..: Od 28. 11. 2005 bude na dalších tratích v okolí Prahy plná integrace :..
451Praha - Od 28.11.2005 bude zavedena plná integrace na tratích v okolí Prahy do Pražské integrované dopravy (PID). Jedná se o úsek tratě 070 Praha Vršovice - Praha hl. n. - Praha Čakovice a o úseky na trati 210 Praha hl. n. - Vrané nad Vltavou - Davle a Praha hl. n. - Vrané nad Vltavou - Měchenice. Na trati 231 se od 2.12.2005 zařadí do plné integrace nově zřízená zastávka Ostrá, která bude ve 4. tarifním pásmu.
Do PID jsou zahrnuty všechny tratě vycházející z Prahy. Na části z nich je zavedena plná integrace, díky které lze využívat přestupní jízdenky pro jednotlivou jízdu. Na ostatních tratích platí pouze časové jízdenky. Na jízdenky PID lze cestovat v osobních a spěšných vlacích (Os, Sp) a vyjmenovaných rychlících (R).

Tratě s plnou integrací
011: Praha Masarykovo nádraží - Pečky
060: Poříčany - Sadská
070: Praha Vršovice - Praha Čakovice
091: Praha Masarykovo nádraží - Kralupy nad Vltavou
093: Kladno - Kladno-Ostrovec
120: Praha Masarykovo nádraží - Kladno
171: Praha hlavní nádraží - Beroun
210: Praha hlavní nádraží - Davle/Měchenice
221: Praha hlavní nádraží - Senohraby
231: Praha Masarykovo nádraží - Lysá nad Labem, od 2.12. Ostrá
232: Lysá nad Labem - Milovice

Zdroj : ROPID, ČD

CSPSV | 24.11.2005 (21:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
t
26.11.2005 (23:49)  
"PID jizdenky vam na nadrazi neprodaji"
V pokladne skutecne ne - ale na nekterych nadrazich jsou predplatni automaty na jizdenky.

"na jizdenku CD nemuzete pokracovat s MHD, ani v busech 3XX a 4XX"
Je to snad naprosto jasny jizdenky CD se prodavaji do presne dane stanice, nebot se kupuji na preny pocet KM dle tarifu CD - proste jsou to jizdenky jen jednoho dopravce a system zeleznice neumoznuje prodat jizdenku s pripltekm pro jineho dopravce. Ji se naopka plati nakldy zvlast.
Pokud chcete tak muzete samozrejme pouzit i na draze jizdenku PID - pokud je plne interovana

"logiku cenove penalizace za opusteni Prahy jsem nepochopil"
Pokud myslite priplatek za jizdu mimo Prahu a tak se vas ptam - nechtel byste nahodou jezdit na tramvajenku po cele republice zdarma ????
Duvod je ten, ze si proste Prazskou tramvajenku kupujete jen pro jizdu po Praze a proto se proste priplaci - a nebo naopak chtel byste aby se musel tramvajenka zdrazit ?? Ted je proste tak, ze ten kdo chce jezdit az za Prahu, tak si musi priplatit formou doplnkoveho kuponu.

"existuje jakesi vlozene pseudopasmo 0 urcene na odrbavani lidi, ktere zcela zbytecne mate. navic i ta jde udelat lip"
To ma svou logiku. Je to umozneni dojezdu do Prahy jen na jedno pasmo - proste primestky autobus nejede tak daleko aby bylo proste nutne pro jizdu z mimo Prazskych lokalit tolik plati za kouske jizdy po Praze - napr. na Zlicin.
Pokud jedete napr. z Prvniho pasma nic vam nebrani si koupit od ridice 4 pasmovou jizdenku (za 24kc) a ji je mozno pak napr. z toho Zlicina pokracovat kamkoliv po Praze metrem v ramci casove platnosti jizdenky - 1 pasmo pro prvi pasma + 3 pasma potrebna pro Prahu - stoji vas tedy to prvni pasmu pouze 4 Kc navic - toto je presnej duvod techto veci -udrzeni spravedlivych cen jizdneho.

"nekde funguje "plna", nekde zase ne"
Duvod je jednoduchy - pozadavek CD a s tim je spojenu nutnost vybudovani oznacovacu jizdenek - zadarmo to neni ....- a to je i zaroven odpoved na vas dalsi cast -neni to braneni zeleznice nybrz dohadovani kolik se ji naopak za prepravu v ramci PID zaplati - tam kde jsou i jednorazove jizdenky PID se logicky plati ji vic.

"pres magistrat a cast osazenstva velmi silne vazby na DPP"
Tato vec je v podstate nesmyslena - pokud by se magistrat choval jako spravny vlastnik, tak by jezdil na vsech linkach PID (a kdybyste vydel kolik tam je ruznejch dopravcu) pouze DPP nebot mesto Praha je jeho 100% vlastnik a tudiz by mel z tohoto duvodu mu zajistit co nejvic kseftu - to ze tam jezdi Zeleznice a jini dopravu napr. Hotliner pri vylukach v Praze je naopak proti zajmum mesta a presto to v ramci spokojenosti cestujich umoznil....
t
26.11.2005 (23:21)  
"Máte pravdu; já například nechápu, co se míní větou : pásmo "P", které má dvojnásobnou tarifní hodnotu (tj. je počítáno jako dvě tarifní pásma)."

Proste pasmo P, ktere plati po cele Praze s vyjimkou primestkych autobusu na usemi Prahy je z jednoducheho duvodu - je proste nejvesti a tak se praha ho rozhodla zdrazit v mem jizdny. Stredocesky kraj vsak odmitl zdrait podbne jizdne na svem uzemi a tak se vymyslelo,ze se zdrazeni provede formou tou, ze proste pasmo P se bude povazovat za 2 Pasma a tudiz pro jizdu v Praze bude Vyzadovna 3 pasmova jizdenka za 20 Kc. Ci prestupni za 14 Kc.
26.11.2005 (20:17)  
Máte pravdu; já například nechápu, co se míní větou : pásmo "P", které má dvojnásobnou tarifní hodnotu (tj. je počítáno jako dvě tarifní pásma).

V Česku se všude musí vymýšlet nějaká "lokální specifika", zkrátka je nutno uspokojit svoji maloměšťáckou ješitnost, protože jednoduché "pásmové" tarify, používané v Rakousku / Německu / Švýcarsku, které pochopí i "obecní blb" se pro "české špecifikum" nehodí.
Rakousko – jednoduchý tarif VOR platný až po česko–rakouské hranice (Břeclav Gr., Šatov / Retz. Gr), podobný systém mají ve Štýrsku[http://www.verbundlinie.at/info/download/Zonenplan.pdf]; spolková země Salzburg (Solnohradsko) má zajimavé grafické zpracování vypadá jako plástev medu (každé pásmo je zobrazeno jako šestiúhelník) [http://www.scoolcard.at/fileadmin/docs/svvzonenplanA4.pdf].
V Sasku například funguje přehledný tarifní systém dopravního svazu Oberelbe, pochopitelný i pro dítě školou povinné. Švýcarské systémy jsou drobátko složitější, protože se vzájemně překrývají, ale v zásadě jsou srozumitelné. V oblasti Basileje platí "dreiländer tarif", který zahrnuje část Bádenska–Würtemberska, vymezenou část Švýcarska a Francie.
V oblasti Bodamského jezera funguje systém platný v Německu, Švýcarsku, Lichtenštejnsku a Rakousku. Vorarlbersko má "čvterečkový" systém podobný solnohradské plástvi.
I přes jistou jazykovou barieru tyhle systémy popisované v němčině chápu, zatímco česky psaný "PIDí" tarifní systém mi zrovna jasný není. A nejen PIDí.
Nejzajímavější je, že zahraniční přepravní systémy se obejdou bez různých čipových karet, které jsou "hitem" v Česku. Patrně proto, že západoevropští provozovatelé veřejné dopravy nemají peníze na zbytečnosti.
registrovaný uživatel mike
25.11.2005 (20:34)  
tahle pseudointegrace v PID je fakt dojemna

- nekde funguje "plna", nekde zase ne.
- PID jizdenky vam na nadrazi neprodaji (jen mesicni a jen nekde)
- na jizdenku CD nemuzete pokracovat s MHD, ani v busech 3XX a 4XX
- a od cervence je tu misto puvodnich dvou jizdenek (+pochopitelna pasma) naprosto neprehledny bordel.
- existuje jakesi vlozene pseudopasmo 0 urcene na odrbavani lidi, ktere zcela zbytecne mate. logiku cenove penalizace za opusteni Prahy jsem nepochopil, navic i ta jde udelat lip.
- CD neuznava legitky PID jako zakaznickou kartu, takze kdyz s nimi jezdite kazdy den do prace, "zakaznik" nejste

ve srovnani s nemeckymi werkehrbundy je to kocourkovska hra na neco, na co nemaji. (vztah ropidu k zeleznici je dany i tim, ze ma pres magistrat a cast osazenstva velmi silne vazby na DPP, kteremu chrani byznys).
registrovaný uživatel Hroch 
25.11.2005 (11:55)  
lada:
Bacha ale! Od GVD 2005 se smí v těch vyjmenovaných R používat jen tzv. "tramvajenky" (síťovky pro danný počet pásem) a nikoliv jízdenky pro jednu jízdu! V Os a Sp se smí použít i tyto jízdenky.
(Také jsem si toho nevšiml a málem jsem to měl za pár.);-)
registrovaný uživatel lada
25.11.2005 (8:11)  
Na trati 120 jsem jezdil cca dvakrat rocne trasu Hradcanska-Kladno a pruvodci byl dost prekvapen, ze cestuji na jizdenku PID v rychliku, kde to bylo povoleno. Bylo to po cca trictvrte roce pote, co toto bylo dovoleno. Snad uz to nyni je s jejich informovanosti lepsi. Tenkrat se podival do tisteneho jizdniho radu a uznal, ze nemel pravdu.
registrovaný uživatel Petr
24.11.2005 (23:33)  
POdle me lze ve vsech sp cestovat na jizdenky PID...
24.11.2005 (22:17)  
O možnosti cestovat na lístek PID ve vlacích kategorie R a Sp nic nevím, jak je to?
registrovaný uživatel ff
24.11.2005 (22:04)  
jsem zvědav jak se soudruzi z ropidu postaví k trati pečky - kouřim. ráno i odpoledne motory zcela plné a od nového gvd tam jsou kasičky. extrém jsou chotutice a radim - jízdní doba pár minut a nástup 30-60 cestujících, fíra nemá šanci...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko