..: Liberalizace osobní dopravy na železnici v EU :..
EUBrusel / Praha - Ministři dopravy pětadvaceti členských zemí EU se shodli na otevření trhu mezinárodní osobní dopravy na železnici od roku 2010. Tato liberalizace bude omezena řadou podmínek, jež umožní vládám chránit vnitřní trh a své dopravce.

České dráhy, které jsou dominantním dopravcem v ČR, posun liberalizace v osobní dopravě vítají. Český ministr Milan Šimonovský nynější dohodu uvítal. Spočívá podle něj zejména v tom, že aktivita cizích licencovaných dopravců na vnitrostátním trhu musí zůstat okrajová; jejich hlavní činností musí být přeprava osob přes české území, nikoli v jeho rámci.
Ministři se dnes shodli také na zásadách odškodnění pro cestující v případě zpoždění na mezinárodních linkách. Pokud vlak přijede s více než hodinovým zpožděním, budou mít nárok na čtvrtinu ceny jízdného; zpozdí-li se o více než dvě hodiny, mohou žádat o polovinu ceny.
Šimonovský ocenil i další dohodu o jednotné licenci pro strojvedoucí a vlakové čety. Její nositelé budou moci vykonávat svou práci v celé unii, takže nebude nutné jako dnes na hranicích měnit posádky. Líbilo se mu, že požadavky na výcvik se snížily, takže získání licence bude méně nákladné.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 5.12.2005 (18:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Evropa


06.12.2005 (23:06)  
Veškeré výroky pana ministra dopravy Šimonovského je třeba brát se značnou rezervou.
Již jednou sám sobě vyjářil při hlasování o důvěře vlády nedůvěru a vedle toho podal demisi (poprvé a naposledy objektivně zhodnotil svoje kvality). Pak se jako "obětavý" křesťan bil o zastávanou funkci.
Držitelé licence EU budou sice moci vykonávat svoji práci kdekoli v EÚ pouze za podmínky, že se budou schopni domluvit úředním jazykem dané země a složí příslušnou zkoušku ze znalosti předpisů, jimiž se řídí provoz na železniční dopravní cestě daného státu.
"Papíry" na elektrické hnací vozidlo stejnosměrně / střídavé proudové soustavy, elektrické vozidlo vícesystémové či motorové trakce budou sice taehnicky platit v celé Evropě, podobně jako "řidičák" na silniční vozidla, ale bez "dopravní zkoušky" top jaksi nepůjde. Už vidím, jak český strojvedoucí z Brna či Břeclavi skládá zkoušky v plynulé maďarštině a naopak … Strojvedoucí DB z Dresden mají sice zkoušku z češtiny, pochybuji o tom, že by zvládli diktát na úrovni absolventa 5. třídy základní školy …
registrovaný uživatel M 
06.12.2005 (18:21)  
Lenny a mimo EU bysme se liberalizace dockali? Hahaha...
registrovaný uživatel Lenny
06.12.2005 (15:42)  
Tak příštích 10 let budou cestující jezdit odrbanými starými vagony a štěkat na ně bude vlakový personal firmy Času Dost nebo Čekám Dlouho. Pěkná to představa a ke všemu velmi reálná.

V EU se liberalizace nedočkáme s ničím, vždy si nějaký stát vymůže nějaké výhody.
registrovaný uživatel jiří
06.12.2005 (12:35)  
Jen aby ta liberalizace nebyla tak jako ta ostatní - volný přístup na trh práce a pod. Tam vidíme, jak si to ostatní státy představují : liberalizace ano, ale jen jedním směrem. A ti naši pantátové nejen že to vše odkývnou, ale ještě nám s milým úsměvem vykládají, jak je to pro nás přínosné.
06.12.2005 (8:15)  
Stačí, když si cizí společnosti budou muset rezervovat dopravní cestu deset let předem...
registrovaný uživatel Mates 
06.12.2005 (0:32)  
České dráhy, které jsou dominantním dopravcem v ČR, posun liberalizace v osobní dopravě vítají. Český ministr Milan Šimonovský nynější dohodu uvítal. Spočívá podle něj zejména v tom, že aktivita cizích licencovaných dopravců na vnitrostátním trhu musí zůstat okrajová ...

no ... tak k cemu ta liberizace je kdyz uz je zase vlastne rozhodnuto ze CD musi zustat monopol ? takze budem se tvarit ze mame liberalizovanej trh, ale musime chranit monopol ....... jo, to s tou sprckou je dobry prirovnani
registrovaný uživatel M 
05.12.2005 (23:50)  
Key note: Tato liberalizace bude omezena řadou podmínek, jež umožní vládám chránit vnitřní trh a své dopravce

Primer: Dobre, budeme se milovat bez ochrany, ale vem si kondom...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko