..: Na železnici je „Železná opona“ stále znatelná :..

Berlin - „Z rozšíření Evropské unie profitují pouze silnice, na železnici stojí stále Železná opona,“ takto ostře se vyjádřil obchodní vedoucí „Alliance pro železnici (ApZ)“ Dirk Flege, u příležitosti prezentace brožury „Bahn frei für Europa,“ která se kriticky vyrovnává s dopravní situací v Evropě. Ve 30. letech urazila parní lokomotiva trasu z Berlína do Vratislavi za 2,5 hodiny, dnešní vlaky potřebují 6 hodin. Tato situace přímo nahrává silniční dopravě a při jejím pokračování je kolaps nevyhnutelný. Evropská unie odsouhlasila poskytnutí velkých investic do železniční dopravy. Na počátku stojí tzv. Transevropské sítě (TEN), neboť dle ApZ jsou dráhy výkonné právě na dlouhých tratích. Posílení přeshraniční přepravy je proto klíčem k přesunutí dopravy na železnici.. Jen dostatečně vysoký rozpočet pro TEN, může působit jako páka pro rychlou realizaci evropských infrastrukturních projektů. S národními prostředky nemohou být tyto plány uskutečněny včas,“ uvedl Heinz Hilbrecht z Generálního ředitelství energie a dopravy komise EU.


CSPSV | 22.6.2005 (20:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Evropa Německo Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
22.06.2005 (21:33)  
Pro frekvenci Děčín – Dolní Žleb – Schöna postačuje kapacita M 810; vlak je určen pro cestující, nikoli pro DB, kterým jízda vlaku vedeného M 810 na dráze 1 600 metrů renomé nezkazí; ostatně M 810 jezdí do Furth im Walde i do Ebersbachu, resp. na peáži přes Zittau. A to z Eibau do Zittau jezdí ještě starší motoráky …
22.06.2005 (21:06)  
Buduje se díky zkostnatělému myšlení...a tím je i kritika Šulce, protože si dovolil šáhnout na naše nedotknutelné ČD. Hrkající 810 je fakt lákadlo pro DB...
22.06.2005 (20:51)  
"… stále znatelná … " ten pán se hluboce mýlí. Ta "Železná opona se mnohde usilovně buduje" a to dokonce mezi zeměmi někdejšího "tábora míru a socialismu …"
Od roku 1990 se nebyly schopny = nechtěly (nechtějí) ČD (+ bývalé ČSD) a DB (+ bývalé DR) dohodnout na tom, aby motoráky končící v Dolním Žlebu jezdily až do Schöny, kde by se dalo přestupovat na S–Bahn do Dresden … Teď k tomu přistupuje šetřivý hejtman v Ústí nad Labem a ruší vlaky do pohraniční stanice Vejprty, resp. Dolního Žlebu … místo aby prosazoval jejich zachování, resp. aby tlačil na ČD, aby se jezdilo do Schöny.
Rovněž na přechodu Horní Dvořiště – Summerau není možná dohoda, protože každá železniční správa chce něco jiného a cesta z Lince do Prahy je rychlejší přes Vídeň než přes České Budějovice (první ranní spojení Praha – Linec trvá přesně 8 hodin, je to 295 km). Počet spojů se Slovenskem se taky omezil, nebo dokonce zrušil (Hodonín – Holíč) …
O spojení mezi Polskem a Českem ani nemluvě. Peážní trať přes Glucholazy PKP je přirovnávána k situaci na korejském poloostrově
K tomu navíc "tarifní železná opona", protože zejména ČD nesmyslně lpí v osobní dopravě na tarifním bodu GRENZE, místo toho, aby jednali o společném tarifním bodu podle toho, která železniční správa tam zajišťuje provoz. Vážený pán z Bruselu těžko změní myšlení škůdců železniční dopravy a nemá ani koště na to, aby je vymetl z funkcí…
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko