..: Obyvatelé Prahy 2 si stěžují na hluk ze železniční tratě :..
ilustrační fotoPraha - V Praze 2 na Jaromírově ulici si obyvatelé zdejších domů stěžují na hluk z blízké železniční tratě. V poslední době zde jezdí čím dál více vlaků a České dráhy zde navíc uvažují o zvýšení počtu ze současných 250 vlaků denně na 300. Přesto podle hlavního hygienika, ikdyž hluk jednotlivých průjezdů vlaků je vysoký, průměrná hlučnost nepřekračuje zákonem dané limity (70dB).
SŽDC navíc naproti podél trati staví zeď, která hluk odráží zpět do oken domů. Jak uvedla Česká televize v pořadu Černé ovce (Vysíláno 13.9.2005 v 18:30 na ČT1), zeď dle stavebního povolení má být zasypána zemním valem, který by hluk neodrážel, ale tlumil. Nicméně zde vedou drátovody k výhybkám a z těchto důvodů nebude moci být zeď zasypána. Pokud bude prokázáno, že zeď zvyšuje hlučnost, uvažuje se o její pokrytí materiálem absobujícím hluk.
SŽDC připravuje modernizaci tohoto úseku tratě, kdy by měla být nadměrná hlučnost výrazně snížena. Stavební úpravy ovšem nezačnou dříve jak v roce 2010.

Zdroj : Česká televize

Samir Lepara | 16.9.2005 (0:16)
Related newsopen/close

More on Legislativa Služby Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
Honza
17.09.2005 (18:36)  
to František: To co je na westbahn (nejen) na okraji Lince je jen dočasná krátkodobá situace pod obu výstavby dalších dvou kolejí a stím souvisejících posunů jejich polohy. V žádném případě to samozřejmě není definitivní řešení, po dokončení stavby kolej "před zdí" u zástavby zmizí. :-)
Adam HK
17.09.2005 (16:47)  
to František: Bezstyková kolej tam je, hlavním problémem je hluk vznikající v důsledku vlnkovitosti kolejnic. Krátké skluzové vlny se tvoří na vnitřním, nepřevýšeném kolejnicovém pasu v obloucích o malých poloměrech, neboť dvojkolí nemají diferenciál a rozdíl v ujeté vzdálenosti na vnitřním a vnějším pase je eliminován mimo jiné i prokluzem vnitřní nápravy. V úseku mezi Vyšehradem a Vinohradskými tunely jsou poloměry cca 250 m a vlnkovitost tam před letošním broušením kolejnic (proběhlo v noci z pátka na sobotu 1./2: dubna)byla opravdu obrovská - vlnky měly místy hloubku okolo 1,5 mm. V jednotlivých obloucích bylo zapotřebí 12-16 brousících jízd, aby bylo dosaženo povolených tolerancí, tj. aby vlnky nebyly hlubší než 0,02 mm.
16.09.2005 (21:13)  
Celý pořad je na http://www.czech-tv.cz/vysilani/13.09.2005.html
Černé ovce
16.09.2005 (20:30)  
V článku i diskuzi se objevilo dost nesmyslů a polopravd,takže fakta zeď u kolejiště nestaví SŽDC,ale soukromý investor pro své potřeby(oplocení pozemku) vlaků výh. Praha Vyšehrad nejezdí 250 ale v průměru cca 215 v pracovní den o víkendu cca 204 od nového GVD jich bude méně.Nákladních vlaků jede cca 1 - 8 většina má 3 - 10 vozů,hlína z Vítkova už nejezdí.A navíc v době od 7 do 18 jede cca 140 vlaků,takže v noci je relativně klid.Na jaře se dokonce brousili koleje(snížení hluku).V televizi si obyvatelé ztežovali že nejvíc hluku je od vlaků jedoucích "do obočky",ale těch je cca 10 denně a obač žádný.
Correspondent or Member of ŽelPage Frantisek
16.09.2005 (18:25)  
Já třeba vůbec nechápu, proč se z druhý strany stavěla nějaká zeď - jestli to teda neni zrovna tam, co jsou baráky po obou stranách. Přece ten projektant musel vědět, že tím sice utlumí hluk na jednu, ale zároveň ho pošle na druhou stranu. Problém je, že zeď naproti nezabrání odrážení do vyšších pater domů těsně u trati. Ale není to jen český výmysl. Třeba na okraji Lince mají totéž uprostřed krajiny a hluk se tak odráží do všech okolních vesnic - tam jsem taky nepochopil, kdo to vymyslel. V žádném případě to neprospívá pozitivnímu vnímání železnice veřejností - i když dálnice jsou kupodivu snášeny bez odporu... Ono by možná stačilo tu zeď zbourat, trať opravit a udělat bezstykovou kolej - zas tak rychle se tam jezdit nebude, aby to potom dělalo přílišnej bordel.
Registered user karel.f  mail  
16.09.2005 (17:33)  
můj názor vlak se dá ale co třeba ti co nebydlí vůbec ti si na nic nestěžují a nádraží vyhledávají rádi
Registered user Pitkin
16.09.2005 (17:17)  
Co se slibovalo? Povinnost ze zákona eliminovat hluk je pouze u novostaveb a modernizací - a to platí nejen u drah. Takže úplně zbytečná diskuze vyvolaná snahou pár důchodců zviditelnit se v televizi. Nic se tam dělat nebude do doby než začne modernizace pražskýho uzlu.

Koupil jsem si barák u trati (bývalý hradlo), jezdí tam teď jeden vlak za druhým = moje blbost
Koupil jsem si barák v záplavový oblasti, spláchla mi ho voda = moje blbost
Koupil jsem si barák v Hostivicích, lítá letadel jak komárů = moje blbost
... a tak dále
Registered user vkor
16.09.2005 (16:02)  
to Pitkin: To je tak těžké pochopit, že železnice je sice krásná a užitečná, ale přesto nemusí být arogantní? A chce-li, aby se proti ní nezvedal odpor, tak ani nemá být arogantní?
Skutečně je tak obtížné postavit protihlukovou zeď z obou stran? Nebo dodržet slovo a obložit zeď valem ze zeminy, když se to slibovalo? A když to nejde, tak proč se to potom slibovalo? To opravdu nemůžeme žít bez účelových lží?
Registered user xyz  mail  
16.09.2005 (15:17)  
Pitkin:

Citace ze zprávičky: "V poslední době zde jezdí čím dál více vlaků a České dráhy zde navíc uvažují o zvýšení počtu ze současných 250 vlaků denně na 300." A když si tam ti (jak pravíte) "blbci" ty domy stavěli, tak to asi ani těch 250 nebylo.

Ale jistě jinak máte pravdu: železnice má vladnout světu, vše by se mělo podřídit jejim potřebám, a kdo to nechce pochopit, tak ať je rád, že ho necháme vůbec na živu, že.
Registered user Pitkin
16.09.2005 (15:00)  
Já nechápu co najednou řešej?! To je jejich hloupost, že si tam ty baráky postavili a bydlej v nich. Železnice pod Vyšehradem vede od nepaměti a nikdy to nikomu nevadilo. Tak ať se přestěhujou jinam, třeba do Legerky ...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko