..: Karlovarský kraj: nový dopravce trati Karlovy Vary - Mar. lázně - Viamont :..
RegiosprinterKarlovy Vary - Mariánské Lázně - Pokud 15.listopadu potvrdí zastupitelstvo Karlovarského kraje rozhodnutí rady, přijdou České dráhy o provozování osobní drážní dopravy na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně.
Rada kraje tak rozhodla na základě výběrového řízení, které vyhlásila.
Do soutěže se přihlásily společnosti České dráhy, Viamont a Railtrans. Hlavním měřítkem pro výběr dopravce se stala cena za vlakový kilometr. České dráhy nabídly cenu 80,40Kč, Viamont 64,60Kč a Railtrans 84,20Kč. Rada kraje vybrala společnost Viamont. Za necelých 400 000 vlakokilometrů za rok zaplatí kraj přes 25 milionů. Ročně tak ušetří kolem šesti milionů korun.
Společnost Viamont kromě nižší ceny nabídla modernější vlaky - Regiosprintery, které si pronajímá na trať Kraslice - Sokolov (některé spoje zajíždějí až do Karlových Varů) od společnosti Vogtlandbahn.
České dráhy plánovaly, že na trať nasadí rekonstruovanou řadu 814-914.
Pokud zastupitelstvo rozhodnutí rady schválí, začne Viamont provozovat osobní dopravu od 1.ledna 2006 podle jízdních řádů, které si dohodl Viamont s krajem. Otázkou zůstává, za jaké ceny bude Viamont jezdit.
Od 11.12.2005 do 31.12.2005 budou dopravu zajišťovat ještě České dráhy.
Hejtman Karlovarského kraje zdůraznil, že pokud chtějí České dráhy dotaci na provoz osobních a spěšných vlaků od 1.1.2006, chce kraj ekonomický rozbor nákladů na jednoho cestujícího. Dle hejtmana je toto požadavek i jiných krajů. Uvidíme, jak se k tomu České dráhy postaví.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 22.10.2005 (17:18)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
fT
23.10.2005 (20:31)  
O rychlikach jeste neni rozhodnuto! Zatim byla vypsana pouze soutez MD...
Vojta H
23.10.2005 (20:00)  
ps: Řekl jsem snad že ano??
-ps-
23.10.2005 (19:12)  
Vojta H: Na trati 030 NEBYL Ministerstvem dopravy ČR Connex vybrán.
xyxy
23.10.2005 (18:02)  
A kdo byl zájemce o R Plzeň - Most
Vojta H
23.10.2005 (17:05)  
Neral: mluvilo se také o 8 párech rychlíků na 030, předpokládaní zájemci byli ČD a Connex. Ale bližší info nemám.
Neral
23.10.2005 (14:17)  
jsou nějaké zprávy o tom, u jakých tratí budou výběrová řízení následovat?
dotace
23.10.2005 (12:41)  
Nejčastější dotace na jeden bus/km je kolem 27kč.
Tržba jde objednavateli,což je většinou KU.
Takže některé linky můžou KU i vydělávat.
MMKO
23.10.2005 (12:10)  
Paráda, už se těším až se pojedu projet s Viamontem po trati 149. A o přípoje bych se nebál, to by museli u Via být padlí na hlavu, kdyby jezdili v ne-přípojových časech. Navíc pokud to bude podobné jako na 145 Sokolov - Kraslice, kde je přibližně hodinový takt po celý den, tak něco pojede vždycky. Jak už tu někdo psal - Jen tak dál... :)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
23.10.2005 (6:43)  
Viamont má vlaky pěkně čisté, to je určitě pozitivum. Fíra tam mimo jiné zodpovídá za čistotu WC.
No a Regiosprinter je vskutku paráda. Je to sice více tramvaj než vlak, ale má to úžasný odpich. Díky tomu by snad mohlo i dojít ke zkrácení jízdních dob oproti ČD.
registrovaný uživatel zad
23.10.2005 (3:39)  
nevite jak se pohubuji ceny za buskilometr?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko