..: Pod jedoucím rychlovlakem Eurostar se sesula půda :..

Aktualizováno - 17:40 - Řím - V úterý 25.10. ráno v 6:40 vykolejil v Itálii rychlovlak Eurostar mezi stanicemi Acquaviva delle Fonti a Sannicandro di Bari. Pod jedoucím vlakem došlo k sesuvu rozmáčené půdy a vlak vykolejil. V místě, kde se vytvořila velká jáma naštěstí zůstala viset jen asi třetina posledního vozu. Ve vlaku bylo zraněno 22 osob, z toho 5 těžce, včetně strojvedoucího vlaku, který má pohmožděný hrudník. Šestivozová elektrická jednotka ETR500 (spoj Eurostar 9410) jedoucí z Taranta do Milána vezla asi 60 cestujících.

K sesuvu naštěstí došlo ve chvíli, kdy větší část vlaku již projela kritickým místem. V místě vznikla jáma přibližně o délce 20 m a hloubce 12 m. Ministr dopravy Pietro Lunardi oznámil sestavení vyšetřovací komise, která bude mít za úkol objasnit příčiny nehody. Komise byla okamžitě ustavena a vyrazila na místo nehody.

Ačkoliv rychlovlaky ETR500 mohou jezdit až 300 km/h, v inkriminovaném úseku se jedná o běžnou trať, kde je povolena max. rychlost jen 160 km/h.

Fotografie : N-TV.de , Corriere.it, Zdroj: Corriere.it : Maltempo in Puglia / DERAGLIA UN TRENO, Za přispění čtenářů upravil: -jr-


CSPSV | 25.10.2005 (10:10)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Itálie


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Pája
25.10.2005 (15:37)  
Dost mě překvapuje, že to ten spodek nevydržel. Když přišla velká voda v roce 2002, tak se to mezi Prahou a Děčínem taky pěkně pohlo a vydržely ty části, který se postavily za France Josefa. Tak kde udělaly soudruzi chybu?
pařan
25.10.2005 (15:23)  
no tim se každopádně vlaky zase o kousek přiblížily letadlům.
Jo a ty koleje mi připomínaj hrozně chybu v MSTS, kde jedete jen po kolejích ve vzduchu
DJ
25.10.2005 (15:07)  
Ta první část tvého příspěvku není vůbec vtipná a ta druhá část je naprosto demagogická. Svět naštěstí nefunguje tak černobíle ve stylu železnice=dobro, dálnice=zlo. Takhle to chodí jenom v pohádkách.
860 003
25.10.2005 (14:36)  
Že by se zavedly vlaky Eurostar na trati Podlešín-Hostivice a ten zničený úsek Středokluky-Hostivice by přelétávaly? A mohly by se navigovat z letiště to je blízko. Jinak další důkaz o bezpečnosti železnice, víte kolik by bylo mrtvých kdyby se takhle poškodila dálnice?
registrovaný užívateľ  
25.10.2005 (14:21)  
Ale mohou být šťastní že to alespoň takto dopadlo,snad díky té rychlosti,nechci tím zlechčovat situaci,stát se to u nás při stávající traťové rychlosti tak tam skončí selá souprava.
registrovaný užívateľ xyz  mail  
25.10.2005 (13:07)  
Jirka Kalčík:

Italsky taky neumi, ale pokusil jsem se na ten clanek (http://www.corriere.it/Primo_Piano/Cronache/2005/10_Ottobre/23/maltempo.shtml) postvat Babel fish (http://babelfish.altavista.com/). Srozumitelnost nebyla nijak valna, ale pokud jsem alespon neco pochopil, tak jsem vyrozumnel, ze vlak temer cely prejel a teprve pod koncem se utrhla zeme. Takze to co vidime na onech divokych fotkach je skutecne posledni vuz, ale nelitalo se. V kazdem pripade asi nebylo o co stat v tom vlaku zrovna jet.
registrovaný užívateľ Rail-2005  mail  
25.10.2005 (12:30)  
V Itálii a ve Francii se jezdí standartně levostraně.

Jinak ty fotky jsou dost síla!
25.10.2005 (12:08)  
Nějak jsem se za život nedostal ke studiu italštiny, ale z fotek vyplývá, že vláček tu díru přelétl a zabořil se do štěrku až za dírou. Proč by jinak chyběly ty pražce. Předpokládám rovněž, že se pořád jezdí levostranně.
Může někdo zprávu upřesnit?
registrovaný užívateľ gapa
25.10.2005 (10:59)  
Pravda... nechtěl bych být strojvedoucím toho vlaku...
registrovaný užívateľ honzaW
25.10.2005 (10:51)  
doporucuju shlednout ty fotky... opravdu sila
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko