..: Pod jedoucím rychlovlakem Eurostar se sesula půda :..

Aktualizováno - 17:40 - Řím - V úterý 25.10. ráno v 6:40 vykolejil v Itálii rychlovlak Eurostar mezi stanicemi Acquaviva delle Fonti a Sannicandro di Bari. Pod jedoucím vlakem došlo k sesuvu rozmáčené půdy a vlak vykolejil. V místě, kde se vytvořila velká jáma naštěstí zůstala viset jen asi třetina posledního vozu. Ve vlaku bylo zraněno 22 osob, z toho 5 těžce, včetně strojvedoucího vlaku, který má pohmožděný hrudník. Šestivozová elektrická jednotka ETR500 (spoj Eurostar 9410) jedoucí z Taranta do Milána vezla asi 60 cestujících.

K sesuvu naštěstí došlo ve chvíli, kdy větší část vlaku již projela kritickým místem. V místě vznikla jáma přibližně o délce 20 m a hloubce 12 m. Ministr dopravy Pietro Lunardi oznámil sestavení vyšetřovací komise, která bude mít za úkol objasnit příčiny nehody. Komise byla okamžitě ustavena a vyrazila na místo nehody.

Ačkoliv rychlovlaky ETR500 mohou jezdit až 300 km/h, v inkriminovaném úseku se jedná o běžnou trať, kde je povolena max. rychlost jen 160 km/h.

Fotografie : N-TV.de , Corriere.it, Zdroj: Corriere.it : Maltempo in Puglia / DERAGLIA UN TRENO, Za přispění čtenářů upravil: -jr-


CSPSV | 25.10.2005 (10:10)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Itálie


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ  
25.10.2005 (17:46)  
Škoda.Ona se "taková kuriozní" nehoda přece jen nestává každý den a řekněme si,přestaneme jezdit po tom to našemi koridory?Inu příroda je tu stále vládcem.
25.10.2005 (17:17)  
Výborně, děkuji za čerstvou info - už je to jasné - dávám si do archívu.

Bohužel v době kdy se to stalo byla ještě dost tma a důkazy jsou kdesi v dálavách. To bych byl zvědav, co se vyšetří. Vzhledem k tomu, že české zpravodajství řeší Floridu a Blízký Východ, tak se už nic nedozvíme.
registrovaný užívateľ 860 003
25.10.2005 (17:09)  
SCYL jsi můj člověk.
DJ-až budeš mít křížení železnice a dálnice 300m od domu ve kterém se chceš vyspat po noční tak budeš vědět co je zlo a co je dobro a neuspí tě ani ta pohádka.
Našim řidičům stačí odstavený kamion první do něj práskne a další do vzniklé hromady práskají tak dlouho, dokud nepřiletí vrtulník. Pokud to někdo náhodou ubrzdí tak ho připráskne k vzniklé hromadě někdo další. Mně je dálnice úplně na nic, moje vozidlo s naklápěcí skříní a nulovou spotřebou na ni nesmí.
25.10.2005 (17:07)  
ad Pája: Jak vidno z fotek, soudruzi chybu neudělali. Dle profilu rámu se dá očekávat, že by pohodlně pobral pětisetletou vodu. Na 99% se dá předpokládat, že cosi dřevěného připlavalo a připláclo se na vtoku do mostu a pak už se jen naplnil rybník. Železniční náspy samozřejmě nejsou dimenzovány jako přehrada, tak to v určitý okamžik v nejvyšším místě celé ulétlo a skutečně impuls tomu mohl dát projíždějící vlak. Zde však nevím přoč by již čelo vlaku bylo venku z kolejí. Díky tomu, že pak voda mastila jinudy (a to dost rychle), sebrala ssebou i důkazy, které ucpaly mostík.
Jinak je to velmi podobná situace k 17.7.1997, kdy se v km 230,125 Ferdinandky propadl násep i s mostíkem pod EC104 a to včetně počtu vypadaných pražců. Zde to ovšem zavinil ucpaný silniční most a řeka tekla jinudy než měla.
registrovaný užívateľ xyz  mail  
25.10.2005 (17:02)  
A jeste:

predpokladam, ze tech 5.35 je odjezd z Taranta.
registrovaný užívateľ xyz  mail  
25.10.2005 (16:58)  
jr:

Omlouvam se, neaktualizoval jsem se, zhruba takto:

Spoj Taranto-Milano (Eurostar 9410) vykolejil kolem 6,40 mezi stanicemi Acquaviva delle Fonti a Sannicandro di Bari. Na palube bylo asi 60 cestujicich. 22 osob bylo zraneno z toho pet tezce (fira ma zhmozdeny hrudnik). Cela souprava se ocitla mimo koleje, ale zustala stat (tedy tak jak ma na koleckach). Tretina posledniho vozu zustala viset nad mistem, kde doslo k sesuvu pudy (priblizne rozmery: delka - 20m, hloubka - 12m). K sesuvu nastesti doslo ve chvili, kdy vetsi cast vlak jiz projela kritickym mistem.

Ministr (infrastruktury a) dopravy Pietro Lunardi oznamil sestaveni vysetrovaci komise, ktera bude mit za ukol ozrejmit priciny nehody. Komise byla okamzite ustavena a vyrazila na misto...

Cesky to uplne neni, ale snad uz si to preberete... Kdo vydel vystupy babel fish a vi, kolik umim italsky jiste pochopi. Kdyz to ucesete, na zpravidku to snad stacit bude...
registrovaný užívateľ SCYL
25.10.2005 (16:52)  
to dj:zeleznice je dobro, silnice je zlo tak to je a bude!!!
editor alebo admin ŽP JRtrain  mail  
25.10.2005 (16:51)  
http://www.corriere.it/Primo_Piano/Cronache/2005/10_Ottobre/23/maltempo.shtml

prosím, mohl by to někdo z italštiny přeložit do češtiny?
Děkuji
editor alebo admin ŽP petrp
25.10.2005 (16:04)  
Konečně obdobná situace je i v Cestě kolem světa za 80 dní. Starej Verne se nemílil.
editor alebo admin ŽP Miroslav Kocourek
25.10.2005 (15:39)  
Trochu jste je podcenil, nejvyšší dovolená rychlost je 300 km/h těch 250 km/h je jen podle GVD (rychleji se jezdí jen při zpoždění, mimořádnostech apod.), ovšem na neznalého to působí tak, že se to stalo na VRT (místně nejbližší Řím - Neapol se teprve staví) ovšem tohle se stalo na klasické trati s maximální 160km/h...:-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko