..: Porovnání cen individuální a hromadné dopravy :..
Stručně Hradec Králové - Na internetových stránkách společnosti Oredo je zveřejněno porovnání jednotlivých druhů dopravy v Královéhradeckém kraji. Každý si tak může udělat představu o "výhodách" jednotlivých druhů dopravy. Na většině relací (tam kde existuje železniční spojení) je nejvýhodnější železniční doprava následována autobusovou dopravou. Doprava osobním automobilem v porovnání s hromadnou dopravou je naprosto nevýhodná.

Jistým přínosem by bylo, kdyby také ostatní kraje vyvíjely osvětovou činnost mezi motoristy a cestujícími a královéhradecký kraj tak nezůstal ojedinělý ve své aktivitě.

Tisková zpráva OREDO

Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 21.9.2005 (11:45)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
23.09.2005 (19:48)  
Bohuzel jen jednoduchy clovek do toho nepocita napr. dobu stravenou rizenim. Pokud hodinu sveho ocenim na 200 korun (coz povazuji za nizky odhad), tak v aute pripocitavam 500 korun a jsem nekde jinde. Potom mohu pripocist taky pravdepodobnost nehody, ktera se ve vlaku blizi nule a tu take ocenit
Registrierter Benutzer BiP
23.09.2005 (15:02)  
Ja tedy nevim nevim, podle tech tabulek kdyz jedou 2 lidi v aute, tak ve auto vzdy vyhodnejsi, proto ten clanek moc nechapu, nehlede na to, ze autobus ani vlak nejezdi kazdejch 10 minut a ikdyz trebas nelze zaparkovat vsude od autobusu to ma vzdycky clovek dal!!! Jen vice takovychto tabulek, a budem jezdit vsichni autem ! Jen pro zajimavost, jezdim kazdych 14 dnu Pha - Vychodni Cechy, cca 160 km, autem jsou to 2,5 hod (max), cena tam i zpet 600Kc, jezdime 2 lidi, cena bus 2x tam i zpet je cca 500 a vlak 440 a jede se 3,5 hod z nadrazi na nadrazi + 45 min od nadrazi domu, tak si kazdej jednoduse spocita co je levnejsi, nehlede na to, ze bus jede 1 a vlaky 2 asi 3 po sobe v dobe, kdy to prichazi v uvahu, autem muzu vyrazit kdykoli. Dokud nebude benzin za 45-50 Kc, tak se to autem porad vyplati!!!
Registrierter Benutzer vvx
23.09.2005 (9:11)  
... oredo vypotilo alibistickou tabulku, aby se neřeklo, že tam houby dělají. Tabulka je pro kočku, když nejsou schopni organizovat dopravu.
Registrierter Benutzer M 
22.09.2005 (19:35)  
Nadstandart? Socialka?
Cim jezdi lide v Londyne? A proc tim jezdi? Jsou Londynane opravdu takovi chudaci, ze nemaji na auto? Nemaji "vsichni" Londynane sluchatka a nectou noviny? Daji se v aute cist cestou do prace noviny?
Jede auto rychleji? Da se autem opravdu rychle dostat z jihozapadni Prahy do centra a odpoledne zpet?
Da se v centrech mest opravdu zaparkovat tam, kde chci?
Registrierter Benutzer Nobody
22.09.2005 (9:37)  
To Railway Karl a dalsi: To jste jeste nepochopili, ze za nadstandard si lide radi priplati, takze autem jezdi a budou jezdit vice a vice. Porovnejte MHD (socialku) a auto. V aute se jede rychleji, prip. stejne dlouho (nekdy i dele, ale proc si neprivstat, kdyz to ma jine vyhody), je to "od domu k domu", nemusi se cekat podle jizdniho radu, celou cestu je garantovano misto k sezeni, nemusi se cichat zapachy jinych lidi, muze se cichat jen kour z vlastni cigarety (v socialce nelze kourit), lze poslouchat hlasitou hudbu (v socialce nelze), nemusi se dotykat drzadel, kterych se predtim kdovikdo dotykal atd. atd. Za tento nadstandard si lide radi priplati. A co se tyce nakladu na porizeni auta (to byva nejvetsi polozka), tak to auto by si stejne poridili, tak se aspon vyuziva. Jen dodatek - auto nevlastnim a jezdim MHD, ci chcete-li VHD.
Registrierter Benutzer Railway Kárl
22.09.2005 (0:21)  
TO: M --> ... tak až dojdeš k nějakému závěru, tak mi dej vědět – celkem mě zajímá nějaké rozumný výsledek…

A slyšel jsem teď od jednoho Pražáka takový zajímavý postřeh:
ŽE KDYŽ V PRAZE PRŠÍ, TAK SI VŠICHNI BEROU MÍSTO DEŠTNÍKU AUTO – TO PAK JSOU TY CESTY POŘÁDNĚ ZAPRÁSKANÝ ;-)
(průměrná rychlost cca 10-15km/h!!!! To už je i 810 na lokálce, kterou chtějí zrušit rychlejší :-)))))))

Tak doufej, že bude v Praze skoro pořád pršet a možná, že jim to na ministerstvu dojde třeba po stotisícátéprvé…

S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
Registrierter Benutzer M 
22.09.2005 (0:03)  
No Karle... O opravdu komplexni (tedy komplexni... mluvim jen o Praha-Brno) pojeti Auto-bus-vlak se uz nejaky tyden snazim. A chci jit opravdu do dusledku - tj. vcetne ztraty casu, hluku, splodin, nehod atd...
Zatim to ale ministerstvo nezaujalo. Ale kdyz to nestaci rict, tak oni to pochopi po milionprvni, lidi jedni hloupi:-))
Registrierter Benutzer M 
21.09.2005 (23:58)  
:-))
Osobne nejsem zrovna casovkar, takze tech X hodin stravenych v sedle a ocenenych vhodnou castkou + %, ze me nekdo sestreli ocenenenou jeste vyssi castkou by to kolo souplo asi hodne dolu.
Ale kdyz jsem uvidel ten nadpis, tak me to docela do oka trklo. Obsah neni spatny, ale je to tak na urovni seminarky do zemepisu na gymnaziu:-)
Registrierter Benutzer Railway Kárl
21.09.2005 (23:56)  
" (v tabulce nejsou uvedeny další náklady na provoz automobilu, které je ve skutečnosti nutné uvažovat – jako např. pojištění, olej, opotřebení pneumatik, opravy, apod.). " ----->>>
----->>> Konečně to někdo někde uvedl, já to říkám pořád ... !!! ;-)

Ale zatím jsem ještě nikde neviděl komplexní srovnání, že by se to někdo snažil propočítat do důsledku. Např. pokud cestuji Praha – Hradec, tak mi tady chybí u veřejné dopravy síťová jízdenka PID i VYDISu, popřípadě v každém městě použité jízdenky na MHD, málokdo totiž bydlí a také pracuje přímo na nádraží!!!

Proto je to zase zpráva, která vůbec nic konkrétního nevypovídá, když se o nákladech spojených s provozem auta autor článku jen zmiňuje, ale vůbec se je nesnaží započítat do celkové sumy za dopravu.
( A HLAVNĚ JE TO PŘÍSNĚ TAJNÉ, PROTOŽE UNÁS PO 89. VLÁDNE AUTOMOBILOVÁ LOBBY. TEĎ, KDYŽ UŽ MÁME V REPUBLICE 2. VELKOU AUTOMOBILKU A NÁHODOU BY SE PŘIŠLO NA TO, ŽE CESTOVÁNÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU JE NĚKOLIKANÁSOBNĚ LEVNĚJŠÍ – TAK TO BY SE PAK TY AUTA UŽ JEN TĚŽKO PRODÁVALY, NEMYSLÍTE? )

Trochu směšných mi přijde 6L/100km. I když jsem už cestoval golfem z Brna do Jihlavy a zpět s jedním zkušeným řidičem za cca 4,1 L/100km, ale do práce se většinou dojíždí městem, takže bych tu spotřebu neviděl tak růžově :-( Tedy 7L/100km by mi přišlo více reálných (obzvláště u starších automobilů).

S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
Registrierter Benutzer bkp
21.09.2005 (21:51)  
Smyslem této tiskové zprávy je, že ji nějaký novinář v podstatě opíše a vznikne tak článek lichotivý vůči OREDU.
Nic víc za tím nehledejte.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko