..: Trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně bude pravděpodobně provozovat jiný dopravce :..
RegioSprinter Karlovy Vary - Rada Karlovarského kraje na svém jednání dne 21. července 2005 schválila vypsání poptávkového řízení na zajištění železniční dopravní obslužnosti na trati č. 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně a zpět na období 2006 až 2010.
Do soutěže se přihlásili kromě Českých drah další dva dopravci. Jedná se o společnost Viamont, a.s. a Railtrans Sokolov, s.r.o. Vítězem by se tak mohla stát společnost Viamont, která je nejlevnější. Kraj o budoucím dopravci by měl rozhodnout během listopadu 2005.

Společnost Viamont, a.s. zde plánuje nasazení motorových jednotek RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn GmbH, které již provozuje na tratích Sokolov - Kraslice a Sokolov - Karlovy Vary d.n.
České dráhy, a.s. zde chtějí provozovat nové motorové jednotky Regionova ř. 814-914, přestavované z původních motorových a vlečných vozů 810/010 společností Pars nova.
Společnost Railtrans Sokolov, s.r.o. je známa z osobní dopravy na trati Zittau - Hrádek nad Nisou - Liberec, kde provozuje ve spolupráci se společností SBE (Sächsisch-Böhmische Eisenbahn / Sasko-Česká dráha) německé motorové vozy VT 98 (u nás řada 815). Pro trať č.149 nabídla soupravu Desiro.

Článek na webu Karlovarského kraje :
Poptávkové řízení na zajištění dopravní obslužnosti na železniční trati vedoucí z Karlových Varů do Mariánských Lázní

Článek na webu Ministerstva dopravy :
Kdo bude provozovat dopravu na trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary?

JRtrain Poslat mail autorovi | 20.10.2005 (11:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Bram
21.10.2005 (20:40)  
Já budu jen rád, když se ČD díky konkurenci zvednou a svůj přístup zlepší díky konkurenci soukromých dopravců.

Já nemám nic proti řadě 814, v různých příspěvcích na diskusních fórech k - reportu, vlaky.net ale i zde jsem jí obhajoval jako rozumný kompromis mezi tím na co je a co lze z 810 + 010 provést. Spíš to byla reakce na příspěvek pana Zikmunda. Řadu 814 nejen zde zcela nekriticky haněli jiní. A řadu 814 by ČD neneasadily, nemají ji, tedy kromě jednoho prototypu, pro provoz na této trati ( ( M.L. - K.V. ) by bylo zapotřebí alespoň tří souprav. A je vůbec řada 814 už schválena od drážního úřadu? Silně o tom pochybuji a těžko by k 1.1.2006 byly hotové tři soupravy. Jestli se mýlím, tak mne opravte, i já bych byl rád, kdyby se vozidla řady 814 utěšeně množily.
Tom
21.10.2005 (20:02)  
Ja naopak doufam, ze CD zustanou, ovsem v kombinaci s mistnimi dpravci, ze tedy CD budou konecne popohnany k tomu, aby si uvedomily, ze musi taky neco delat:)

Jinak proc porovnavate Regiosprinter s 810, kdyz CD tam chtely nasadit 814? Ta uz nema Vami popisovany interier. I kdyz pravda Regiosprinter je porad hezci a treba nastupovani je pohodlnejsi. Uvidime ale jak to dopadne, Viamont, i kdyz mu fnadim, take obcas jen slibuje a pak neplni.
Bram
21.10.2005 (18:43)  
Miroslav Zikmund se prostě se svým původem od ČD prostě nezapře. Bylo by vhodné kdyby si spočítal hmotný výkon u řad 810 a 451/2 ( kW/t, nejlépe při plně obsazené soupravě ) a pak porovnával. Dále, na trati z Prahy na Kolín stoupání asi do 10 promilí, má oblouky o velkém poloměru. Traťová rychlost je zde vyšší než je povolená u řady 810. Naproti tomu je trať Karlovy Vary - Mariánské lázně plná oblouků o malých poloměrech, stoupání je zde značně vyšší, přes 20 promile, traťová rychlost 50 km/h. Jistě každému soudnému dojde, že jediná možnost zvýšit cestovní rychlost na takové trati lze zvýšením zrychlení. A je vcelku známo, že při jízdě do většího stoupání se souprava 810 + 010 nikterak rychle nerozjede a ani nevyužije traťovou padesátku. Další věc je, že málokdo má náladu si natřásat zadek na prkenné lavici ve voze s obstarožním interiérem. Dnes jsem tímto luxusem cestoval 50 km. Je to sice snesitelné ( pro mne ), ostatní ( většina ) hrhlá, že je to nesnesitelné. A je pochopitelné, že si objednavatel vybere dopravce s nižší cenou a s modernějším vozidlem. A já doufám, že i jiné kraje časem vypíší výběrová řízení na různé tratě a ČD postupně díky neochotě se přizpůsobit změněným podmínkám přijdou o možnost provozovat osobní vlaky nejen regionálních tratích.
21.10.2005 (17:53)  
http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?r=ekonomika&c=A051021_133054_ekonomika_ven

Dráhy přišly o trať do Varů, střídá je Viamont

Od příštího roku už vlaky Českých drah nebudou jezdit mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary. V soutěži, kterou vyhlásil kraj, totiž dráhy neuspěly. Místo nich bude spojení na regionální trati zajišťovat soukromá společnost Viamont.
Kromě ČD a Viamontu se do soutěže přihlásila ještě firma Rail Trans.

Kraj při rozhodování o novém provozovateli železnice zajímala především požadovaná dotace na jeden vlakový kilometr. Viamont chtěl 64,60 koruny, ČD 80,40 koruny a Rail Trans přibližně 85,20 koruny na vlakový kilometr, uvedl hejtman Josef Pavel.

"V ročním souhrnu to znamená, že budeme Viamontu na provozování trati přispívat kolem 25,6 milionu korun. To je asi o šest milionů méně, než chtěly ČD, a zhruba o devět milionů méně, než byl požadavek Rail Transu. Oproti současnosti bychom měli ročně na dotacích uspořit kolem 5,9 milionu korun," uvedl.

Rozhodnutí rady Karlovarského kraje, která Viamont vybrala, musí ještě potvrdit 15. listopadu zastupitelstvo. "Pokud k tomu dojde, začneme zajišťovat dopravu k 1. lednu 2006 podle jízdního řádu, na kterém jsme se dohodli s krajem," řekl iDNES František Kozel, který má ve Viamontu na starosti regionální dráhy.

Jednou z podmínek soutěže byl i požadavek na kvalitnější vlaky. Viamont chce na trasu nasadit moderní Regiosprintery, které si pronajímá od německého dopravce Vogtlandbahn. Používá je na regionální trati mezi Sokolovem a Kraslicemi, kterou provozuje už několik let.

"Jsou to špičkové nízkopodlažní vozy, které zajistí potřebný komfort pro cestující. Očekáváme i zvýšení frekvence spojů. ČD uvažovaly, že by na trať nasadily modernizované soupravy, které tu jezdí v současnosti," uvedl Pavel.

Karlovarský kraj se rozhodl hledat pro železnici mezi západočeskými lázněmi nového dopravce poté, co ČD požádaly o navýšení celkového příspěvku na dopravní obslužnost v příštím roce z letošních asi 136 milionů korun o zhruba 24 milionů korun.

"Navíc jsme vůbec neznali ekonomiku provozu na trati. ČD nám neustále tvrdily, že to nelze přesně spočítat. Proto od nich budeme chtít pro příští rok v případě ostatních tratí v regionu podrobné ekonomické rozbory s vyčíslenými náklady na jednoho cestujícího. Jinak jim dotaci nedáme. To je názor i ostatních krajů," dodal Pavel.
ven, ČTK, iDNES
21.10.2005 (16:10)  
Pánové, najděte si v literatuře dynamiky železniční dopravy odpovídající vzorečky pro trakční výpočty a spočítejte si sami, jaké časové úspory dosáhnete při Vmax = 50 km/h mezi RS a 814, resp. 810+010.
Pokud si vzpomenete, tak před několika lety jezdil "poslední" vlak z Kolína do Prahy 810 = nájezd na "půlnoční rozjezd" a do Kolína jela taky M810. Jízdní doby pro M810 byly stejná jako pro EM 451/452, které mají Vmax = 100 km/h a při rozjezdu velké zrychlení …
Taktové jízdní doby pro EM 451/452 pro 100 km/h M810 jedoucí "jen" 80 km/h bez problému dodržel, včetně rozjezdu z Českého Brodu do Roztoklat …
registrovaný uživatel vvx
21.10.2005 (15:15)  
... omlouvám se za tu slovní katastrofu v druhé větě, myšlenka snad bude pochopena. Teď se odmlčím minimálně do zítřka 22 hod., jelikož musím také dělat jiné věci, tak snad zase nějaký dobrák nebude používat můj sign.
registrovaný uživatel vvx
21.10.2005 (15:09)  
... podvozek je a nejen ten. Je-li považována jízda po hlavní trati je i ta jízda přijatelně klidná, první oblouk s mezším poloměrem na lokálce a hrůza je na světě ...
810 by se dala srovnávat s 815 - pominu-li dva motory, obě hnané nápravy, stádo koní navíc a další věci, které 810 nemá. Ale 815 se začal vyrábět asi o 20 let dřív, už to je jasné zaostání ...
registrovaný uživatel Brumla
21.10.2005 (15:02)  
2 falesny vvx:
Podvozek 810 neni dojebany. Dojebane jsou trate, po kterych jezdi. Po kvalitni trati jede klidne a tise.
registrovaný uživatel Brumla
21.10.2005 (14:59)  
Regiosprinter ma nejen vice nez dvojnasobny vykon, ale i adhezni hmotnost (2 hnaci napravy). Rozdil ve zrychleni tedy asi jako mezi 810+810 vz. 810+010.
Muze mit i kratsi pobyty v zastavkach diky nizke podlaze
A pokud zavedou i zastavky na pozadani jako na kraslicke trati, muze byt uspora 10 min i vice.
registrovaný uživatel Tom
21.10.2005 (14:02)  
No tak ta lepsi akcelerace pri Vmax 50 zas tolik nenadela, usetrite radove procenta, mozna deset procent jizdni doby. U regionalni dopravy a tedy trajdani hop hop hop mezi zastavkami vam to zkrati na delsi trati par minut, protoze vlak pulku doby stoji ve stanicich.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko