..: Gerhard Schöder proti oddělení sítě a provozu DB :..
Berlin - Spolkový kancléř Gerhard Schröder (SPD) odmítl požadavek na oddělení provozu a správy sítě DB ve smyslu privatizace, který vyvstal od opozičních politiků a hospodářských svazů. „Úplné oddělení provozu a sítě není předpoklad pro fungující soutěž“, sdělil Schröder odborovému magazínu „inform“. Poukázal také na to, že předpisy EU byly před nedávnem aplikovány na německé právo. Tím prý byly požadavky na oddělení zadávání tras a stanovování cen přepravy splněny. Současně byl údajně již zlepšen přístup na síť ostatním společnostem a tím se dle Schrödera dosáhlo rozhodujícího snížení diskriminace.

CSPSV | 12.7.2005 (12:24)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Německo


24.07.2005 (20:59)  
V BRKS a.s. má Bratislavský samosprávný kraj údajně 51% akcií – měl by být majoritním akcionářem …
Náměty, jak "to" řesit jsou zajímavé … současná legislativa rozděluje tratě na dráhy celostátní a regionální, tedy nikoli na dálkovou dopravu. Pojem "dálková doprava" není legislativně definován; podobně není definován pojem regionální doprava, zejména z hlediska přepravní vzdálenosti … bude–li za regionální dopravu považována doprava v rámci kraje, pak by cesta mezi dvěma sousedními kraji, například z Hradce Králové do Pardubic byla dopravou dálkovou …
Registrierter Benutzer DJ
14.07.2005 (10:02)  
Na panu Zikmundovi je navíc zajímavé, jak je naprosto neloajální ke svému zaměstnavateli. Pokud je zaměstnancem ČD, měl by veškeré svoje nápady uplatnit ve prospěch toho, kdo ho zaměstnává a platí a ne se "vykecávat" na podobných fórech a ČD kritizovat (to neplatí zrovna pro tento příspěvěk, ale pro mnohé jiné).
Registrierter Benutzer Nobody
14.07.2005 (7:26)  
Je zajimave si precist a porovnat ruzne diskusni prispevky, kdy vedle rozumnych prispevku napr. "Cosina" ci "Desira" je prispevek Miroslava Zikmunda "socialne demagogicky" az demagogicky. Nelze se pak divit stavu zeleznice u nas, kdyz lide temto podobni nam nejen vladnou, ale take rozhoduji u CD.
Registrierter Benutzer Desiro
13.07.2005 (18:36)  
Souhlas s Cosinem.Já bych dodal, že Schröder před časem v Bruselu přednesl projev o tom, jak je důležité oddělovat provoz a infrastrukturu ve všech evropských zemích a pak na vlastním písečku řekne takovou perlu (král je nahý!)... V SRN ale budou předčasné volby a zdá se, že je vyhraje pravicová opoziční strana CDU-CSU. Její mluvčí pro dopravu Dirk Fischer, často citovaný na www.lok-report.de , zastává názor, že oddělení provozu a infrastruktury se musí provést, s tím, že nechce v Německu zažít druhou anglii ,resp. druhý Railtrack, tedy kolaps manažera infrastruktury způsobený nastavením nevhodných ekonomických podmínek.

Soukromá společnost BRKS v osobní dopravě neprorazila z důvodu špatně nastavených legislativních podmínek v SR. Kraje nesmí poskztnout dotace v žel. dopravě nikomu jinému, než ZSSK, BRKS tedy jezdí bez dotací. Důsledky jsou viditelné resp. domyslitelné.
Registrierter Benutzer Cosinus
13.07.2005 (14:27)  
Velmi fundovanou studii k privatizaci DB AG nechal zpracovat Bundesverband Deutscher Industrie.
http://www.bdi-online.de/Dokumente/Verkehrspolitik/Bahnstudie_BDI-DIHK_Kurzfassung.pdf

Doporučují následující model:

1) Infrastruktura (především pozemky!) ve vlastnictví státu: Umožňuje státu zasáhnout bez vyplácení kompenzací, když se správce nebude starat o infrastrukturu (Railtrack!), zabrání rozprodávání drážních pozemků.

2) Na regionálních tratích infrastrukturu spravuje dopravce: Má zájem na co největším využití tratě (poplatky za vlakovou cestu platí sám sobě), synergické efekty (výpravčí prodává lístky), optimalizace infrastruktury podle potřeby. Konkurence nehraje roli, protože je zpravidla jen jeden dopravce na základě výběrového řízení pro ucelenou oblast.

3) V dálkové dopravě oddělení infrastruktury a provozu: Nejlepší podmínky pro fungující soutěž, transparentní stanovení poplatků za vlakovou cestu, přidělování vlakových cest nezávisle na dominantním dopravci (s preferencí taktové dopravy).

Nevidím na tom chybu.
Registrierter Benutzer Cosinus
13.07.2005 (14:03)  
Ve Švýcarsku není jeden dominantní dopravce, který by mohl zenužívat svoji pozici vůči konkurenci. Jinak samozřejmě konkurence je možná, i když má každá trať svého vlastníka.

Ale problém v SRN je jiný: původním cílem drážní reformy bylo dostat více lidí a zboží na koleje. Což se (kromě decentralizované regionální dopravy) evidentně nepovedlo. A místo toho, aby se vláda a Mehdorn zamysleli, v čem je problém, stanovili si jiný cíl: dostat akcie DB AG na burzu.

Čili vláda dnes nehledá takovou strukturu drah, která umožní dostat více dopravy na nákladně modernizovanou infrastrukturu, ale usiluje o co nejsilnější ekonomickou pozici DB AG před vstupem na burzu - původní dopravně-politické cíle Bahnreform šly stranou.

Je to stejné jako u nás v případě privatizace rozvodných sítí a severočeských dolů: pro vládu je základním kritériem vytvořit silný ČEZ, co to bude znamenat pro odběratele je podružné.
13.07.2005 (9:38)  
v zemi s demokratickými principy a vyspělou tržní ekonomikou a z hlediska zákazníka nejlepším železničním systémem nejméně v Evropě, resp. celostátním dopravním systémem = Švýcarsku má každá trať svého vlastníka = konkrétní železniční společnost, přitom je tam "svobodný" přístup na železniční dopravní cestu … Takže k tomu, aby se na železnici mohli prohánět konkurenční dopravci není nutné oddělovat provoz a infrastrukturu … Platí to jak v nákladní, tak osobní dopravě … BLS jezdí po tratích SBB, SBB jezdí po tratích BLS, STB a RM. Společnost RM jezdí po tratích SBB, TPG jezdí po tratích SBB …
Na Slovensku oddělili provoz od infrastruktury, ale že by se dosáhlo zlomku úrovně švýcarských železnic není patrné. Spíše naopak … výpravčí je součástí infrastruktury a nějaký cestující ho nezajímá … "Soukromá společnost" BRKS, která měla konkurencí oživit trh a zlepšit dopravu na Záhorie jaksi zachází na úbytě …
Registrierter Benutzer Sergej
12.07.2005 (23:30)  
No Schrödera jsem měl většinou za rozumného politika, ale výrok, že úplné oddělení provozu a sítě nené předpokladem pro fungující soutěž, to poněkud podkopává.
Registrierter Benutzer Cosinus
12.07.2005 (13:25)  
Klasika: posílení pozice DB AG před vstupem na burzu je důležitější než zájmy cestujících a snaha dostat více dopravy na koleje... Ach jo.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko