Moskva - První etapa smělého projektu byla zakončena již v červenci 2004. Tehdy vyjel první osobní vlak na modernizovanou, 33 kilometrů dlouhou trať, spojující moskevské Kyjevské nádraží s letištěm Vnukovo. Trať do té doby sloužila pouze pro nákladní dopravu. Spojení však mělo pro cestující veřejnost jednu nepříjemnost v podobě 1,5 kilometru nedobudované trati mezi provizorní konečnou železniční stanicí a letištním terminálem. Lidé jedoucí vlakem na letiště proto museli přestupovat do autobusů, které zajišťovaly kyvadlovou dopravu na zbývajícím nedokončeném úseku trasy.
O rok později, konkrétně letošního 7. srpna, již bylo možné přestupy vlak-autobus zrušit. Byla dokončena druhá etapa výstavby letištního železničního spojení, které přivedlo vlaky až k odbavovacím halám letiště. Nový úsek železnice se celý, včetně konečné stanice, nachází v podzemním tunelu, který částečně vede pod jednou z místních vzletových a přistávacích drah. Nová konečná železniční stanice pak leží přímo pod rozvíjejícím se novým letištním odbavovacím terminálem, jehož definitivní dokončení je naplánováno na rok 2008. V té době bude letiště Vnukovo schopné odbavit až dvacet milionů cestujících ročně.
V souvislosti s otevřením nového úseku železnice na letiště Vnukovo rozšířily Ruské železnice nabídku provozovaných spojů o vlaky kategorie „Air Express“, které jsou na trať vypravovány v taktovém intervalu 60 minut. Tyto vlaky zvládnou trasu z centra Moskvy na letiště ujet za pouhých 35 minut. V železniční stanici Moskva-Kyjevské nádraží současně došlo k otevření přepážky „check-in“, která umožňuje leteckým cestujícím podávat svá zavazadla k odbavení již v centru ruského hlavního města.
Podle odhadů by služby železničního spojení Moskva – mezinárodní letiště Vnukovo mělo v současnosti využívat přibližně 2800 cestujících denně, což představuje přibližně jeden milion cestujících za rok. Díky očekávanému rozvoji letiště by se pak do roku 2009 mohl počet ročně přepravených cestujících zvýšit až na 2,4 milionu.
Zdroj: převzato z týdeníku Železničář, Foto: http://parovoz.com
Jak jsem závistí zezelenal, napadlo mne že vlastně v Praze jsou všichni nezávislí a tržně naladění, tak jediný rozumný způsob cestování (bez ztráty prestiže) je přece automobil.
Jako kompromis bych maximálně viděl zrušení dotací (příspěvků) na MHD.
Nejste přece socky a komoušové!
Tím z logiky věci metro nemůže být, protože neřeší rozumně mimopražské cestující. Zkuste si projet z Hlaváku trasu do Dejvic. To je skutečně "pohodlí" letecké klientely. Ke dnešnímu dni počítám že máme 15 let zpoždění, neboť ani za dva roky nepředpokládám dohodu.
Při narážce na politiku si neodpustím připomenout, že v Praze má vše pod kontrolou jedna bolševická strana, ale už asi vyhnívá (sice rychleji než zmínění komunisté), když se 13 let nedokáže dohodnout na základních věcech.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.