..: Konkurence v dálkové dopravě :..
Desiro - ilustrační fotoPraha - Ministerstvo dopravy vypisuje výběrové řízení pro poskytovatele služeb dálkové dopravě pro jízdní řád 2006/07. Dojde tedy k otevření části trhu v dálkové osobní železniční dopravě objednávané státem. Nově může v budoucnu nastat situace, že na jedné trati bude vedle sebe existovat více dopravců v osobní dopravě.
Předmětem soutěže je 8 párů rychlíkových spojů na trase Pardubice – Liberec a 5 párů spojů na trase Plzeň – Most. Výběr dopravce na každou z těchto relací proběhne podle předem vyhlášených transparentních kritérií, která zohlední jak kvalitu nabízených služeb, tak jejich cenu. Ministerstvo vybralo dvě tratě, u kterých se předběžně dá očekávat zájem několika dopravců.
Ministerstvo dopravy jako objednatel těchto služeb má zájem nejen na růstu úrovně služeb státem objednávané dálkové dopravy, ale i na efektivním vynakládání veřejných prostředků na tyto služby. MD si proto od výběrového řízení slibuje snížení prostředků vynakládaných na provoz objednávané dopravy na vrub státního rozpočtu či při stejné výši úhrady zkvalitnění přepravních služeb.

Zdroj: Tisková zpráva Ministerstva dopravy

Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 4.9.2005 (22:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xyz  mail  
09.09.2005 (22:33)  
Frantisek:

Takze pokud vam spravne rozumim:
"jen by to chtelo narovnat ty podminky ve vztahu silnice-zeleznice"
Narazite na to, ze dalkove osobni spoje na zeleznici by nemely byt dotovany? Ja jsem pro. ;) At mi nikdo nerika, ze se to nemuze uzivit samo. Silnice to zvladne (a to ma mene lidi v jendom vozidle a drahou naftu)...
registrovaný uživatel Nobody
08.09.2005 (19:01)  
Tak mi zase napada, ze nejvetsi "problem" budou mit eisenbonaci, protoze nebudou moci jezdit po cele siti zadarmo (podtext pana MZ). U autobusu si i za soudruhu v kazdem spoji clovek musel koupit jizdenku, a tak prisel o vyhodu dlouheho pasma. Nikdo se nad tim nepozastavoval.
registrovaný uživatel Frantisek
07.09.2005 (19:08)  
Jo, jo. Chtelo by to nejaky celostatni integrovany system, kde by si cestujici koupil jizdenku a nemuselo by ho zajimat, se kterym dopravcem prave jede - o to by se uz staral objednatel dopravy. Jenze na statni urovni to jeste asi dlouho nebude, zatim se snazi jen nektere kraje. Bojim se, ze to povede do jeste vetsi dzungle, kdy cestujici bude muset hledat nejen v tarifu CD a jinych vlakovych dopravcu, ale jeste v nekolika ruznych integrovanych systemech, co se mu vlastne nejvice vyplati (IDOS zatim nezvlada ani integrovany tarif PID). Nejlepsi by bylo, kdyby jizdenky prodaval objednatel (coz neni ani v PID) s tim, ze dopravce by mohl dale tvorit vlastni nabidku (obchodni slevy, akce, servis). Ale treba to jeste dobre dopadne. Kazdopadne je dobre, ze uz neni monopol, jen by to chtelo narovnat ty podminky ve vztahu silnice-zeleznice. A pak odstranit drobnou vadu na krase, a to provozovani dalkoveho vlaku regionalnim vozidlem :).
06.09.2005 (23:05)  
V jízdním řádu DB je u vlaků společnosti CONNEX uvedeno "neplatí jízdenky DB" … to znamená, že cestující nemůže využívat výhody BahnCard, neplatí tam mezistátní jízdenka dle TCV atd.
Takže když pojede cestující řekněme z Brna do Tanvaldu, tak z Brna do Pardubic pojede za tarif ČD na kartu Z, pak si koupí jízdenku u Connexu (bez nároku na slevu) a následně jízdenku ČD pro úsek Železný Brod – Tanvald. Samozřejmě přijde o výhodu slevy z dlouhého tarifního pásma.
Jízdenka ČD Brno–Tanvald na Kartu Z = 196 Kč; Brno – Pardubice = 134 Kč, Žel. Brod - Tanvald = 20; i kdyby "soukromník" uznával kartu Z a jezdil za stejné peníze, tak za trať Pardubice – Žel. Brod zaplatí 80 Kč, a celkově na tom prodělá 18 Kč;
porovnejte si např. cenu jízdného potencionálního dopravce CONNEX z Liberce do Zittau – ČD na kartu Z za 42 Kč, CONNEX za 87 Kč … ještě větší rozdíl je Hrádek nad Nisou – Zittau ČD = 24 Kč, CONNEX 57; i zlevněné jízdenky jsou dražší než u ČD

viz http://www.connexczechrepublic.cz/czechia/about_connex_cz/Connex_Ceska_Zeleznicni/tarifni-podminky/

V SBBsku, kde je železniční doprava na nejlepší úrovni v Evropě existuje mezi "konkurenčními" společnostmi spolupráce… tam je rozdělen koláč na dálkovou a regionální dopravu a jízdenky koupené kdekoli v Evropě nebo i mimo ní platí ve vlacích všech dopravců, kteří na dané trati jezdí …

Žádný "soukromník" nebude jezdit z Liberce do Pardubic rychleji než ČD, protože se jedná o zastaralou jednokolejku a to co eventuálně najede prostojí čekáním na křižování …
registrovaný uživatel Pőlåcăpęî
06.09.2005 (21:29)  
No to je fakt nefér, styďte se!
registrovaný uživatel UN-KNOW
06.09.2005 (17:35)  
Příde mi nefér,když sem dá kámoš uplně nádhernou fotku, že mu jí zavrhnete.
registrovaný uživatel Web
06.09.2005 (8:25)  
Však taky bude centrálně státem připravovaná, akorát jí budou jezdit různí dopravci. V čem vidíte tu výhodu jediného dopravce?
registrovaný uživatel Wałbrzych
06.09.2005 (7:56)  
člověk aby se to tu styděl říct, ale mám zato, že páteřní dálková doprava (o jiných sektorech však nemluvím!) má být centrálně připrovavaná, jednotná a státní, státem zaručená. Promiňte mi ten sinistrismus.
registrovaný uživatel fastTomi
05.09.2005 (12:25)  
Pane Boze, ten Liberec - Pardubky beru, preci jen uz letos nekdo rval, ze tam chce vozit R a nebylo mu prano. Ale proc Plzen - Most? Ja z Mostu jsem a tomu to schazi logika. Nereknu z Chomutova, jak je to ted. Ale z Mostu do Plzne jezdi tak maximalne studenti. Celkove ta trasa je zajimavejsi az v okoli Plzne. Most tak jezdi nekam po 130tce anebo HGK do Prahy...
registrovaný uživatel Soukromník
05.09.2005 (12:24)  
Šak se podívejte, jaká je po pár letech jízdy u soukromníků úroveň... Občas snad i horší jak u Černé DíryD-:
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko