Aktualizováno - 17:40 - Řím - V úterý 25.10. ráno v 6:40 vykolejil v Itálii rychlovlak Eurostar mezi stanicemi Acquaviva delle Fonti a Sannicandro di Bari. Pod jedoucím vlakem došlo k sesuvu rozmáčené půdy a vlak vykolejil. V místě, kde se vytvořila velká jáma naštěstí zůstala viset jen asi třetina posledního vozu. Ve vlaku bylo zraněno 22 osob, z toho 5 těžce, včetně strojvedoucího vlaku, který má pohmožděný hrudník. Šestivozová elektrická jednotka ETR500 (spoj Eurostar 9410) jedoucí z Taranta do Milána vezla asi 60 cestujících.
K sesuvu naštěstí došlo ve chvíli, kdy větší část vlaku již projela kritickým místem. V místě vznikla jáma přibližně o délce 20 m a hloubce 12 m. Ministr dopravy Pietro Lunardi oznámil sestavení vyšetřovací komise, která bude mít za úkol objasnit příčiny nehody. Komise byla okamžitě ustavena a vyrazila na místo nehody.
Ačkoliv rychlovlaky ETR500 mohou jezdit až 300 km/h, v inkriminovaném úseku se jedná o běžnou trať, kde je povolena max. rychlost jen 160 km/h.
Fotografie : N-TV.de , Corriere.it, Zdroj: Corriere.it : Maltempo in Puglia / DERAGLIA UN TRENO, Za přispění čtenářů upravil: -jr-
2 Glagol:
Vlak je porad stejne tezky. Co se s rychlosti meni je ucinek vlaku na kolej. CSD kdysi take testovaly pevnou jizdni drahu. Videl jsem vysledky mereni z techto zkousek. Tam bylo jasne videt prubeh sily ve sterkovem lozi a jak se sila zvetsuje s rostouci rychlosti vlaku. Pevna jizdni draha vykazovala nizsi silu jdouci do mensi hloubky ale roztazenou do delky.
Je to dynamicke chovani, nelze ho posuzovat (kvazi)staticky.
Ale k našemu případu - dle fotek je zřejmé kam až se dostala voda a je možné, že se už prodírala štěrkovým ložem. Na jednom snímku je vidět potrhaný svah na druhé straně. Ono třičtvtě metru štěrku 32/63 je dost velká plocha na to aby se tím prohnala spousta kubíků vody. Oni Taliáni zjevně nemají štěrk jako u nás - tedy nepropustný. Pro udržení takovéto masy vody musí být násep zhruba o sklonech 2x mírnějších. Pak už tedy stačilo málo a jelo to. Je úplně jedno, jestli jel vlak 80 nebo 120. Prostě to udalo impuls, který uvedl v nejkritičtějším místě do pohybu celý násep.
Přesný postup by musel vysvětlit nějaký geotechnik, který by ještě popsal vliv odrazů tlakových vln od mostního objektu. Mám obavy, že takového člověka nemáme na naší diskusi.
Předem díky za zprávu.
Protože vláček, který vypadl z kolejí a jel po pražcích zastavil na délce soupravy, tak to nemohlo být více jak 120.
na trati se nejede více jak 160, dokonce tu padlo, že se zde jezdí ještě méně 80-100
další problém je, kdy vykolejil, zda až když se to pod ním začalo propadat, nebo již v době, kdy do inkriminovaného useku vjel, tzn. zda již usek nebyl narušen (pokroucené koleje, atd...)
Pro nekoho komu se to chce pocitat: za jak dlouho projede takle dlouha jednotka usek treba 300 metru dlouhej pri rychlosti 250hm/h?
vychazi to 69metru za sekundu nebo je nekde chyba?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.