..: Středočeský kraj chce zastavit provoz na devíti tratích :..
810-ilustrační foto Po Ústeckém a Královéhradeckém kraji chce redukovat železniční dopravu kraj Středočeský. Zatímco v Ústeckém a Královéhradeckém kraji se seškrtávaly jen jednotlivé spoje, Středočeský kraj se rozhodl seškrtat celé tratě (seškrtá hrazení ztrát z těchto tratí). Kraj tvrdí, že spoje na níže uvedených tratích jsou velmi málo využívané a cestující může přepravit autobus s daleko nižšími náklady.
Konkrétně se jedná o tyto tratě:
tratě, kde provoz nahradí autobusy:
-094 Vraňany - Lužec nad Vltavou
-126 Rakovník - Louny
-173 Beroun-Závodí - Rudná u Prahy - Praha-Smíchov
-210 Vrané nad Vltavou - Dobříš
-233 Čelákovice - Mochov

tratě, které by měly být zrušeny bez náhrady:
-013 Bošice - Bečváry
-095 Vraňany - Straškov
-096 Straškov - Zlonice
-125 Krupá - Kolešovice

Kraj sice navrhl, aby byl provoz na těchto tratích zastaven, ale bude záležet na dopravci, jak se zachová. Kraj totiž dá Českým drahám menší množství peněz a bude na nich, jak s nimi naloží.
Letos uhradí kraj ztrátu cca. 775 milionů korun, v příštím roce hodlá na ztráty vyčlenit jen 750 milionů. Dalších 5 milionů půjde na autobusy, které nahradí provoz na pěti tratích.
Nový jízdní řád 2005/2006 bude jak vidno plný překvapení, doufejme, že těchto překvapení nebude přespříliš.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 19.9.2005 (19:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Námezník
29.09.2005 (10:10)  
Námezník
25.09.2005 (22:55)  
Přátelé!
Místo (oprávněného) vzteku a breku navrhuji, abychom se ještě pokusili o záchranu. Pišme, kam se dá. Napsal jsem např. ROPIDu (www.ropid.cz) na adresu ropid@ropid.mepnet.cz toto:

Milý ROPIDe!
Poté, co zastupitelstvo Středočeského kraje odmítlo dát peníze na provoz osobní přepravy na větvi tratě ČD 210 Vrané-Dobříš (viz http://www.kr-stredocesky.cz/article.asp?thema=212&item=39467), dovoluji si snažně Vás poprosit, zda byste si provoz osobní přepravy na této trati nemohli „pod patronát“ vzít Vy.
Dlouho bych mohl argumentovat, proč. Ale odpustím si to, místo toho použiji jen emotivní řečnické otázky: opravdu úspora nějakých pěti milionů korun ročně stojí za to, odsoudit tuto trať k zániku?
Kdo neví, o čem mluvím, nechť si, prosím, najde čas a alespoň jednou projede ten úsek tam a zpět.
----- Nechcete se připojit? (V zájmu věci, prosím, slušným tónem!). Ano, asi je to k ničemu, přesto, když to zkusíme, budeme si moci říci, že jsme udělali, co jsme mohli, nemyslíte?
mendy
25.09.2005 (17:02)  
Ten glagol asi ví taky o železnici hovno.
jan
25.09.2005 (15:11)  
To Glagol:Né každý si může dovolit auto
Glagol
23.09.2005 (10:58)  
Jak už někdo podotkl výše, těžko bude kraj nebo lépe řečeno jejich úředník cpát dotace do podniku, který ještě neobjevil kouzlo recyklace finančních prostředků (tedy v některých oblastech). a hlavně přepravuje socialisticko proletářskou chátru, potenciální nepřátele státu. Nechápu proč si ti remcalové nekoupí auta? Pak by přece žádný vlak nepotřebovali.
Frantisek
22.09.2005 (21:53)  
A do tretice k politice - i kdyz nerad.
Musim dat za pravdu Sergejovi, taky uz nevim koho volit. Posledne jsem se uchylil k Zelenym, ale ti uz se take spokojuji s Ekobusy. Je mi z toho nanic.
Frantisek
22.09.2005 (21:51)  
Jo a taky nesouhlasim s vymezenim zakladni obsluznosti cestami do skol, na urady a do prace. Kam se asi presunou ostatni cesty? A bude v dusledku to prinosem pro obcany?
(Muj komentar k ruseni trati, zejmena te dobrisske, na web.iol.cz/frantanyklicek.)
Frantisek
22.09.2005 (21:46)  
Taky mi nejak nedochazi, kde je uspora, kdyz se dotace na zeleznici snizi o 5 "jednotek" a tychz 5 "jednotek" bude uzito na nahradni autobusy. A divim se, jak muze Stredocesky kraj, aniz by si zalozil kompetentniho organizatora, jen tak rozhodovat o dopravni obsluznosti bez znalosti problemu. Jinak:
- 233 by mela smysl, kdyby tam jezdily navazne spoje od pantaku v potrebnych casech
- 210 by mela smysl, kdyby se cestovni rychlost zvysila ze soucasnych 30km/h na 50km/h, udelal se bezstyk a nasadila moderni usporna vozidla (vsude se keca o ekologii v souvislosti s autobusy Euro4 a na plyn, ale o vlacich se mlci...), zavedl takt a navazne busy; o vikendech ma smysl i ted, jezdi plne soupravy
- 173 totez jako 210 (dobre by dale bylo nahradit 308 obnovenim trate Nucice - Kladno, jen ta Unhost je mimo :) )
- 126 taky opravit, i ted tam ale jezdi soupravy, jednou jsem tam jel o vikendu a mackal se u dveri, vlak nepobiral...
- 094 nemohu posoudit, jel jsem tam jen jednou v noci (v ramci cekani na pripoj ve smeru Libochovice - Vranany - Pha), ale kdyz se narovnaji podminky, bude vlak levnejsi, vzdyt jezdi po kolejich!
- 013 - je to jen spojka, a nenavazne spoje v nevhodnych polohach ji urcite nezachrani; jiste vsak ponechat pro vyluky Becvary - Kolin...
- 095 opet nemuzu posoudit, jel jsem jen k veceru a bylo nas tam od 10 do 15; plati totez co u 094 (narovnani trhu), ale energeticky narocnejsi Ekobus ma svou lobby, takze k tomu asi nedojde
- 096 - nedovedu si predstavit, jak skolaci, vyuzivajici vlak k cestam do skoly, budou najednou chodit pesky...
- 125 - tam jsem nikdy nejel a asi to smysl nema, konci to v dire bez potencialu; nevim ale, zda by nepomohly jine polohy spoju a navaznosti
Sergej
22.09.2005 (20:48)  
Nejhorší na naší politické scéně je fakt, že v současné době tu neexistuje ani jedna volitelná strana. Dokonce ani starým známým pravidlem: "Volit nejměnší zlo" se člověk nemůže řídit, protože všechny strany stojí za stejný exkrement. Co má pak ale člověk dělat, pakliže nechce posílit řady nevoličů?
22.09.2005 (19:22)  
ODS jsou vygumovaný paka!!!!!!!!!
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko