsme ji na nějaké zastávce dobrali rychlíkem (naštěstí jela náhrada klasika za 843). Ale o den jindy to bylo na pár hodin vyprošťování. A stačilo nasadit k 810 loko.
23.01.2006 (8:24)  
Gapa: Já na Silvestra. Sníh se pozoroval dost špatně (mlha), ale zřejmě jej bylo ještě víc (sněhová kalamita v předcházející dny), takže teprve tehdy se odhodlali nasadit loko...?
Registered user gapa 
23.01.2006 (7:52)  
To Atolix: No nevím,kdy jste to pozoroval, že 810 tam vleče lokomotiva.Já osobně jsem tu trať projížděl 28.12 05 a to celý den hustě sněžilo.Nevěřil jsem vlastním očím, ale celou cestu do Vejprt absolvoval pouze solo motor 810.A to byl motor našlapaný lyžaři... A že to tam zapadlo, se taky nedivím, už v tom prosinci tam bylo sněhu skoro po okna motoru.
Registered user Web 
22.01.2006 (23:10)  
Petráček: No já se s vámi nechci hádat, ale ty televizní záběry na zavátou trať zrovna moc nevypadaly na 3metrový zářez... Respektive Os zůstal na "planině" u zastávky, pluh snad v zářezu... Směr zavátí jsem ale nevypozoroval, takže tohle fakt nevím. Fakt by to nepomohlo aspoň poblíž té zastávky?
22.01.2006 (22:46)  
Větrolami tam opravdu nemáme.A byli by tam i zcela zbytečné, jelikož místo, kde dochází k závanu je v zářezu hlubokém cca 3 metry a je na návětrné straně.Tudíž nedochází k závánu zhora ale vítr žene sníh skrz zářez a nakonec se sníh zastaví o již nepoužívaný most přes trať
Registered user Web 
22.01.2006 (22:24)  
Ano, vtipná hláška místního kluka v televizi: "Když napadne sníh, tak tu holt vlaky moc nejezdí a musíme jezdit autobusem" :) Tak až zas někdo bude říkat jak je vlak v zimě proti busu spolehlivý...

Jinak se mi zdálo ze záběrů, že kolem trati nebyl žádný větrolam, když tam máte zafoukáno každý rok, nestála by za to jeho instalace? Přijde mi levnější než dvakrát tejdně lopatama vyhrabávat trať ...
Registered user xyz  mail  
22.01.2006 (22:14)  
kvasican:
"To, že železnice nejezdí z důvodu klimatických podmínek jim klidně omluvím."

Jistě, u železnice je to pochopitelné. U automobilů je to námět na reklamní slogan, ;)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko