..: Lidem přecházejícím koleje u Kladna hrozí nebezpečí :..
Nedovolený přechodKladno - Drážní inspekce vydala v souladu se Směrnicí evropského parlamentu a rady 2004/49/ES bezpečnostní doporučení týkající se železnice nedaleko zastávky Kladno-Rozdělov na trati Praha–Chomutov. V kilometru cca 30,8 se nachází místo, kde lidé běžně přecházejí koleje, z obou stran k němu vede místní komunikace a u kolejí je umístěna tabulka s nápisem „Přechod a přejezd trati pouze na vlastní nebezpečí.“
Drážní inspekce upozorňuje veřejnost, že toto křížení pozemní komunikace s železniční tratí není železničním přejezdem ani přechodem, už proto, že není označeno výstražnými kříži. Navíc v tomto úseku jezdí vlaky osmdesátikilometrovou rychlostí, při které nemá uživatel pozemní komunikace možnost spatřit jedoucí soupravu s dostatečným předstihem.
Cedule Každý, kdo na tomto místě přechází železniční trať, porušuje ustanovení zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, za což mu může být Policií ČR dle zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, uložena pokuta až 5 tisíc korun.

Foto: Drážní inspekce

Celá tisková zpráva DI ČR

JRtrain Poslat mail autorovi | 6.8.2005 (15:34)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus ČR Středočeský


09.08.2005 (12:54)  
Článek z MF DNES z 08.08.2005
Lidé přechází koleje poblíž zastávky. Jsou v nebezpečí.
Kladno Velké nebezpečí hrozí lidem, kteří přecházejí koleje nedaleko zastávky Kladno-Rozdělov. Upozornila na to Drážní inspekce. Místo je sice označeno nápisem „Přechod a přejezd trati pouze na vlastní nebezpečí“, lidé to ale nerespektují.

Kladenský magistrát: To není náš problém

Inspekce se navíc kvůli zmíněnému úseku dostala do sporu s kladenským magistrátem. „Drážní inspekce nepovažuje popsané místo za bezpečné, proto vydala kladenskému magistrátu bezpečnostní doporučení provést v inkriminovaném místě taková opatření, která zajistí bezpečné provozování dráhy a drážní dopravy,“ řekl ředitel Kanceláře Drážní inspekce Jan Kučera.
Magistrát ale odpovědnost odmítá. „Nemáme s celou věcí nic společného. Bezpečnost přejezdu řeší České dráhy a silnice protínající trať spadá pod krajský úřad,“ upozornila mluvčí kladenského magistrátu Petra Kučerová.
Drážní inspekce ale tvrdí, že komunikace, vybudovaná k trati z obou stran, uvádí její uživatele v omyl, že mohou v daném místě přecházet železniční trať.
„Umístěním tabulky, která má pouze informační charakter, s textem Přechod a přejezd trati pouze na vlastní nebezpečí se nelze zbavit odpovědnosti za zajištění bezpečnosti v tomto místě,“ zdůraznil Kučera.
Vlaky v nebezpečném úseku jezdí osmdesátikilometrovou rychlostí. „Člověk nemá možnost spatřit jedoucí soupravu s dostatečným předstihem,“ doplnil Kučera.
Lidem, kteří na nebezpečném místě přejdou koleje, hrozí pokuta. Mohou zaplatit až pět tisíc korun.
Drážní inspekce odborně zjišťuje příčiny mimořádných událostí a vykonává státní dozor na drahách. Je nezávislá na všech státních institucích a jakémkoli provozovateli drah a drážní dopravy.
Korrespondent oder ŽP Mitglied babilon
08.08.2005 (12:30)  
Jezdí (přesněji: přenášejí kolo) tam zejména cyklisti, protože je to poměrně příjemné propojení cyklostezky kolem Kladna s lesní cestou (kvalitní, bez aut) do centra. Na západní stranu je viditelnost asi 300 m - fírům tam asi není co závidět. Lávka by nepomohla, nebudu se přece tahat s kolem přes lávku (a pěšky asi taky ne). Snad jedině pořádná zábrana, ne to, co tam je :-) Viz <A HREF="http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/foto/prejezd/">snímky</A>. A pohled cyklisty: kdybych to musel objet, tak se obávám, že mi na silnici hrozí větší nebezpečí než na tomto "přejezdu".
Korrespondent oder ŽP Mitglied JaMar
08.08.2005 (12:23)  
podle toho, co vím, by se mělo jednat o místo křížení s cyklostezkou. Místo znám velmi dobře a je pravda, že zrovna moc přehledné není, ale pokud se člověk rozhlídne a při přecházení nezakopne, tak času na přechod je dost. Oficiální řešení vzhledem k normám by bylo vybudovat na přechodu SZZ (dost drahá sranda), které by muselo zaplatit město, které na to nemá peníze.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
07.08.2005 (17:16)  
Kolik by asi stálo vybudování lávky, nebo aspoň účinných zábran? Například s porovnáním reálných nákladů, které spotřebovala DI na vydání tohoto možná dobře míněného, avšak naprosto zbytečného memoranda. Tohle je hrozba represí namísto pokusu o účinné řešení, nebo také mytí rukou ze strany úřadů. Něco mi to nápadně připomíná, Vám ne?
Editor oder ŽP Admin jpnk
06.08.2005 (20:22)  
Jen tak naokraj existuje statistika kolik osob zde bylo zraněno(zabito) po střetu s vlakem za xy let?

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko