Štrasburk - Evropský parlament (EP) se vyslovil pro rychlejší liberalizaci osobní železniční dopravy. Evropská komise počítá s liberalizací mezinárodní přepravy od roku 2010, pro vnitrostátní linky nemá určen bližší termín. Evropský parlament navrhuje pro mezinárodní dopravu rok 2008 a pro vnitrostátní dopravu rok 2012. Návrhem EP se nyní budou zabývat jednotlivé členské státy EU. Například ČR zatím nesouhlasí s liberalizací vnitrostátní dopravy. Pro rychlejší liberalizaci hlasovalo v EP 402 poslanců (zejména pravicových), proti bylo 203 zástupců (zejména levicových) a hlasování se zdrželo 60 poslanců.
Evropský parlament schválil také návrh směrnice, která sjednocuje pravidla pro vydávání řidičských průkazů strojvedoucím, aby mohli jezdit ve všech zemích EU. Kromě toho pozměnil návrh směrnice zvyšující práva cestujících v železniční dopravě. Poslanci navrhli, aby kompenzace cestujícím za škody a za zpoždění vlaků platily nejen na mezinárodních, ale i na vnitrostátních linkách. V případě zpoždění 60 minut požadují vrácení 1/4 ceny jízdenky, při 120 minutách 50% a při zpoždění 3 a více hodin 75% z ceny jízdenky. Výše uvedená opatření se označují jako třetí železniční balíček.
Mezinárodní nákladní železniční doprava bude liberalizována od 1.1.2006 a vnitrostátní o rok později. Smyslem je vytvořit jednotný železniční trh, posílit pružnost a konkurenceschopnost drah, aby dokázaly lépe konkurovat silniční dopravě.
Zdroj: České noviny (ČTK), článek na webu Evropského parlamentu
v praze srovnatelna pouze jednotka 471. ta ale jezdi v podstate pouze kolin. jezdit kazde rano zabotlamem nedejboze 810 do prace a z prace to uz si mnoho lidi radsi postoji v zacpe a zaplati za cestu 3x vic.
Ale IDS JMK je stejne docela dobry. Jen bych uvital, kdyby byl rozsireny az do Brelavi, Hodonina a okoli. Z techto mist jezdi do Brna obrovske mnozstvi studentu a pracujicich, kteri by to vyuzili.
Taky se mi libi integrovany system ve Vidni a dolnim Rakousku (byl jednim ze vzoru pro IDS JMK). Pouziva ho dost lidi, protoze se za tu spoustu let uz docela ustalil a vychytaly se vsechny mouchy. Pritom na nem spolupracuje nekolik spolenosti - OeBB (vlaky), Wiener Linie (MHD - Viden), Dr. Richard (busy) a ROeEE-GySEV (vlaky v okoli Madarske hranice).
Hlavne ROeEE-GySEV je ukazka toho, ze zeleznici prospiva volny trh. Dobre zajistuji mobilitu v Burgenlandu (nejslabi zeme v Rakousku) a sousednim Madarsku. Investuji do vozoveho parku i do koleji. Jen ty jejich zluto-zelene firemni barvy vypadaji dost strasne... :-)
pokud v jih.kraji maji lidovci i ods stejne zastupitelu,pouze lidovci ziskali o 0,5% hlasu vic,maji tedy hejtmana,ale myslim ze ten neni zrovna tim nejdulezitejsim prvkem v oblasti dopravni politiky kraje.
myslím že hejtmani za ODS jsou zatím jediný kdo je ochoten s tím bordelem něco dělat. Kéž by se tak dělo i na úrovni nejvyšší. Když už místní šotouši pochopí že prostě železnici je třeba provozovat tam kde to má smysl kvalitně, než všude špatně...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.