Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.

První spoj SC PENDOLINO (SC 502/OK 4003) vyjel z Ostravy v 5:45 hod. a do Prahy přijel na minutu přesně v 9:18 hod. Prvním spojem cestovalo přibližně 100 cestujících, z nichž 7 využilo spoje SCP jako pravidelné linky ČSA, s kterými ČD tyto spoje provozují. Cestující prvního spoje obdrželi pamětní certifikát potvrzující absolvování jízdy historicky prvního spoje SCP. Certifikát podepsali generální ředitel ČD, a. s. Josef Bazala a prezident ČSA Jaroslav Tvrdík.
V průběhu prvního dne provozu využilo spojů SCP přibližně tisíc cestujících. Podvečerní spoje z Ostravy do Prahy byly zaplněny takřka na úroveň celkové kapacity vlaku. Průvodčí ve speciálních modro-žluto-šedivých uniformách, které jsou určeny pro spoje SCP, odbavili i řadu cestujících s elektronickou jízdenkou. Včera večer dosahoval počet prodaných jízdenek přes internet několik stovek.
Zdroj : Tisková zpráva ČD, a.s.
Foto : Archiv ŽelPage
CSPSV | 12.12.2005 (15:47)
Súvisiace správy



13.12.2005 (12:39)
Můj názor na režijky je takový, že by se měly zrušit, případně zachovat pouze pro zaměstnance a to pouze pro cesty do práce! Ekonomické výsledky ČD neodpovídají tomu, aby mohly svým zaměstancům poskytovat tak PŘEHNANÉ výhody, natož jejich rodinným příslušníkům...


13.12.2005 (11:18)
Cena kuponů na režijky je v současné době pro všechny stejná, komické je na tom i to, že je vlastní nejen zaměstnanci a jejich rodinní příslušníci, ale i kde kdo. Sám vím o několika lidech, kteří s ČD nemají nic společného, přesto režijku mají. Jak na to? Musíte mít dobré známé na patřičných místech.
Shodou okolností jsem dnes viděl dva studenty (holka a kluk) mající režijky, na tom by nebylo nic až tak divného, mohou mít rodiče u ČD, ale ty režijky byly na první třídu...
Shodou okolností jsem dnes viděl dva studenty (holka a kluk) mající režijky, na tom by nebylo nic až tak divného, mohou mít rodiče u ČD, ale ty režijky byly na první třídu...


13.12.2005 (11:10)
Zdravím všechny diskutující,
nedávno jsem slyšel hezkou věc: Názory jsou od toho, aby se lišily ! K diskuzi o jízdních výhodách ČD: jsem zaměstnancem ČD a tudíž vlastníkem Železniční průkazky a protože to mám do práce daleko, tak vlastním i Traťovou jízdenku pro 1. třídu pro trasu do zaměstnání ( shodou okolností se jedná o větší část tratě č. 270 ). Před čtyřmi lety jsem na ni jezdil ráno Ostravanem ( měl tři vozy 1. třídy ) a mohu za sebe říci, že jsem ŽÁDNÝ problém nezaznamenal. Ani v dnešní době si nepamatuji na nějaký konflikt ze strany cestujícího s nárokem na 1. vozovou třídu. Na druhou stranu opravdu věřím, že někteří "kolegové" se chovají tak jak popisujete. Já osobně ( ale už jen vyjímečně ) zažívám ten slastný pocit, kdy si můžete sednout skoro jako člověk, neruší vás banda cikánů ( tak se jim říkalo odjakživa a pár kokotů mě nedonutí říkat jim Rómové ) nebo nějací důchodci. Ale i v "jedničce" jsem už narazil na cestující, kteří např. neustále courali po celém voze, velmi se zajímali o to co se vagónu děje ( ne zloději - čumilové ) nebo sledují film na počítaci bez sluchátek "na plné pecky". Zvláštní kapitolou jsou studenti vysokých škol, kteří si v neděli hrají na grandy, sedí s KMB a doplatkem v "jedničce" a dávají najevo svoji neskonalou moudrost, často na celý vagón. Já jako student na 1. třídu neměl... Závěr: 1.třída ve vlacích je považována za nadstandartní službu a my ji jako takovou vnímáme. O to víc nás zamrzí rozdíl mezi teorií a praxí. Jak již bylo řečeno, i tito lidé jsou jen vzorek naší společnosti, navíc nám na očích...
nedávno jsem slyšel hezkou věc: Názory jsou od toho, aby se lišily ! K diskuzi o jízdních výhodách ČD: jsem zaměstnancem ČD a tudíž vlastníkem Železniční průkazky a protože to mám do práce daleko, tak vlastním i Traťovou jízdenku pro 1. třídu pro trasu do zaměstnání ( shodou okolností se jedná o větší část tratě č. 270 ). Před čtyřmi lety jsem na ni jezdil ráno Ostravanem ( měl tři vozy 1. třídy ) a mohu za sebe říci, že jsem ŽÁDNÝ problém nezaznamenal. Ani v dnešní době si nepamatuji na nějaký konflikt ze strany cestujícího s nárokem na 1. vozovou třídu. Na druhou stranu opravdu věřím, že někteří "kolegové" se chovají tak jak popisujete. Já osobně ( ale už jen vyjímečně ) zažívám ten slastný pocit, kdy si můžete sednout skoro jako člověk, neruší vás banda cikánů ( tak se jim říkalo odjakživa a pár kokotů mě nedonutí říkat jim Rómové ) nebo nějací důchodci. Ale i v "jedničce" jsem už narazil na cestující, kteří např. neustále courali po celém voze, velmi se zajímali o to co se vagónu děje ( ne zloději - čumilové ) nebo sledují film na počítaci bez sluchátek "na plné pecky". Zvláštní kapitolou jsou studenti vysokých škol, kteří si v neděli hrají na grandy, sedí s KMB a doplatkem v "jedničce" a dávají najevo svoji neskonalou moudrost, často na celý vagón. Já jako student na 1. třídu neměl... Závěr: 1.třída ve vlacích je považována za nadstandartní službu a my ji jako takovou vnímáme. O to víc nás zamrzí rozdíl mezi teorií a praxí. Jak již bylo řečeno, i tito lidé jsou jen vzorek naší společnosti, navíc nám na očích...


13.12.2005 (10:32)
Vím, že režíjky, resp. kupony do nich na kalendářní rok se musely kupovat. Jiná cena byla pro zaměstnance, jiná pro rodinné příslušníky. Víc ale nevím. Máte-li někdo bližší informace, napište to prosím.


13.12.2005 (10:14)
to Milan: Na režijky má nárok každý zaměstnanec ČD + jeho rodinní příslušníci (tzn. manžel(ka) + děti do 26.let pokud ještě studujou, pokud přestanou studovat a jsou samostatně výdělečně činí tak jim to vezmou hned, třeba už v 15.letech). Na režijky do 1.tř mají nárok jenom zaměstnanci GŘ Praha (tím nemyslím sekretářky) + FIP 1.třídy do zahraničí. "Normální" zaměstnanci mají po odpracování 20. let u ČD (ČSD) nárok na kupon pro bezplatnou přepravu v 1.tř. Ty kupony můžou využívat všichni rodinní příslušníci, kteří ještě mají režijku. Těch kupónu je myslím 10 na 1 rok. Na režijku a potažmo FIPky mají taky nárok důchodci + manžel(ka), kteří v životě u ČD (ČSD) odpracovali min.20. let a pak ještě myslím vdovec (vdova) po zaměstnanci, který zemřel při výkonu povolání (tak nějak to je, ale nevím to přesně). To jsou ve zkratce Ti VyVolení, kteří mají nárok na režijky. Jestli jsem na něco zapoměl nebo mám blbě tak mě nebijte a napište rád si doplním obzor.
13.12.2005 (9:37)
Viděli jste tohle?: http://aktualne.centrum.cz/domaci/bezpecnost-a-doprava/clanek.phtml?id=28166&tro789_0_1&trp748_22_0
Porovnání letadla a Pendolina. Letadlem sice z centra do centra při dobré dopravní situaci 2,5 hodiny, ale za více, než 5 000 Kč. Takže je to myslím jasné.
A autobus je sice levný se Studentagency, ale o hodinu jede dýl, než Pendolino a hlavně každý ví, jak to vypadá na našich silnicích :(!
Porovnání letadla a Pendolina. Letadlem sice z centra do centra při dobré dopravní situaci 2,5 hodiny, ale za více, než 5 000 Kč. Takže je to myslím jasné.
A autobus je sice levný se Studentagency, ale o hodinu jede dýl, než Pendolino a hlavně každý ví, jak to vypadá na našich silnicích :(!
13.12.2005 (9:34)
Martin: No vis, ja osobne si myslim, ze nase pednolino rozhodne nelze povazovat za vykrik techniky 21. stoleti. Vzdyt co se tyka komfortu pro cestujici nedosahuje ani ICE 1 z roku 1990.


13.12.2005 (8:59)
Cestuji OVA-PHA přibližně jednou měsíčně a za tu cenu 500 Kč resp. o něco méně s KMB zůstanu u obyčejných IC. Nevyplatí se mi zaplatit 200 Kč za půl hodiny času (rozdíl SC vs. IC/EC). Nepopírám, že v SC je lepší kultura cestování, ale já to přežiju i ve dvojce IC/EC. Kdyby jezdilo Pendolino za stejný tarif jako jezdí do Brna tj. obyč. IC, bylo by to něco jiného.
Obsazenost večerního Pandolína Praha Holešovice - Břeclav byla 11. 12. opravdu malá. Jednička prázdná (pár lidí) a dvojce by stačily asi dva vozy. No, kdo by jezdil tuto relaci po zrušení relační slevy, že? ;o)
Obsazenost večerního Pandolína Praha Holešovice - Břeclav byla 11. 12. opravdu malá. Jednička prázdná (pár lidí) a dvojce by stačily asi dva vozy. No, kdo by jezdil tuto relaci po zrušení relační slevy, že? ;o)


13.12.2005 (6:52)
Jezdim PHA-OVA a v kupecku (2. trida) u cestujicich tipuji, kdo je rezista. A ve vetsine pripadu je podle chovani poznam drive nez vytahnou jizdenku...
13.12.2005 (3:36)
2. pol., ale 20 at uz si CD melou drzkou, jak chteji... ;)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info

informacni okenko