..: Ve Švýcarsku se zastavily vlaky :..

Bern - Prakticky všechny vlaky ve Švýcarsku dnes večer přestaly jezdit kvůli poruše na elektrickém zařízení, k níž došlo během večerní špičky. Ve vagonech je zablokováno podle odhadů až 100.000 cestujících. Švýcarská železniční společnost SBB uvedla, že zatím nezná podstatu problému, který dnes asi v 18:00 SELČ způsobil poruchu v dodávce elektřiny. Mluvčí SBB Jean-Philippe Schmidt řekl, že neví, kdy bude závada odstraněna. Závada těchto rozměrů je "naprosto mimořádná," řekl Schmidt švýcarskému rozhlasu. Televize SF1 zase odhadla, že ve velkém horku je ve stojících vlacích asi 100.000 lidí. V některých oblastech, kde jsou aspoň omezené dodávky elektřiny, bylo možné dopravit soupravy na nádraží, uvedla SBB. Jinde byly nasazeny dieselové lokomotivy.
Výpadek se kromě SBB týká i RhB (Rhätische Bahn), SOB (Südostbahn) a některých dalších společností.
ČTK


CSPSV | 22.6.2005 (20:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Švýcarsko


Stejskal
28.06.2005 (12:44)  
Vámi deklarované řazení Slovenské strely směr Praha hl.n. neodpovídá mé dnešní zkušenosti, zjištěno na nádraží v Pardubicích
27.06.2005 (13:50)  
Zajímavé informce k problému jsou dostupné na
http://mct.sbb.ch/mct/050623_stromausfall_medienkonferenz.pdf

Kuriozitou je, že v TGV jedoucím z Paříže uvízl i nejvyšší šéf SBB …

ARDON je podle mých materiálů stanice bez personálu, dálkově řízená … jízdenky prodává automat …
Pokud jde o ten manipulák, nejsem zase tak dokonale znalý pod koho, kdo spadá, ale personál manipuláku by mohl patřit SBB Cargo a to je jiná firma, která nemá s osobní dopravou co do činění, takže nebude poskytovat informace cestujícím, natož svoje motorové hnací vozidlo … VÝSLEDEK DĚLENÍ …
Ono když se řekne českému cestujícímu, že vlak nejede proto, že došlo k výpadku napětí v trakčním vedení a neví se, jak závada bude dlouho trvat, tak se bude chovat taky jinak …
registrovaný uživatel PaSt
26.06.2005 (21:24)  
Dne 22.6. jsem byl na výletě ve Švýcarsku a tak jsem byl jedním z oních asi 100 000 postižených. Jel jsem naštěstí pouze panťákem z Martigny do Sionu a náš lak zůstal stát na malé stanici jménem Ardon.Ještě než vlak zastavil, hlásil strojvedoucí, že došlo k výpadku napětí a že vlak bude zpožděn. Vlak také doprovázeli tři policisté, kteří se okamžitě dali do procházení soupravy a informovali cestující o vzniklé situaci. Zaměstnaci stanice však spolu se strojvedoucím vedle stojícího manipuláku byli pěkně zašití v dopravní kanceláři a informovali pouze toho, kdo se jim do dopravy dostal.Obdivoval jsem cestující, kteří to vzali s ledovým klidem, nikdo se nerozčiloval na drážní bordel, tak jak je tomu u nás.Hned od počátku však jak policisté, tak i nádražáci tvrdili, že neví kdy vlak odjede protože je postižena selá síť SBB. Přesto bylo na nich vidět, že je tato situace dost zaskočila a v první chvíli se s tím moc nedokázali vyrovnat.Asi po hodině nakonec někteří cestující, ale i nádražáci skončili v blízké hospodě, pro některé cestující dojeli rodinní příslušnící auty. Ačkoliv je Sion jako konečná pro tento vlak vzdálený několik kilometrů nikdo nezajistil náhradní odvoz do konečné stanice, jak autobusem, tak třeba místní nezávislou lokomotivou.Ve vlaku se mnou cestovalo asi 30 lidí, převžně z práce, studenti ze školy atd. Asi za další hodinu teprve začal jeden ze zaměstnanců stanice zjišťovat kam kdo jede a nabízel odvoz do Sionu. J příliž nikam nespěchal, hlavně jsem měl možnost vychutnat si nastalou situaci.Opravdu tento stav byl pro SBB dosi kuriozní a náš vlak odjel po třech hodinách. Ještě než jsme dojeli do Sionu tak nás předjel IR, který stál někde za námi. Ten nakonec v Sionu počkal na náš vlak a tak jsem mohl přestoupit a dojet téměř prázdnýnm vlakem do Brigu. Zde už samozřejmě vše jezdilo, ale panoval zde docela zmatek.Především ale je nutno vyzdvihnout organizaci, i když bylo skoro 22 hodin, bylo nádraží plné zaměstnanců SBB v oranžových halenách s nápisem informátor, kteří seaž s nevšedním zájmem starali prakticky o každého cestujícího a trpělivě vysvětlovali a snažili se každému pomoci.Já jsem se potřeboval dostat posledním vlakem do Goppensteinu, který byl však opožděn. Nástupiště však bylo plné lidí, kteří čekali na opožděné EC z Bernu do Milána (více jak tři hodiny). Pak tyto loidi hnali na sousední peron,aby je asi za 10 minut nahnali zpět. Můj vlak z infornmační tabule několikrát smazali, dali am vždy EC do Milána, aby to v zápětí opět smazali.V Brigu je touto dobou také uzavřená pokladna, nyní však byla otevřená a da pokladní zde rovněž podávali informace. Podle mého soudu, tak jak jsem to mohl vysledovat přímo v reálu SBB to docela zvládly. Samozřejmě je to velice nepříjemná situace, ale i cestující to vzali poměrně příznivě. Imu jiný kraj jiný mrav.
23.06.2005 (19:29)  
Další výpadek v 17.45 ve čtvrtek 23.06.2005 v západním Švýcarsku, na ose Brig – Freiburg – Biel/Bienne.
23.06.2005 (14:59)  
Obdobné informace jsou i na stránkách http://mct.sbb.ch/mct/medien.htm

Pan Holeček z SBB ráno poslal následující informace, které byly i na www švýcarského tisku. takže se jednalo o dva okruhy problémů, které by se samostatně vyřešily …

"Máme u nás další super gau železničního provozu: zhroucení napájení trakční energie u SBB.
Podle mých informací došlo včera 22.06.2005 u SBB v 17.23h k výpadku jednoho generátoru v hydrocentrále Ambri. To mělo za následek zhroucení napájení v Tesinu (poznámka MZ = kanton Ticino) pak jak domino efekt v cele siti SBB. 3 hodiny prakticky nic nejelo!
To tu ještě nebylo, poněvadž "ručně" ovládané velíny diky kreativitě dispečerů vždy takové situace normálně zvládli. Dnes máme ale“mnohem efektivnější“ (uvozovky přídal MZ) náhradu v podobě komputeru.
A zde vidim Achilovu patu celého systému. S přibývající automatizací elektronikou jsme stále víe konfrontováni takovýmito problémy, které jsme dříve neznali.
Nejprve byla celá síť odpojena od napájení a pak byly všechny vlaky, které zůstaly stát
v tunelech vytaženy na denní světlo. Nejprve byly nasazeny autobusy na nejdůležitějších spojích na letiště apod. Pak asi od 20 hod na hlavníich tratíich nasazeny dieselovée lokomitivy. Postupně se začal znovu budovat systém napájení. Od cca 20.50 hod začaly jezdit vlaky opět elektricky."

Po mojí replice, že podle švýcarského tisku došlo k pádu napětí na 12 000 V doplnil :

"Ano, tim, že síť byla přetížena po výpadku jednoho generátoru spadlo napětí pod 12 000 V a tim došlo k zhrouceni napájení. Pak uz bylo nulove!"

Oněch 1000 lidí – to je patrně personál ve službě, který se začal věnovat podávání informací = vlakový doprovod dálkových vlaků, které nejedou, výpravčí – peronisté, kteří najednou neměli co dělat atd. mohli to být i zaměstnanci, kterým končila "šichta", zejména na menších stanicích, které se kolem 18.00 hodin zavírají.
Náhradní dopravu lze efektivně zorganizovat, protože tamní dopravci fungují na principu vzájemné spolupráce a řidič autobusu může komunikovat s výpravčím, resp. informace výpravčího o přípojích se poskytují cestujícím v autobusech NAD prostřednictvím jednotného systému komunikačního systému …

Celé je to o penězích, které jsou vloženy do komunikační infrastrukuty a informací dispečerů o tom, v kterém km se vlak pohybuje. SBB sledují jízdu vlaku s přesností na 6 vteřin.
registrovaný uživatel Zlámalík
23.06.2005 (12:55)  
Na SBB (zkrazka tudy: http://tinyurl.com/946lc) píšou o výpadku. V 17:08 ošlo ke zkratu na vedení mezi Amstegem a Rotkreuzem, přičemž paralelní společné vedení bylo v té době kvůli pracím odpojeno. Následně došlo k přetížení sítě a v 17:47 k výpadku celého systému. Obnova byla provedena ve 21:30 pro sfázování 3 postupně nahozených oblastí. Nejsou hlášeny škody na technice s vyjímkou místních problémů. Ovšem výpadek postihl asi 1500 vlaků, 200 000 lidí a ještě ráno stálo víc než 20 tranzitních nákladních vlaků.
Co se mi ale líbí - SBB prý ihned nasadily asi 1000 lidí jako informátory pro zákazníky a kromě individuálních služeb pro klienty (hotel, taxi) vydají volné jízdenky v hodnotě 3 mil. franků jako omluvu.
22.06.2005 (22:42)  
Ve 22.00 vydaly SBB tiskovou zprávu, kde upřesňují čas vzniku závady na 17.45 a sdělují, že ve 21.30 byla dodávka proudu, resp. provoz obnoven. Následky "výpadku" budou srovnávány během čtvrtku a nebude dodržováno řazení souprav.
Chudáci cestující, světla měli naštěstí dost, pokud nebyli v tunelech, ale soupravy závislé na klimatiazci a nuceném větrání musely být doslova peklem, i když se otevřely dveře …
22.06.2005 (22:05)  
kolem 20.00 jsem se na "SBBtron" dostal a podle uvedených zpoždění došlo k výpadku mezi 17.30 - 18.00, protože v té době začalo zpoždění vznikat

informace o SBBsku jsou rovněž na

http://www.3sat.de/vtx3sat.php?url=/400/472_0001.htm

Přetížení rozvodné sítě SBB se mi příliš nezdá, protože RhB to postihlo taky a ta jezdí na jiné napětí než SBB. SOB bere zřejmě ze stejné rozvodné sítě jako SBB. Zálohováno z veřejné sítě to patrně skutečně není, neboť by museli mít měniče frekvenci 50 Hz / 16,7 Hz. Na objasnění si budeme muset počkat … SBB to tajit nebudou
registrovaný uživatel Zlámalík
22.06.2005 (21:38)  
21:37 píšou, že už se jezdí, ovšem s masivními zpoždeními.
registrovaný uživatel Zlámalík
22.06.2005 (21:36)  
Nejede pořádně ani SBB web, více info najdete na teletextu: http://www.swisstxt.ch/SF1/486-00.html
- píšou, že okolo deváté se jezdí zatím jen v okolí Zurichu.
Příčina může být přetížení rozvodné sítě a následný výpadek - SBB má myslím vlastní napájecí rozvodnou síť, takže když dojde k přetížení, lehne to jak domino. Asi nemají zálohu z veřejné sítě. Ale mohu se mýlit :-/

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko