..: Nová nejvýše položená železnice světa :..

bombardierGolmud - Po 4 letech dokončují dělníci 1.100 km dlouhou železniční trať z čínského Golmudu do Lhasy, hlavního města Tibetu, kde teploty v zimě dosahují na Tibetské náhorní plošině až -30°C. Koleje vedou v průměrné výšce 4.500 m n. m. Trať vede po 286 mostech, bylo probouráno 7 tunelů, z nichž nejdelší měří téměř 3 km. Celá trať je dokončena o 3 roky dříve oproti původnímu plánu.
Kvůli extrémním klimatickým podmínkám muselo být přizpůsobeno provozu i 361 vagonů, které cestujícím poskytnou ochranu před ultrafialovým zářením a změnami tlaku. Maximální rychlost soupravy bude 120 km/h. Ve vozech 1. třídy bude k dispozici sprcha a součástí vlaku bude i vůz s prosklenou stěnou umožňující výhled na vysokohorskou krajinu. Zakázku na vagony získalo konsorcium Bombardier v celkové výši 281 mil. dolarů. Celý projekt bude Čínu stát více než 3 mld. dolarů.
Díky železnici dojde ke zkrácení jízdní doby mezi Pekingem a Lhasou na 48 hodin. Číňané položili koleje až ve výšce 5.072 m n. m., čímž o 250 m překročili dosavadní rekord peruánské tratě od Pacifiku do And.

Zdroj : Týden


CSPSV | 3.10.2005 (23:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Vozidla

Weitere aus Čína


  1 2      Zpráv na stránku:   
05.10.2005 (8:43)  
Železnice do Tibetu je přínos i pro Tibeťany! Oni skutečně chtějí ledničky (není tam jen zima, akorát neví ani Číňani k čemu ta lednička vlastně je), satelity, auta... A čínská dálnice je dnes prázdná a pro papaláše. Zkuste si představit mýtné Praha - Brno 150 Kč (jen mýtné a benzín drahý jako u nás) a k tomu čínský plat. Ona ani ta automobilová Čína zatím moc nehrozí. Kdo nemá na garáž, či placené stání, nemá auto. Na ulici se ani v Pekingu nedá parkovat. Ba ani taxikář si vás netroufne vysadit. Musí zajet do dvora. (Ten dvůr je takové gheto kde v okolních domech žijí privilegovaní. Je tam čisto a zameteno na rozdíl od zbytku "špinavého" světa.)
Registrierter Benutzer Sergej
05.10.2005 (2:01)  
Samozřejmě že hlavním důvodem je kolonizace Tibetu a ještě větší upnutí k Číně a bláhová je myšlenka, že to staví Číňané kvůli turistům. Základní motiv celé akce je umožnit snažší přesun kolonistů, zboží, kapitálu a tím i moci komunistického politbyra.
Ačkoliv mě vždy těší, když se někde staví nová železnice, tak tohle je snad jediná výjimka, kdy to naprosto zavrhuju.
Registrierter Benutzer Frantisek
04.10.2005 (21:28)  
to Jirka Kalcik, Nothing & DJ: z toho srovnani asi nelze uplne vychazet, ale i u nas je stavba zeleznic mnohem levnejsi - je pri tom zastavena mensi plocha :).
Zamer bude nejspis zcasti kolonizacni, ale tim si tu priznivou zpravu nebudeme kazit :). Ceska vlada by na jejich miste uz do tech mist davno stavela dalnici :(
04.10.2005 (19:42)  
ad Nothing+DJ: Sorry, je fakt, že hlavní železniční síť v Čechách byla celá (kromě Ferdinanky) vybudována za dvacet let. My nyní dvacet let opravujeme její desetinu. Co si asi mysleli stavitelé kolem roku 1860? Dálnice Praha - Brno byla prázdná dvacet let, Plzeň - Rozvadov 10 let. Číňané ale nejsou žádní pitomci na rozdíl od nás. Postaví si za babku infrastrukturu (dnes možno nazvat kolonizační), půjdou naoko ve šlépějích západu, kterému vypálí všechnu ropu, ale za padesát let budou mít železnice (které jenom dodrátují) a my prázdné dálnice kde se občas projede nějaký papaláš, nebo manažér, který na to bude mít. Ostatní budou hezky sedět doma na zadku a nebudou nikam lítat. Chci jen naznačit, že výstavba železniční ifrastruktury na dvěstě let dopředu je těžko odhadnutelný počin. Pro někoho nesmysl, pro jiného investice, která může a nemusí být za sto let tisíckrát zhodnocena. To se ale asi nikdo z nás nedozví.
Registrierter Benutzer Franta007
04.10.2005 (18:55)  
No jasně do Tibetu přijedou komouši a přivezou rohlíky,tanky... Všichni se už moc těší. Nejvíc se těší Dalajmáma.
Registrierter Benutzer Qěcy
04.10.2005 (18:50)  
Z Číny se dováží veškeré spotřební zboží. Kontejnerama. A kontejnerama se odtamtud vozí do SRN třeba i pytlovaný koks (ve velkém). Zkoušelo se to přepravit po Transsibu. Snad to časem začne jezdit pravidelně a nejen do Německa. Je potřeba ale dotáhnout pořádně logistiku.
04.10.2005 (16:20)  
Chomutovák: Do Tibetu železnice nepřinese žádné valné spojení pro turisty. Pro ně to bude jen atrakce - to valné spojení mají už pár let letadlem, i když asi stále jen z čínských letišť. No dejme tomu, že tam jednou za čas přijede vlak s těmi co nemají na letadlo (t.j. peníze, funkci = to nebude případ turistů) a co ušetří pár dnů a nocí proti cestě lehátkovým busem (kam ale seženou snáze lístek). Takže zbývá jen masivní odvoz surovin (jakých ?) a dovoz čínské kultury (televize, satelity, ledničky, auta...).

Otázka proč se v Číně extrémně staví (nejen železnice) si klade asi dost ekonomů. Nové mrakodrapy v mnohých městečkách zůstavají prázdné. Takže zbývá doufat, že železnici nepostihne osud BAM, který se rozpadá, ještě než se dokončil.
04.10.2005 (9:43)  
Ano, hlavní záměr bude určitě kolonizační. Ale co tam budou hledat Ti početní turisté z ciziny? Podle mě je bude zajímat především kultura Tibetu. Budou ji vyhledávat a snad tím i trochu podporovat.
Registrierter Benutzer DJ
04.10.2005 (9:34)  
to Jirka Kalčík: A co z takového srovnání vyplývá??? Vůbec nic.
Registrierter Benutzer Chomutovák
04.10.2005 (9:31)  
Ad Sergej: To je možné. Úplně nejhlavnějším důvodem je ale "dorazit" Tibet. Dosud bylo do Tibetu nevalné spojení a proto i málo turistů a relativně málo přistěhovalců z ostatní Číny. Teď bude k dispozici kvalitní hromadný dopravní prostředek a invazi jak turistů tak i "normálních" Číňanů už nic nebrání. Původní TIbetská kultura půjde brzy do kytek...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko