..: Karlovarský kraj: nový dopravce trati Karlovy Vary - Mar. lázně - Viamont :..
RegiosprinterKarlovy Vary - Mariánské Lázně - Pokud 15.listopadu potvrdí zastupitelstvo Karlovarského kraje rozhodnutí rady, přijdou České dráhy o provozování osobní drážní dopravy na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně.
Rada kraje tak rozhodla na základě výběrového řízení, které vyhlásila.
Do soutěže se přihlásily společnosti České dráhy, Viamont a Railtrans. Hlavním měřítkem pro výběr dopravce se stala cena za vlakový kilometr. České dráhy nabídly cenu 80,40Kč, Viamont 64,60Kč a Railtrans 84,20Kč. Rada kraje vybrala společnost Viamont. Za necelých 400 000 vlakokilometrů za rok zaplatí kraj přes 25 milionů. Ročně tak ušetří kolem šesti milionů korun.
Společnost Viamont kromě nižší ceny nabídla modernější vlaky - Regiosprintery, které si pronajímá na trať Kraslice - Sokolov (některé spoje zajíždějí až do Karlových Varů) od společnosti Vogtlandbahn.
České dráhy plánovaly, že na trať nasadí rekonstruovanou řadu 814-914.
Pokud zastupitelstvo rozhodnutí rady schválí, začne Viamont provozovat osobní dopravu od 1.ledna 2006 podle jízdních řádů, které si dohodl Viamont s krajem. Otázkou zůstává, za jaké ceny bude Viamont jezdit.
Od 11.12.2005 do 31.12.2005 budou dopravu zajišťovat ještě České dráhy.
Hejtman Karlovarského kraje zdůraznil, že pokud chtějí České dráhy dotaci na provoz osobních a spěšných vlaků od 1.1.2006, chce kraj ekonomický rozbor nákladů na jednoho cestujícího. Dle hejtmana je toto požadavek i jiných krajů. Uvidíme, jak se k tomu České dráhy postaví.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 22.10.2005 (17:18)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
24.10.2005 (14:13)  
Pro vysvětlení: průměrný cestovní čas dle IDOSu je u současných ČD vlaků 1:40. Z jistého zdroje mám ověřeno, že to bylo prakticky vyzkoušeno. Bylo provedeno mnohem rychlejší projetí s tím, že v běžném provozu by to tak rychle nešlo a tedy by časová úspora byla max.15min oproti současným časům.

Ale nechme se překvapit, co reálný grafikon skutečně přinese.
24.10.2005 (14:05)  
ad Rail-2005: Přátelé, dovolil bych si vás zklidnit!!! Podívejte se na dosud jediný veřejný návrh GVD, kde se objevila čára R s názvem "provozovatel Viamont" dle této čáry se zastavuje v Bečově, Teplé a v lázeňském parku. V jednom směru je rychlejší o 11 min než souběžný vlak ČD a ve směru opačném jen o 4 minuty. Zastávkové vlaky zastaví na dalších 14 místech, což dělá v průměru na zastavení, pobyt a rozjezd půlminutu! Nezdá se vám to dost přiblblé?! Co za plečku mělo s těmi R ala Viamont jezdit?
Nebo je ta trať ještě horších sračkách, než jsem se dosud domníval? Jestliže je průměrná rychlost R je 37 km/h, pak to vypadá na traťovou v průměru 45km/h a ne 50 jak kdesi zaznělo.
Ať je to jakchce, z tohoto lze odvodit, že máme k dispozici 30sekund na zastavení, nástup/výstup a rozjezd v mezilehlých dírách. To teda nevím, čím by to chtěl někdo pokrátit.
Pokud se nespraví trať, pak považuji hlášky kolegy Raila2005 buď za matení veřejnosti, nebo návrh GVD pro tuto trať čmáral nějaký pablb.

Za normální situace normální člověk nepochopí, proč tentýž dopravce by jel s rychlíkem o osm minut pomaleji než se zastávkovým vlakem.
24.10.2005 (12:38)  
ad Karel Chýla: Na stránkách KV Kraje jsem našel pouze starý návrh GVD! Pokud by se někde dal sehnat nový návrh, tak bych docela rád uvítal zprávu.

Přikládám necenzurovanou odpověď jednoho z mála odborníků na tvorbu GVD:
"Nevím nic o tom, že by si JŘ načmáral Viamont - paskvil, který připomíná JŘ, byl součástí výběrovky a zplodil ho někdo z KV - spojů je tam víc, to je pravda, ale nikde to na nic neváže a jako pravidelný JŘ se to ani nedá sjet - je (nebo aspoň bylo) to ke stažení na stránkách KV kraje"
registrovaný uživatel vvx
24.10.2005 (10:56)  
... co dodat?
Více Viamontů apod. pro celou republiku! Pak se snad ten rudý chlív rozpadne, aneb řekněte poslednímu úředníkovi na nábřeží, ať za sebou laskavě zhasne!
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
24.10.2005 (10:33)  
Jízdní doba:
dle mých informací je Viamont schopný tuto trať zajet o cca 15min rychleji než ČD díky lepší trakční charakteristice Regiosprinteru. A také díky lepší organizaci provozu na trati...
registrovaný uživatel lada
24.10.2005 (9:47)  
Slava za Viamont. Pokud dobre pocitam, tak dnes se na 149 najizdi cca 360 tisic km rocne, takze spoju snad neubyde. Pripoje take Viamont nemiva horsi nez CD, nic horsiho nez vozovy park "810 only" snad nevymysli :-)
registrovaný uživatel Bram
23.10.2005 (21:22)  
A ještě mi vysvětlete, jak je možné, že Viamont nabídl přibližně cenu o 15,80 Kč za vlakokilometr nižší než ČD? Jakožto vysvětlení neberu dumpingovou cenu.
registrovaný uživatel Bram
23.10.2005 (21:18)  
Pane Zikmunde, na jednání ČD ovšem není nikdo zvědavý. Nechybělo mnoho a ježdění Desir přes Cheb by se nikdy nekonalo a dodnes se jejich jednání příliš nezměnilo. Takže jen tlak konkurenční od jiných dopravců je postupem času donutí se chovat jakožto normální firma, ne jako něco zcela vyjímečného. Bohužel Vám jako zaměstnanci nezreformovaného molochu to přijde jistě kacířské. Vyjímečné postavení železnice začala ztrácet nejen u nás již v počátku první republiky s rozmáhající se silniční dopravou.
23.10.2005 (20:49)  
ad Karel Chýla : Pochybuji o tom, že by společnost VGB hodlala nakupovat nová Desira jen proto, aby je mohla poskytovat společnosti Viamont na trať 149. Náklady na nákup by musel promítnout Viamont do ceny vlakového km. To už je může VGB nakoupit společně s ČD a protože Desira VGB už do Marienbad jezdí, není problém udělat oběhy tak, aby Desiro (Desira) strávila na trati 149 jeden oběhový den a pak se zase vrátila domů … ČD mají na Desira zaškolený personál a dělají na nich v Chebu čistění …
23.10.2005 (20:32)  
Traťová 50 km/h, k tomu dvě desítky, 3 x dvacítka, jedna třicítka, všechna zhlaví 40. Na jízdních dobách se ušetří leda několik vteřin.
Necelých 400 000 vlakových km znamená v přepočtu 10 párů vlaků denně.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko