..: Konkurence v dálkové dopravě :..
Desiro - ilustrační fotoPraha - Ministerstvo dopravy vypisuje výběrové řízení pro poskytovatele služeb dálkové dopravě pro jízdní řád 2006/07. Dojde tedy k otevření části trhu v dálkové osobní železniční dopravě objednávané státem. Nově může v budoucnu nastat situace, že na jedné trati bude vedle sebe existovat více dopravců v osobní dopravě.
Předmětem soutěže je 8 párů rychlíkových spojů na trase Pardubice – Liberec a 5 párů spojů na trase Plzeň – Most. Výběr dopravce na každou z těchto relací proběhne podle předem vyhlášených transparentních kritérií, která zohlední jak kvalitu nabízených služeb, tak jejich cenu. Ministerstvo vybralo dvě tratě, u kterých se předběžně dá očekávat zájem několika dopravců.
Ministerstvo dopravy jako objednatel těchto služeb má zájem nejen na růstu úrovně služeb státem objednávané dálkové dopravy, ale i na efektivním vynakládání veřejných prostředků na tyto služby. MD si proto od výběrového řízení slibuje snížení prostředků vynakládaných na provoz objednávané dopravy na vrub státního rozpočtu či při stejné výši úhrady zkvalitnění přepravních služeb.

Zdroj: Tisková zpráva Ministerstva dopravy

Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 4.9.2005 (22:25)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xyz  mail  
09.09.2005 (22:33)  
Frantisek:

Takze pokud vam spravne rozumim:
"jen by to chtelo narovnat ty podminky ve vztahu silnice-zeleznice"
Narazite na to, ze dalkove osobni spoje na zeleznici by nemely byt dotovany? Ja jsem pro. ;) At mi nikdo nerika, ze se to nemuze uzivit samo. Silnice to zvladne (a to ma mene lidi v jendom vozidle a drahou naftu)...
Registrierter Benutzer Nobody
08.09.2005 (19:01)  
Tak mi zase napada, ze nejvetsi "problem" budou mit eisenbonaci, protoze nebudou moci jezdit po cele siti zadarmo (podtext pana MZ). U autobusu si i za soudruhu v kazdem spoji clovek musel koupit jizdenku, a tak prisel o vyhodu dlouheho pasma. Nikdo se nad tim nepozastavoval.
Registrierter Benutzer Frantisek
07.09.2005 (19:08)  
Jo, jo. Chtelo by to nejaky celostatni integrovany system, kde by si cestujici koupil jizdenku a nemuselo by ho zajimat, se kterym dopravcem prave jede - o to by se uz staral objednatel dopravy. Jenze na statni urovni to jeste asi dlouho nebude, zatim se snazi jen nektere kraje. Bojim se, ze to povede do jeste vetsi dzungle, kdy cestujici bude muset hledat nejen v tarifu CD a jinych vlakovych dopravcu, ale jeste v nekolika ruznych integrovanych systemech, co se mu vlastne nejvice vyplati (IDOS zatim nezvlada ani integrovany tarif PID). Nejlepsi by bylo, kdyby jizdenky prodaval objednatel (coz neni ani v PID) s tim, ze dopravce by mohl dale tvorit vlastni nabidku (obchodni slevy, akce, servis). Ale treba to jeste dobre dopadne. Kazdopadne je dobre, ze uz neni monopol, jen by to chtelo narovnat ty podminky ve vztahu silnice-zeleznice. A pak odstranit drobnou vadu na krase, a to provozovani dalkoveho vlaku regionalnim vozidlem :).
06.09.2005 (23:05)  
V jízdním řádu DB je u vlaků společnosti CONNEX uvedeno "neplatí jízdenky DB" … to znamená, že cestující nemůže využívat výhody BahnCard, neplatí tam mezistátní jízdenka dle TCV atd.
Takže když pojede cestující řekněme z Brna do Tanvaldu, tak z Brna do Pardubic pojede za tarif ČD na kartu Z, pak si koupí jízdenku u Connexu (bez nároku na slevu) a následně jízdenku ČD pro úsek Železný Brod – Tanvald. Samozřejmě přijde o výhodu slevy z dlouhého tarifního pásma.
Jízdenka ČD Brno–Tanvald na Kartu Z = 196 Kč; Brno – Pardubice = 134 Kč, Žel. Brod - Tanvald = 20; i kdyby "soukromník" uznával kartu Z a jezdil za stejné peníze, tak za trať Pardubice – Žel. Brod zaplatí 80 Kč, a celkově na tom prodělá 18 Kč;
porovnejte si např. cenu jízdného potencionálního dopravce CONNEX z Liberce do Zittau – ČD na kartu Z za 42 Kč, CONNEX za 87 Kč … ještě větší rozdíl je Hrádek nad Nisou – Zittau ČD = 24 Kč, CONNEX 57; i zlevněné jízdenky jsou dražší než u ČD

viz http://www.connexczechrepublic.cz/czechia/about_connex_cz/Connex_Ceska_Zeleznicni/tarifni-podminky/

V SBBsku, kde je železniční doprava na nejlepší úrovni v Evropě existuje mezi "konkurenčními" společnostmi spolupráce… tam je rozdělen koláč na dálkovou a regionální dopravu a jízdenky koupené kdekoli v Evropě nebo i mimo ní platí ve vlacích všech dopravců, kteří na dané trati jezdí …

Žádný "soukromník" nebude jezdit z Liberce do Pardubic rychleji než ČD, protože se jedná o zastaralou jednokolejku a to co eventuálně najede prostojí čekáním na křižování …
Registrierter Benutzer Pőlåcăpęî
06.09.2005 (21:29)  
No to je fakt nefér, styďte se!
Registrierter Benutzer UN-KNOW
06.09.2005 (17:35)  
Příde mi nefér,když sem dá kámoš uplně nádhernou fotku, že mu jí zavrhnete.
Registrierter Benutzer Web
06.09.2005 (8:25)  
Však taky bude centrálně státem připravovaná, akorát jí budou jezdit různí dopravci. V čem vidíte tu výhodu jediného dopravce?
Registrierter Benutzer Wałbrzych
06.09.2005 (7:56)  
člověk aby se to tu styděl říct, ale mám zato, že páteřní dálková doprava (o jiných sektorech však nemluvím!) má být centrálně připrovavaná, jednotná a státní, státem zaručená. Promiňte mi ten sinistrismus.
Registrierter Benutzer fastTomi
05.09.2005 (12:25)  
Pane Boze, ten Liberec - Pardubky beru, preci jen uz letos nekdo rval, ze tam chce vozit R a nebylo mu prano. Ale proc Plzen - Most? Ja z Mostu jsem a tomu to schazi logika. Nereknu z Chomutova, jak je to ted. Ale z Mostu do Plzne jezdi tak maximalne studenti. Celkove ta trasa je zajimavejsi az v okoli Plzne. Most tak jezdi nekam po 130tce anebo HGK do Prahy...
Registrierter Benutzer Soukromník
05.09.2005 (12:24)  
Šak se podívejte, jaká je po pár letech jízdy u soukromníků úroveň... Občas snad i horší jak u Černé DíryD-:
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko