..: Trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně bude pravděpodobně provozovat jiný dopravce :..
RegioSprinter Karlovy Vary - Rada Karlovarského kraje na svém jednání dne 21. července 2005 schválila vypsání poptávkového řízení na zajištění železniční dopravní obslužnosti na trati č. 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně a zpět na období 2006 až 2010.
Do soutěže se přihlásili kromě Českých drah další dva dopravci. Jedná se o společnost Viamont, a.s. a Railtrans Sokolov, s.r.o. Vítězem by se tak mohla stát společnost Viamont, která je nejlevnější. Kraj o budoucím dopravci by měl rozhodnout během listopadu 2005.

Společnost Viamont, a.s. zde plánuje nasazení motorových jednotek RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn GmbH, které již provozuje na tratích Sokolov - Kraslice a Sokolov - Karlovy Vary d.n.
České dráhy, a.s. zde chtějí provozovat nové motorové jednotky Regionova ř. 814-914, přestavované z původních motorových a vlečných vozů 810/010 společností Pars nova.
Společnost Railtrans Sokolov, s.r.o. je známa z osobní dopravy na trati Zittau - Hrádek nad Nisou - Liberec, kde provozuje ve spolupráci se společností SBE (Sächsisch-Böhmische Eisenbahn / Sasko-Česká dráha) německé motorové vozy VT 98 (u nás řada 815). Pro trať č.149 nabídla soupravu Desiro.

Článek na webu Karlovarského kraje :
Poptávkové řízení na zajištění dopravní obslužnosti na železniční trati vedoucí z Karlových Varů do Mariánských Lázní

Článek na webu Ministerstva dopravy :
Kdo bude provozovat dopravu na trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary?

JRtrain Poslat mail autorovi | 20.10.2005 (11:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Brumla
26.10.2005 (14:38)  
Trakcni charakteristika a jizdni odpor jsou 2 krivky, ktere se protinaji pod urcitym uhlem v realnem case v realnem bode. V ten okamzik okamzik a ne v nekonecnu konci zrychlovani.
Brumla
26.10.2005 (13:50)  
Priklad: 810+010 jede do kopce 57 km/h na plny plyn. Fira ubere, rychlost se snizi na 56 km/h a zase prida. Poklesem rychlosti se snizil jizdni odpor. Pro jednoduchost tazna sila je konstantni. Poklesem odporu pri stale tazne sile vznikne prebytek (prebytecek) tazne sily, ktery zase vozidlo urychli na 57 km/h.
zelí
25.10.2005 (20:57)  
To Cater854005-6 :Ta 704 jezdila ještě na letošním sněhu někdy v březnu,tak to nejsou dva roky. Ve Svobodě je nový perón a nová kolej,část koleje je svařená, okolí tratě je vyřezáno a na to,že ani trať, ani budovy nepatří Viamontu, je o ně postaráno. To vozidlo, které zahajovalo provoz před asi osmi roky nebyl Tebou zmiňovaný regiosprinter, ale poválečný motorový vůz ř.830. Pokud budeš příště psát, tak jen o věcech, o kterých něco víš a hlavně střízlivý.
Bram
25.10.2005 (15:33)  
A teoreticky by mělo vozidlo dosáhnout ustálené rychlosti v nekonečnu, pokud si pamatuji tak závislost rychlosti na čase při rozjezdu je exponenciální.

A nemusíte mne zkoušet, měl jsem se vyjádřit přesněji. To že vozidlo téměř rychlost dosáhne, ale v prakticky neupotřebitelné době, bylo míněno tím nedosáhnutím.
Bram
25.10.2005 (15:04)  
O fous mi utekla jednička.

A to, že vozidlo danou rychlostí na určitém stoupání s určitou zátěží je schopno jet ještě neznamená, že se na ní i vlastní silou může i rozjet. Dejme tomu, že 810 + 010 na rovině rozjede na rychlost 57 km/h, pak přijde stoupání 10 promile a bude platit že tažná síla bude v rovnováze se všemi odpory, tj. odpor valení, odpor stoupání, aerodynamický odpor atd. Pojede 810 + 010 do stoupání 10 promile touto rychlostí? Pojede, nebude ale již žádný přebytek hnací síly pro další urychlování a vozidlo nebude tedy zrychlovat ani zpomalovat.
Brumla
25.10.2005 (13:57)  
Brame, co jsi mel za znamku z dynamiky? Jednicku urcite ne, jinak bys nas tak nemystifikoval. Jestlize je vozidlo/souprava schopno/a udrzet na stoupani urcitou rychlost, tak se na ni take musi rozjet. Prave pri teto rychlosti je v rovnovaze tazna sila na obvodu kol se souctem vozidloveho a tratoveho odporu. Pojede-li vozidlo rychleji, bude soucet odporu vetsi nez tazna sila a vozidlo bude zpomalovat. Pojede-li pomaleji, bude tazna sila vyssi nez soucet odporu a prebytek tazne sily bude vozidlo urychlovat az do okamziku, kdy se tazna sila vyrovna souctu odporu, prebytek tazne sily je nulovy a neni cim urychlovat.
V praxi je tato rychlost pro 810+010 nerealna, protoze rozjezd bude trvat nekolik kilometru a nestihne to do pristi zastavky.
Leda ze by to byl SCSUKAFON...
Bram
25.10.2005 (10:35)  
Oprava, všude na 10 promilích, dvacet je překlep. Dokonce dvojitý.
Bram
25.10.2005 (10:32)  
Pane Zikmunde, dynamiku by jste si měl zopakovat právě Vy. Byl bych rád kdyby jste pochopil, že se určitě na 20 promilích nemůže řada 810 s jedním 010 rozjet na 57 km/h. Nejspíše jste čerpal z oněch zmíněných Koreffových diagramů. Ty nám však říkají, že na určitém stoupání s danou zátěží vozidlo je schopno udržet tuto rychlost. Nikoliv se na ní rozjet. Tomu by oněch 57 km na 20 promilích u 810 + 010 odpovídalo.
23.10.2005 (23:08)  
ad : Bram
Nechápu, jaká je souvislost mezi příslušností k jistému železničnímu podniku a fyzikálními zákony, které jsou podstatou vlakové dynamiky v celém světě.
Vozidla se shodným absolutním výkonem prvotního spalovacího motoru mají mnohdy rozdílné jízdní vlastnosti. Záleží mimo jiné na způsobu přenosu výkonu.
Strojvedoucí, kteří měli možnost porovnávat Desiro a Marfušu – obě vozidla mají výkon spalovacího mpotoru 2x315 kW a Marfuša je těžší uvádějí, že Marfuša dosahuje při rozjezdu většího zrychlení.
Na stoupání 20 promile se M810 + 010 rozjede z místa na rychlost 34 km/h na stoupání 10 promile se rozjede na rychlost 57 km/h. Limitujícím rychlostním prvkem jsou ve všech stanicích "nezabezpečené" výměny, na nichž je rychlost stanovena na 40 km/h, takže při vjezdu vlak musí vlak brzdit "zbytečně" brzy, podobně při odjezdu. V delší stanici by mohl jet přes zhlaví podle okolností i padesátkou, ale zrychlovat může až za výměnami. Takže pouhá obnova traťového svrku odstraní nějaké pomalé jízdy, přejezdová rychlostní omezení se patrně nezruší, protože by se zabezpečení "ondřejskými kříži" muselo nahradit světelnou signalizací. O "výměnovém" omezení rychlosti to platí podobně.
registrovaný uživatel TCM
22.10.2005 (19:52)  
Jirka Kalčík: Pokud vím, tak se trať rekonstruuje v úseku Bečov - Teplá. Jedná se sice jen o část tratě, ale podle mě nezůstane jen u ní. Takže myslím, že bude po čem jezdit...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko