..: EP je pro urychlení liberalizace osobní železniční dopravy :..

130Štrasburk - Evropský parlament (EP) se vyslovil pro rychlejší liberalizaci osobní železniční dopravy. Evropská komise počítá s liberalizací mezinárodní přepravy od roku 2010, pro vnitrostátní linky nemá určen bližší termín. Evropský parlament navrhuje pro mezinárodní dopravu rok 2008 a pro vnitrostátní dopravu rok 2012. Návrhem EP se nyní budou zabývat jednotlivé členské státy EU. Například ČR zatím nesouhlasí s liberalizací vnitrostátní dopravy. Pro rychlejší liberalizaci hlasovalo v EP 402 poslanců (zejména pravicových), proti bylo 203 zástupců (zejména levicových) a hlasování se zdrželo 60 poslanců.

Evropský parlament schválil také návrh směrnice, která sjednocuje pravidla pro vydávání řidičských průkazů strojvedoucím, aby mohli jezdit ve všech zemích EU. Kromě toho pozměnil návrh směrnice zvyšující práva cestujících v železniční dopravě. Poslanci navrhli, aby kompenzace cestujícím za škody a za zpoždění vlaků platily nejen na mezinárodních, ale i na vnitrostátních linkách. V případě zpoždění 60 minut požadují vrácení 1/4 ceny jízdenky, při 120 minutách 50% a při zpoždění 3 a více hodin 75% z ceny jízdenky. Výše uvedená opatření se označují jako třetí železniční balíček.

Mezinárodní nákladní železniční doprava bude liberalizována od 1.1.2006 a vnitrostátní o rok později. Smyslem je vytvořit jednotný železniční trh, posílit pružnost a konkurenceschopnost drah, aby dokázaly lépe konkurovat silniční dopravě.

Zdroj: České noviny (ČTK), článek na webu Evropského parlamentu


CSPSV | 28.9.2005 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Evropa


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
29.09.2005 (14:34)  
I pokud tam budu dojizdet 50 km rano a vecer, a platit za parkovani, porad to budu mit levnejsi. Ale nabidka ids je tak kvalitni ze bych autem rozhodne nejezdil.
v praze srovnatelna pouze jednotka 471. ta ale jezdi v podstate pouze kolin. jezdit kazde rano zabotlamem nedejboze 810 do prace a z prace to uz si mnoho lidi radsi postoji v zacpe a zaplati za cestu 3x vic.
registrovaný uživatel DJ
29.09.2005 (13:54)  
Srovnávat cenu jakéhokoli jízdného pouze s cenou benzínu/nafty není zrovna šťastné, protože zejména ve městech leckdy parkovací poplatky za stání vozidla vyjdou dráž, než cesta samotná. I to je důvod, proč, je-li to možné, raději zvolit veřejnou dopravu.
registrovaný uživatel comar 
29.09.2005 (13:49)  
waszyn: IDS ve Svycarsku je neco uplne jineho. Pri planovani jizdniho radu koordinuji autobusy, vlaky a mhd tak, aby nikde nikdo nemusel cekat. Navic tomu podrizuji i vystavbu zeleznicni site. Proc modernizovat trat na 200km/h, kdyz 120km/h uplne staci, aby se vlak dostal do stanice za dobu akorat vhodnou k prestupu na navazne trate. Nema smysl jezdit zbytecne rychle, kdyz potom nejde udelat pekny jizdni rad.
Ale IDS JMK je stejne docela dobry. Jen bych uvital, kdyby byl rozsireny az do Brelavi, Hodonina a okoli. Z techto mist jezdi do Brna obrovske mnozstvi studentu a pracujicich, kteri by to vyuzili.
Taky se mi libi integrovany system ve Vidni a dolnim Rakousku (byl jednim ze vzoru pro IDS JMK). Pouziva ho dost lidi, protoze se za tu spoustu let uz docela ustalil a vychytaly se vsechny mouchy. Pritom na nem spolupracuje nekolik spolenosti - OeBB (vlaky), Wiener Linie (MHD - Viden), Dr. Richard (busy) a ROeEE-GySEV (vlaky v okoli Madarske hranice).
Hlavne ROeEE-GySEV je ukazka toho, ze zeleznici prospiva volny trh. Dobre zajistuji mobilitu v Burgenlandu (nejslabi zeme v Rakousku) a sousednim Madarsku. Investuji do vozoveho parku i do koleji. Jen ty jejich zluto-zelene firemni barvy vypadaji dost strasne... :-)
registrovaný uživatel waszyn 
29.09.2005 (12:58)  
ok uznavam ze jihomor.IDS moc neznam. ODIS ano a je to velmi kvalitni IDS, nicmene ho ponekud degraduje ze v nem neni Karvinsko ani Tesinsko. O vikendu jsem mel moznost pouzit IDS v Zürichu, naprosto perfektni navaznost, intervaly, vozidla. No ale jednodenni sitovka pro kanton Zürich cca 600 Kc, coz je vzhledem k cene benzinu jako u nas dost. Nicmene obsazenost vsech pouzitiych dopravnich prostredku byla urcite vic nez 50%. Tak proc tim Ti lidi jezdi? Myslim ze kvalita dokaze vylakat z aut hodne lidi a IDS jsou cesta spravnym smerem, jen je mi lito proc CD misto primestske dopravy ve velkych aglomeracich, ktera muze byt i lukrativni provozuji takovy neskutecny skanzen a handrkuji se s krajema o statisice :(
registrovaný uživatel waszyn 
29.09.2005 (12:54)  
ok uznavam ze jihomor.IDS moc neznam. ODIS ano a je to velmi kvalitni IDS, nicmene ho ponekud degraduje ze v nem neni Karvinsko ani Tesinsko. O vikendu jsem mel moznost pouzit IDS v Zürichu, naprosto perfektni navaznost, intervaly, vozidla. No ale jednodenni sitovka pro kanton Zürich cca 600 Kc, coz je vzhledem k cene benzinu jako u nas dost. Nicmene obsazenost vsech pouzitiych dopravnich prostredku byla urcite vic nez 50%. Tak proc tim Ti lidi jezdi? Myslim ze kvalita dokaze vylakat z aut hodne lidi a IDS jsou cesta spravnym smerem, jen je mi lito proc CD misto primestske dopravy ve velkych aglomeracich, ktera muze byt i lukrativni provozuji takovy neskutecny skanzen a handrkuji se s krajema o statisice :(
registrovaný uživatel Radim_c
29.09.2005 (12:40)  
Podložit to můžu a) existencí a fungováním IDS JMK (spolu s ODIS asi nejlepší systémy u nás) b)neexistencí averze vůči ODS u mé osoby. A navíc pan Pospíšil, který má v Radě JMK na starosti dopravu, je z ODS ;-)
registrovaný uživatel waszyn 
29.09.2005 (11:14)  
Radim_c: muzete toto tvrzení (o nej.dopr.politice JM kraje) podlozit necim jinym nez osobni averzi vuci ods?
pokud v jih.kraji maji lidovci i ods stejne zastupitelu,pouze lidovci ziskali o 0,5% hlasu vic,maji tedy hejtmana,ale myslim ze ten neni zrovna tim nejdulezitejsim prvkem v oblasti dopravni politiky kraje.
registrovaný uživatel Radim_c
29.09.2005 (10:29)  
to Waszyn: nic proti ODS, ale podle mne má nejlepší dopravní politiku Jihomoravský kraj (jediný ne-ODS hejtman). V ostatních krajích to jsou spíš izolované akce, i když správným směrem.
registrovaný uživatel Nothing
29.09.2005 (9:49)  
To Waszyn a vvx: Konecne rozumny nazor. Plny souhlas. Diky.
registrovaný uživatel Waszyn
29.09.2005 (9:37)  
Qěci:
myslím že hejtmani za ODS jsou zatím jediný kdo je ochoten s tím bordelem něco dělat. Kéž by se tak dělo i na úrovni nejvyšší. Když už místní šotouši pochopí že prostě železnici je třeba provozovat tam kde to má smysl kvalitně, než všude špatně...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko