..: Do Drážďan levněji i v pracovní dny :..
810Ústí nad Labem - Od 11.12.2005 zavedou ČD, a. s. a DB Regio denně 4 páry mezistátních osobních vlaků v úseku Děčín hl. n. - Bad Schandau s návazností na vlaky v ČR i v SRN. Z Ústí nad Labem či z Děčína zavedou České dráhy novou slevu do vybraných míst v SRN. Jízdenky bude platit každý den v týdnu ve vlacích kategorie Os. V EC vlacích a R Kopernikus nebude možné tuto slevu uplatnit. Jízdenka musí být vždy zpáteční s nástupní stanicí mezi Ústím nad Labem hl. n. až Děčínem hl. n.
V současné době stojí zpáteční jízdenka Ústí nad Labem - Dresden zhruba 820 Kč, nově bude stát okolo 300 Kč, přičemž dětem bude poskytnuta ještě 50%ní sleva.

Ceník zpátečních jízdenek:
Ústí nad Labem hl. n. - Dresden Hbf = 10,20€
Ústí nad Labem hl. n. - Pirna = 8€
Ústí nad Labem hl. n. - Meissen = 12,60€

O víkendech bude možné nadále využívat v Sasku i v Bavorsku jízdenku SONE+ za 160 Kč (Os) či 360 Kč (Os, Sp, R, Ex). Nové mezistátní osobní vlaky budou zastavovat v Děčíně hl. n., Dolním Žlebu, Schöně a v Bad Schandau. Z Děčína odjíždějí v 6:41, 8:12, 16:40 a 18:36. V opačném směru z Bad Schandau vyjíždějí v 7:25, 9:01, 17:25 a 19:25 hod. O víkendech bude jezdit v uvedeném úseku 6 přímých mezistátních osobních vlaků.

Zdroj : Tisková zpráva ČD

CSPSV | 24.11.2005 (21:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Tarify Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
28.11.2005 (21:25)  
ad xyz :

Problém dat v IDOSu (kategorie vlaků)je dán přístupem firmy CHAPS k požadavkům zákazníka. Pro firmu CHAPS je totiž velice obtížně rozšířit databázi tak, aby pojala i německé / rakouské / italské / … zababovské …názvy, resp. kategorie vlaků, takže "generální ředitel" IDOSích dat musí dělat překlady německých nebo švýcarských / … zababovských … dat podle svého subjektivního úsudku. GŘ (asi O16 – nikdo jiný mu neporadí).
Pro ilustraci – německý HAFAS se už naučil česko & slovenské kategorie vlaků …
Dopátrat se přehledu kategorií DB je dost potíž.
V tištěném kursbuchu se kategorie postupně mění – kdysi tam byla i kategorie SE = Städteexpres …
To by se musela udělat inventura starších kursbuchů …
Německá železniční terminologie se drobně liší … v Rakousku, Německu i Švýcarsku. V Německu to bylo patrné i v době dvou německých států …
DB už kategorii "EILZUG" [E] nemají, zato jí mají ÖBB; D – Zug (Durchgangzug) je třeba vlak 202/203 Chopin; ÖBB také moc "D" vlaků nemají. DB jich mají kupodivu více (třeba 352/353).
Kam třeba zařadit (z pohledu ČD) kategori rakouskou kategorii EURegio, které jezdí např. do Znojma nebo do Maďarska, což je vlastně EILZUG (Sp) …
ÖBB se vytvořily kategorii EC ÖBB, tedy vnitrostátní ECčko … ÖBB "klasické" osobní vlaky nijak nedoplňují nějakým "indexem", podobně jako ČD nebo na Slovensku …
Čert aby se v tom vyznal …
registrovaný užívateľ xyz  mail  
26.11.2005 (19:41)  
Aha. Trochu mě zmátlo, že: a) Němci mají tolik kategorií jenom proto, aby vyjádřili Os, b) že IDOS má sklony RE, IRE překládat a to jako Sp a c) že Os (RE, IRE) v Německu jezdí a že některé jejich Os mají sklony jezdit celkem daleko a zastavovat docela méně, než jiné Os na téže trati.

Jenom si říkám, proč náš Sp nelze považovat za jinou formu Os... Vyděl bych tam více paralel, ale budiž.

Neviděl jste prosím někde celkový přehled kategorií vlaků DB? Zkoušel jsem před minulým příspěvkem hledat na db.de, ale moc jsem neuspěl. Přes pár klíčových slov, která mě napadla (jako Schnellzug a tak) jsem se nikam nedostal. Druhý pokus s Eilzug nebo Durchgangzug byl ještě neúspěšnější... :( Předpokládám, že se však nejedná pouze o slovníkově správné překlady, ale o skutečně nabízené kategorie vlaků...
26.11.2005 (19:07)  
ad xyz : EC, IC jsou vlaky osobní přepravy; vlaky kategorie "R" (rychlík) jsou v Německu označeny jako "D" (Durchgangzug, Schnellzug), vlaky Ex v Německu/Rakousku nejsou, spěšné vlaky označují jako "E" (Eilzug).
Zajímavostí je ovšem vlakový průvodce pro EC 191 Zürich – München, kde jsou rakouské přípojné vlaky "R" označeny jako Schnellzug. Rakouský jízdní řád tyto vlaky vykazuje jako "osobní", přesněji řečeno bez označení kategorie.
Anglický překlad pro kategorii vlaku RE a RB (DB) je "local train" = místní vlak.
registrovaný užívateľ xyz  mail  
26.11.2005 (16:23)  
Miroslav Zikmund:

Také IC, EC... jsou osobní vlaky, protože nejsou vlaky nákladními. RE a IRE jsou (když už nic jiného) spíše Sp než Os. Jaka je německá kategorie pro R a Ex (Pokud takové vlaky taky nespadají do (I)RE?)
registrovaný užívateľ zaosai
26.11.2005 (15:50)  
Souhlas s názory,že ČD se asi zbláznily s cenou jízdenky do DDR.Už jsem si myslel,že budu moc obdobu So+Ne využívat k výletům i ve všední den,protože jako nádražák jsem o víkendu zpravidla ve službě.Jenže opět sednu do auta a pojedu pohodlněji a levněji.
registrovaný užívateľ zaosai
26.11.2005 (15:50)  
Souhlas s názory,že ČD se asi zbláznily s cenou jízdenky do DDR.Už jsem si myslel,že budu moc obdobu So+Ne využívat k výletům i ve všední den,protože jako nádražák jsem o víkendu zpravidla ve službě.Jenže opět sednu do auta a pojedu pohodlněji a levněji.
registrovaný užívateľ zaosai
26.11.2005 (15:44)  
Souhlas s názory,že ČD se asi zbláznily s cenou jízdenky do DDR.Už jsem si myslel,že budu moc obdobu So+Ne využívat k výletům i ve všední den,protože jako nádražák jsem o víkendu zpravidla ve službě.Jenže opět sednu do auta a pojedu pohodlněji a levněji.
25.11.2005 (18:06)  
ad Lada :
v Německu taky platí jen na osobní vlaky, akorát že se jim říká jinak. RB = RegionalBahn > zastávkový osobní vlak, RE = RegionalExpress > zrychlený osobní vlak, IRE = Interregioexpress > dálkový zrychlený osobní vlak jedoucí mezi "regiony", S–Bahn = příměstský osobní vlak.
25.11.2005 (17:53)  
Ono to samozřejmě zase tak moc výhodné není. Trasa Schöna Grenze – Dresden je součástí dopravního svazu "Oberelbe". Z Granze do DD jsou to tří pásma, jednotlivá jízdenka stojí 5,10 EURO. Tageskarte pro celý dopravní svaz stojí 10,50 EURO, skupinová celodenní jízdenka pro 5 osob 21,50 EURO. J(zdenku lze zakoupit v automatu na zastávce Schöna, takže zbývá jenom jízdenka do Schöna Grenze a problém s českým průvodčím, který bude chtít jízdenku Schona Grenze – Schöna.
A zase se vrácíme do problému s tím, že se ze strany úředníků na GŘ ČD stupidně trvá v osobní dopravě na tarifním bodu "Grenze".

Původní záměr byl docílit toho, aby všechny motoráky končící v Dolním Žlebu jezdily až do Schöny, kde by se přestoupilo na S–Bahn. Motoráky by jezdily v hodinovém taktu, vyjezdilo by se to s jednou M810.
registrovaný užívateľ MP
25.11.2005 (16:08)  
Za ty tři stovky si z Ústí do Drážďan a zpět v pohodě dojedu autem a na rozdíl od vlaku mi to nezabere víc než hodinu času. A po otevření dálnice přístí rok by to mělo být cca 30 min. S touto nabídkou se ČD, a.s. může jít tak akorát bodnout... :-/
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko