..: Karlovarský kraj: nový dopravce trati Karlovy Vary - Mar. lázně - Viamont :..
RegiosprinterKarlovy Vary - Mariánské Lázně - Pokud 15.listopadu potvrdí zastupitelstvo Karlovarského kraje rozhodnutí rady, přijdou České dráhy o provozování osobní drážní dopravy na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně.
Rada kraje tak rozhodla na základě výběrového řízení, které vyhlásila.
Do soutěže se přihlásily společnosti České dráhy, Viamont a Railtrans. Hlavním měřítkem pro výběr dopravce se stala cena za vlakový kilometr. České dráhy nabídly cenu 80,40Kč, Viamont 64,60Kč a Railtrans 84,20Kč. Rada kraje vybrala společnost Viamont. Za necelých 400 000 vlakokilometrů za rok zaplatí kraj přes 25 milionů. Ročně tak ušetří kolem šesti milionů korun.
Společnost Viamont kromě nižší ceny nabídla modernější vlaky - Regiosprintery, které si pronajímá na trať Kraslice - Sokolov (některé spoje zajíždějí až do Karlových Varů) od společnosti Vogtlandbahn.
České dráhy plánovaly, že na trať nasadí rekonstruovanou řadu 814-914.
Pokud zastupitelstvo rozhodnutí rady schválí, začne Viamont provozovat osobní dopravu od 1.ledna 2006 podle jízdních řádů, které si dohodl Viamont s krajem. Otázkou zůstává, za jaké ceny bude Viamont jezdit.
Od 11.12.2005 do 31.12.2005 budou dopravu zajišťovat ještě České dráhy.
Hejtman Karlovarského kraje zdůraznil, že pokud chtějí České dráhy dotaci na provoz osobních a spěšných vlaků od 1.1.2006, chce kraj ekonomický rozbor nákladů na jednoho cestujícího. Dle hejtmana je toto požadavek i jiných krajů. Uvidíme, jak se k tomu České dráhy postaví.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 22.10.2005 (17:18)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Cater854005-6
03.11.2005 (8:12)  
to Jarda Kartáč:Hele ČD se pouze snaží s těma 814+914 vylepšit kvalitu cestovaní ale asi jim to moc nepujde když někdo jako ty pořad je jenom kritizuje a kritizuje.Tim stalim kritizovanim ČD stejně ničeho nedosahnete tak se na to kritizovani už konečně jednou vykašlete.
Cater854005-6
03.11.2005 (8:11)  
to Jarda Kartáč:Hele ČD se pouze snaží s těma 814+914 vylepšit kvalitu cestovaní ale asi jim to moc nepujde když někdo jako ty pořad je jenom kritizuje a kritizuje.Tim stalim kritizovanim ČD stejně ničeho nedosahnete tak se na to kritizovani už konečně jednou vykašlete.
Jarda Kartáč
29.10.2005 (8:20)  
Koněčně průlom do monoplolu Českých drah, které si ještě stále myslí, že se cestující bez nich neobejdou. A co nabízejí ? Mimo zprofanového Pendolína nic nového. Pokud si někdo myslí, že reg. dopravu zachrání 814, je na omylu. Bude to stejně zastaralé, jako jeho "matka" 810 se sestrou" 010 a ještě málo kapacitní. Peníze za takové vozidlo jsou nevhodně použité finanční prostředky.
KrJ
vvx
26.10.2005 (9:26)  
... je to absurdní situace, ale ten peron ČD patří, bohužel. Doufám, že socani a jejich rudí kumpáni půjdou brzy do pr..., protože je připravena novela zákona o ČD, která by měla předat stanice SŽDC, protože současný stav je naprosto nelogický. A ČD to vědí, že to bude jinak. Proč myslíte, že si velká nádraží osadili ČD centry, obchody PONT, Relay atd.?
Pokud jde o provoz stanic, bylo navrhováno soukromými dopravci, aby byl zaveden poplatek za údržbu, ale s tím, že firma, která bude údržbu zajišťovat ji bude skutečně provádět a to tak, že důkladně.
Současný stav, když jakési individuum pochybné vizáže jedním kýblem zvlhčí podlahu v celé hale je více než ostudný, nevím o nádraží ČD, mimo těch nedávno zgenerálkovaných, o kterém by se dalo říci, že je čisté. Nemluvě o WC, houmelesech atd., atd..
Budou-li stanice SŽDC mají šanci i ty kasy, budou za provizi (řekněme 10%)prodávat lupeny všem smluvním dopravcům, jako autobusáci.
Web
25.10.2005 (14:12)  
Karlovarský kraj samozřejmě dal rámcový JŘ. Ale těžko může dát přesný, když neví jaká vozidla budou vybrána.

ČD Viamont nic platit nebude, jejich pokladní v kase potřebovat nebude a nástupiště snad ještě patří SŽDC?
Niemand
24.10.2005 (22:20)  
Pokud vím, tak právě na tuhle trať chtěli nasadit ČD 814/914 jako na prvním místě v republice a on jim to teď kraj tak pokazil. Co budou chudáci ČD dělat...Aby teď z trucu neodřekly celý projekt modernizace 810 a naschvál neřekly, že když tedy kraje nechtějí jejich nádhernou 814, tak se za trest budou dál vozit tím šuntem.
24.10.2005 (19:40)  
Sestava jízdního řádu :
Jesliže je objednavatelem dopravy kraj, tak by "řádné" výběrové řízení na dopravce mělo probíhat tak, že nejdříve si kraj sestaví jízdní řád tak, aby byly pokryty požadavky dopravní obslužnosti, bude stanovena kapacita vlaků a bude se soutěžit o to, kdo tento jízdní řád vyjezdí za nejméně peněz. To je totéž, jako když se kraj rozhodne rekonstruovat svoje sídlo. "Někdo" zpracuje projektovou dokumentaci rekonstrukce a pak se vypíše výběrové řízení na dodavatele stavebních prací.
Vypsat výběrové řízení na dodavatele "vlakových km" a teprve pak sestavovat jízdní řád je poněkud postavené na hlavu. To je stejné, jako kdybyste si nejdříve vybrali dodavatele stavby na základě nejnižší ceny a teprve potom začali stavbu projektovat.
Myslím si že takto pojaté výběrové řízení by se dalo úspěšně napadnout, resp. Viamont tak trochu koupil zajíce v pytli.

Větší průhlednosti ve financování by se dosáhlo tím, že kraj nebude za použití dopravní cesty platit SŽDC prostřednictvím dopravce, ale provede úhradu "vlakových km" na dané trati přímo SŽDC. Dopravce tak bude vyčíslovat pouze vlastní náklady…
24.10.2005 (19:20)  
ad Bram : Viamont může nabídnout cenu nižší, aniž by to byla cena dumpingová. Do nákladů osobní dopravy je třeba také zahrnovat náklady spojené s provozem železničních stanic, například osvětlení čekáren a nástupišť v ŽST Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Bečov nad Teplou, započítat náklady na mzdy zaměstnanců, kteří na nádražích uklízí, provoz informačních systémů pro cestující apod. Tyhle náklady nejsou součástí poplatku za použití dopravní cesty a Viamont je nemá. Bude docela zajímavé, až České dráhy a.s., jako řádný a odpovědný vlastník, budou požadovat od dalších dopravců, aby se podíleli na úhradě nákladů spojených s provozem zařízení ČD sloužících cestujícím těchto dopravců – řekněmě podle podílu počtu vlaků jednotlivých dopravců. Nebo budou požadovat ČD něco na způsob "nástupištního poplatku", podobně jako se vybírá poplatek za vjezd autobusu na mnohé autobusové stanice – třebas Praha Florenc a vybírání tohoto poplatku je zdůvodněno krytím nákladů na provoz areálu, resp. úhradu nákladů na služby poskytované cestujícím. Poslední možností je, že se ČD budou chovat podobně jako majitelé letišť a přístavů a budou od cestujících vybírat něco jako nádražní taxa (analogie letištní nebo přístavní taxy, které platíte majiteli letiště nebo přístavu za to, že mu "ošoupáte" podlahu, můžete si zajit na WC apod.). Podobně dopravci platí majiteli letiště nebo přístavu přistávací poplatky a přístavní poplatky.
24.10.2005 (18:39)  
Ještě jednou otravuji - přikládám čerstvou zprávu z KV kraje od vedoucího odboru dopravy:

Dobrý den,
na konečné podobě jízdního řádu se dosud pracuje – nutno koordinovat s posledními úpravami jízdních řádů na tratích provozovaných Českými drahami.
Včas zveřejníme na našich internetových stránkách Karlovarského kraje.
S pozdravem
Ing. Milan Novák

Takže skutečně - nechme se překvapit a do té doby se odmlčím.
registrovaný užívateľ vvx
24.10.2005 (14:19)  
... nevím jak je to v tomto konkrétním případě, ale "odborníci" na tvorbu gvd, myslím ty od ČD, předvádí rok od roku lepší výkony, z nichž se chce zvracet.
Moje osobní zkušenost byla z jedné akce, kde grafista (tehdy OPŘ Pce) důkladně zprasil původní návrhy dopravce a když mu jeho nadřízený přikázal, aby to předělal, řekl, že to předělávat nebude! Výsledek na sebe nečekal dlouho. Naprosto zbytečné nahrazení pravidelných vlaků NAD, spolu s dalšími nesmysly několikahodinové zpoždění atd..
Takže takovíto "odborníci" ať se jdou vycpat.
Via na tratích, které provozuje má jř myslím dobrý, tak nevidím, proč by tomu mělo být na 149 jinak. Je také možné, že údajný jř Via může být pouze předlohou pro předpokládaný rozsah. To se dělá normálně. Kraj si nadiriguje, kdy asi a v jakém rozsahu by vlaky měly jet a pak se to ladí na přípoje atd.. Vlak se může stát z pohledu nezasvěceného nepřípojem, je třeba bližšího zkoumání. Jede-li vlak na hlavní trati třeba v 7:30 a lokálka "ujede" v 7:20 bývá zjištěno, že z hlavní trati je přestup takřka žádný, ale na lokálce posbírám 50 školáků jedoucí do Horní Dolní, aby to stihli na osmou do školy...
Jde o ZDO! A ne o to, jestli si šotouš stihne přestoupit, aby si vyfotil zamračenou ve Zlámané Lhotě.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko