Praha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.
Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.
Dostavba trasy A se střetává s koncepcí Středočeského kraje, který usiluje o výstavbu rychlodráhy přes Stromovku, Dejvice, Ruzyni až do Kladna. Variantu v minulosti odmítla radnice MČ Praha 6 s tím, že povrchová trasa by vedla hustě zastavěnými oblastmi na jejím území. Místo toho si nechala vypracovat u agentury Factum Invenio výzkum, podle něhož přes 90 % občanů z Prahy 6 podporuje stavbu metra.
Lze očekávat, že samotná rekonstrukce rychlotrati by mohla začít v roce 2008 a dokončena by mohla být v roce 2010. Pochopitelně že by bylo ideální spojení letiště Ruzyně s městem oběma variantami. Vše je však odvislé od dostupných financí. V současné době ministerstvo poskytuje Praze na rozvoj metra 420 mil. Kč ročně a zatím se neplánuje výrazné navýšení této částky.
Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz
Asi jste me nepochopil, ten příklad směřoval k tomu: Jak poznáte z těch mapek, kterých je třeba v metru dost, že Černý Most - Čelákovice Vás bude 3xx + vlak stát (20Kč za pásma 0,1,2), ale když pro cestu na nádraží Horní počernice použijete bus 2xx, tak musíte označit jízdenku za 30Kč za pásma PP, 0, 1, 2). Podle barvišek uvidéte vždycky tři pásma (resp. 4, když si uvědomíte, že pásmo P je dvě)... Samozřejmě zjednodušuji to tím, že nejste cizojazyčný turista a pomíjím detail, že na ČM se Vám bude špatně shánět jízdenka, resp. pokud jdete od sídliště/megakrámu k autobusům, tak musíte přes metro na druhou stranu a zpět... Tedy pokud nebudete mít to štěstí na 3xx, která je levnější a navíc jízdenka u řidiče je bez doplatku, jakože na 5 pásem byste ji u něj stejně nekoupil...
Neříkám, že to nejde pochopit. Říkám jenom, že to opravdu není (zbytečně) jednoduché. Už si rozumíme?
Tato situace byla v tarifu již dříve. Ale od loňského zdražení a částečné zachování cen ve stř.českém kraji do toho vneslo ještě více vzrůša.
Trasa metra bude 14km, počet stanic 8. Budou i slušné výškové rozdíly. Tento úsek lze porovnat s úsekem B, Smíchovské nádraží - Zličín. Z toho lze usuzovat, že průměrnou CESTOVNÍ (nikoliv jízdní) rychlost lze uvažovat stejnou, tedy 40km/h. Výsledná doba bude okolo 21min!!! To je tedy pokrok.
Neříkám NE pro metro, ale letiště potřebuje oba druhy dopravy. Železnici jako páteřní osu pro velmi rychlé spojení Letiště-Centrum v řádu 25min a metro jako doplňkový prostředek k obsloužení přilehlých území v Praze 6.
Je nutné si uvědomit, že převážnou většinu "zákazníků" zajímá, jak se rychle dostat do centra: turisté, businessmani, 80% českých klientů ČSA, protože nepocházejí z Prahy ale z ostatních částí republiky (kvůli přestupu na další návaznou dopravu), 60% obyvatel Prahy, kteří bydlí na pravém břehu Vltavy - na tu stranu je Praha větší. Tuto skupinu metro prostě nezajímá a z toho důvodu by měla dostat železnice přednost.
Vždyť píšu: nulový šoto-potenciál. Ale blbá není, to pozor!
1099:
A teď si představte, že jste přijel z jiného města (třeba i českého, aby se Vám ty informace dobře četli) a po nákupu na ČM mostě checete zajet za známým do Zelenče (Mstěti, Lysé...). Jak podle přehledné a barevné mapky pásem poznáte, kolik zaplatíte za cestu 2xx+vlak, 3xx+vlak.
To co popisujete ukazuje na dvě věci: a) lítačka to usnadňuje (PP+0), b) když někam jezdím častěji, tak mi stojí za to naučite se postup. (ani jedno se netýká většiny turistů)
Tarif se ještě komplikuje dovozným, na které taky není každý z domova zvyklý...
Ne, že by to nešlo pochopit. Ale "user friendly" to rozhodně není. A v žádném případě bych to už nezahušťoval dalšími pásmy. To je lepší ta dráha, protože ta může jako celek stát mimo tarif PID stejně jako nyní tzv. AE. U konečné metra by to bylo horší...
Dělat zónu L nebo aby se vybralo více tak dvojzónu LL nebo dokonce troj- XXL... Dejte pokoj. ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.