České dráhy - Oblíbený letní autovlak Jadran Expres jezdící v letní sezóně na trase Praha – Brno – Split letos přepravil 5 602 cestujících a 795 aut a motocyklů. Čtrnáct párů vlaků o deseti až jedenácti vozech tak bylo obsazeno v průměru ze 68 procent, některé ze spojů pak byly vytíženy prakticky na 100 procent.
Jadran Expres letos jezdil v době od 17. června do 18. září 2005 vždy jednou týdně. Pravidelně odjížděl z Prahy do Splitu v pátek, v sobotu přijížděl do Splitu a zpět do Prahy se vracel vždy v neděli. Cesta po trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň – Maribor – Split trvala přibližně 22 hodin a cestující se vyhnuli obvyklým zácpám, ke kterým při výměně turnusů při letní dovolené v Chorvatsku docházelo. Jadran Express umožňoval také přepravu osobních automobilů a motocyklů na dvou speciálních vagónech z Prahy a jednom vagóně z Brna do Splitu.
Vedle tří speciálních autovozů nabízel cestujícím Jadran Express cestování v jednom lůžkovém, dvou až třech lehátkových a ve dvou klasických osobních vozech 2. třídy. V soupravě byl zařazen také klimatizovaný restaurační vůz s barem a speciální vůz pro přepravu objemných zavazadel, jízdních kol a dalšího sportovního náčiní.
Zdroj: tisková zpráva ČD
Břeclav 15:23 EC75
Wien Südbahnhof Bstg. 16:28
Wien Südbahnhof Bstg. 16:57 IC 631
Bruck a. d. Mur 18:58
Bruck a. d. Mur 19:02 Os 1981
Graz Hbf 19:36
Břeclav 15.08
Hohenau 15.20
Wien Erdbergerlände 16,15 - 16,23 (kde to je nevím)
Wien Meidling 16,45 - 16,48 (výměna lok čety)
Mürzzuschlag 18,33 - 18,37
Graz 19,40 - 19,43 (výměna lok čety)
Speilfeld-Straß 20.18 - 20.36
Majitelé spacáků si udělali v noci pohodlí "na podlaze" klasického vozu v uličce, takže v příslušném kupé bylo trošku prostorněji.
Pokud jde o rychlost jízdy. Loni to bylo v podstatě na doraz. Při jízdě "tam" byl pobyt v Hohenau kvůli pasové kontrole, přes Vídeň se jelo "po S–Bahnu", tedy přes Rennweg; v Meidlingu pobyt na střídá strojvedoucího, cca 5 minut; standardní jízdní doba do Graz, pak výměna lokomotiv Speilfeld–Straß. Při zpáteční cestě cca 5 minut Graz, pak příjezd do Wien Meidling – střídání strojvedoucích, dále tunelem na Wien (Ostseite) a přes Simmering do Hohenau.
Rakouské časy tam > byly plánovány leos následovně :
Břeclav 15.08
Hohenau 15.20
Wien Erdbergerlände 16,15 - 16,23 (kde to je nevím)
Wien Meidling 16,45 - 16,48 (výměna lok čety)
Mürzzuschlag 18,33 - 18,37
Graz 19,40 - 19,43 (výměna lok čety)
Speilfeld-Straß 20.18 - 20.36
zpět
Speilfeld-Straß 5.28 - 5.52
Graz 6.24 - 6.29
Mürzzuschlag 7.37 - 7.46
Leobersdorf 8.57 - 9.05
Meidling 9.37 - 9.42
Hohenau 10.53 - 11.04
Břeclav 11.18
V příspěvku "vvl" uvedené časy neopovídají žádnému vlaku, kterým by se dal za předpokladu, že jel včas, JadranE dojet. Vyšší rychlost je limitována chorvatskými vozy pro přepravu aut, které jsou "jen" na 120 km/h. Vyšší rychlosti v Rakousku by se využilo stejně jen z Meidlingu pod Semmering, dál nic, ve Slovinsku a Chorvatsku se to taky nevyužije. Tam se s tím vlak trápí do kopců i 30 - 40. Přípřež by byla možná, ale HZ chtějí za přípřež tolik peněz, že by jízdenka stála dvojnásobek … inu za rychlost se platí, jenže to by tím nikdo nejezdil …
Sleva pro skupinu poskytována je – lze si zakoupit celý oddíl; klimatizované vozy jsou nereálné, ČD je nemají; na druhou stranu klimatizované vozy nemají stahovací okna, což by lidem vadilo při čumendě a foto/video v Chorvatsku. Častěji by ten vlak mohl jezdit, zájem by byl třeba o Ostravsko. Problém je ovšem v tom, že by se jednalo o cca 10 denní pobyty – naši lidé by to uvítali, pro někoho je týden málo a 14 dní moc, ale Chorvati nejsou na takovéto střídání turnusů stavěni … alterantivou by mohl být autovlak do Koperu, což by se zvládlo podstatně rychleji …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.