..: Privatizace Cargo Slovakia :..

Slovensko - Railion (dceřiná společnost DB) a Rail Cargo Austria (dceřiná společnost ÖBB) se dostaly do užšího výběru pro privatizaci slovenské firmy Cargo Slovakia a zdá se, že mají největší šanci na její získání. Společně s výše jmenovanými společnostmi se dále probojovaly např. maďarské dráhy (MÁV) či slovenská finanční skupina PENTA. Zájemci musí nyní předkládat závazné nabídky. Slovenské ministerstvo dopravy očekává zisk mezi 15 a 20 miliardami SKK. Nabídky musí firmy odevzdávat do 30.září 2005.


CSPSV | 10.8.2005 (15:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Slovensko (celé)


j p
01.09.2005 (15:21)  
Railion neni dcerinou spolecnosti DB, byt DB patri nejvetsi (majoritni) podil v mezinarodni spolecnosti Railion.
Sergej
12.08.2005 (2:22)  
Tady se mi spíš naskýtá otázka, jsetli je někdo, kdo do 2. kola nepostoupil. Protože jak vidím, tak všichni, kdo o Cargo Slovakia projevili zájem, uspěli.
marek
10.08.2005 (23:43)  
CD postupili do druheho kola...

Ale zaroven dufam, ze nevyhraju.
10.08.2005 (22:47)  
z www.TASR.sk 16.20

Bratislava 10. augusta (TASR) - Finančná skupina Slavia Capital podala predbežnú cenovú ponuku na privatizáciu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo), a. s., v konzorciu s renomovanou medzinárodnou spoločnosťou.


TASR to potvrdil hovorca Slavie Capital Peter Benčurik. Kto je partnerom Slavie v konzorciu, Benčurik nepovedal. Nekomentoval ani informáciu, že by mohlo ísť o maďarské železnice MÁV Rt. "Ide o strategické konzorcium, ktorého zámerom je komplexný rozvoj nákladnej železničnej dopravy na Slovensku pri plnom využití existujúcich dopravných koridorov," uviedol ďalej Benčurik. Ponuka podľa neho reflektuje aj široké skúsenosti oboch partnerov z oblasti dopravného, energetického a finančného trhu, private equity operácií, poradenstva a reštrukturalizácie firiem. Komunikačné riaditeľstvo MÁV Rt. informáciu o tom, že ich partnerom v konzorciu je Slavia Capital ani nepotvrdilo, ani nevyvrátilo. O koho ide, zverejní neskôr, uviedlo pre TASR. Cena je jedným z rozhodujúcich faktorov v súťaži, preto podľa Benčurika v tejto chvíli nie je vhodné hovoriť o tom, koľko sú za nákladnú železničnú dopravu ochotní zaplatiť. Cenové ponuky by sa podľa dávnejšieho vyjadrenia ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča mo
registrovaný uživatel Sir Humphrey
10.08.2005 (21:04)  
No ještě včera se ČD chlubily, že pokračujou dál, takže záleží na tom, jak moc jsou staré prameny zdejšího článku...
V současné době jsou zřejmě jedinými perspektivními zájemci Railion, ÖBB a skupina okolo Penty. Možnost vítězství třeba ČD je čistě hypotetická možnost, to je třeba si uvědomit.
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
10.08.2005 (18:16)  
ČD se nechaly před prvním kolem slyšet, že neví, jak by případné vítězství financovaly (což by nebylo jasné ani mě) a že do tendru šly pouze jako konkurence DB, aby Railion nepohltil Střední Evropu. ČD snad chtěly vytvořit nějakou koalici s MÁV, UŽ atd., ale detaily přesně neznám
10.08.2005 (17:36)  
No jestli z toho vypadnou nebo vypadly ČD a získá to Railion s RCA, tak pro ČD to bude pohroma. Namísto posílení pozice na trhu a získání množství vozidel, tato vozidla schopná provozu na síti SŽDC naopak získá Railion a po současných externích dopravcích České dráhy převálcuje definitivně. A vzhledem k tomu, jak se neskutečně protahuje vznik ČD Cargo, tak to pro ČD bude ještě větší rána. Ale pro přesun aspoň části přepravy ze silnice na železnici jako takovou to bude snad jen dobře.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko