..: Na železnici je „Železná opona“ stále znatelná :..

Berlin - „Z rozšíření Evropské unie profitují pouze silnice, na železnici stojí stále Železná opona,“ takto ostře se vyjádřil obchodní vedoucí „Alliance pro železnici (ApZ)“ Dirk Flege, u příležitosti prezentace brožury „Bahn frei für Europa,“ která se kriticky vyrovnává s dopravní situací v Evropě. Ve 30. letech urazila parní lokomotiva trasu z Berlína do Vratislavi za 2,5 hodiny, dnešní vlaky potřebují 6 hodin. Tato situace přímo nahrává silniční dopravě a při jejím pokračování je kolaps nevyhnutelný. Evropská unie odsouhlasila poskytnutí velkých investic do železniční dopravy. Na počátku stojí tzv. Transevropské sítě (TEN), neboť dle ApZ jsou dráhy výkonné právě na dlouhých tratích. Posílení přeshraniční přepravy je proto klíčem k přesunutí dopravy na železnici.. Jen dostatečně vysoký rozpočet pro TEN, může působit jako páka pro rychlou realizaci evropských infrastrukturních projektů. S národními prostředky nemohou být tyto plány uskutečněny včas,“ uvedl Heinz Hilbrecht z Generálního ředitelství energie a dopravy komise EU.


CSPSV | 22.6.2005 (20:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Evropa Německo Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
mike
27.06.2005 (7:29)  
Jee, Joze Plecnik by byl fajn :) Cestu do LJU jsem absolvoval predloni s 2 prestupy a nebylo to nic moc...
23.06.2005 (19:51)  
Je tomu 12 let co jsem nakreslil myšlenku prvého železničního spojení přes železnou oponu. Po vzniku krajů se začalo vážně hovořit o prosazení této myšlenky. Bohužel pouze na krajské a zemské úrovni. Páni v Praze a Berlíně to považovali za blbost a to bohužel od posledního úředníčka po ministry. Mezitím se i na jihu Čech snaží 5 let prosadit nahrazení modernizované koňky železniční tratí. Optimisté by chtěli začít v roce 2016, ale spíše se hovoří o roce 2030. Skutečně pokud se nezačne s pomocí "Bruselu", tak se ničeho nedočkáme. Pan současný prezident vidí EU a kraje jako nebezpečí a má skutčně pravdu. Flákači co zahnívají ve vedeních jednotlivých států jsou zcela mimo realitu, nebo jen blokují rozvoj státu, který by měli spravovat a rozvíjet. Když si vzpomenu na pana Baťu, který chtěl vybudovat stát pro 40 milionů občanů a porovnám to s těmito ubožáky, kteří vidí maximálně pražskou aglomeraci s jedenapůl milionem obyvatel, tak je mně zle. Od těchto chudáků nemůžeme chtít, aby prosazovali zbourání "železné opony" pro mezistátní železnici a už si vůbec nedovedu představit, že by věděli jak dnes vypadají Vejprty. Jenže ono to není jen o hranicích kde lišky dávaj dobrou noc, je to i o hranicích na Ruzyni. Vůbec se nepočítá s tím, že by mimopražský občan měl možnost dopravy na mezinárodní letiště. Pro mně šumafuk jestli tam povede metro nebo Buštěhradka. Já se tam prostě nedopravím. I nadále budu muset jezdit taxíkem z Berouna. Pokud by se přece jen postavila železnice do Bavorska, pak bych mohl létat z Mnichova, kam bych se dostal rychleji než na Ruzyň.

Zdraví Jirka z Plzně
registrovaný uživatel Railmen
23.06.2005 (13:06)  
V Salzburgu by se muselo jezdit úvratí, což by prodlužovalo jízdní dobu. Potom v zimě, když je lavinové nebezpečí, bývá Tauernská trať uzavřena a je pouze NAD mezi Göling a Bischofshofen. Sám jsem to tuto zimu zažil. Trať na Selzthal je sice jednokolejná, ale nepředstavuje vzhledem k okolním podmínkám riziko uzavření z důvodu lavin.
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
23.06.2005 (12:01)  
no jo, vždyť vlastně není zveřejněn návrh mezinárodních tratí :-)
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
23.06.2005 (12:00)  
já právě to četl taky na fóru a někdo se tam radoval, že bude spojení na Salzburg...noc, jdu se mrknout na návrh JŘ 05/06. Osobně jsem zásadně pro trasu PHA-LNZ-SAL-VIL-JES-LJU. Už jenom proto, že by se dalo jezdit lyžovat do Julských Alp. V Jesenici bych sednul na bus a bylo by...
registrovaný uživatel Railmen
23.06.2005 (11:25)  
Jenže on pojede z Lince přes Selzthal na Graz a Maribor, tudiz do Salzburgu a Villachu vůbec zajíždět nebude. To mi tu na fóru potvrdil nějaký přispěvatel již asi před 2 měsíci..
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
23.06.2005 (11:13)  
Kde se dá najít na internetu trasa tohoto vlaku? :)
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
23.06.2005 (10:34)  
EC "Plečnik" je super, ale jeho trasa naprosto šílená, proč má jet ze Salzburgu do Grazu a dál přes Maribor do Ljubljany?
registrovaný uživatel Railmen
23.06.2005 (8:22)  
Už příští rok tam má jet Ex/EC 100/101 "Jože Plečnik" do Ljubljany. O jeden kvalitní vlak navíc (hlavně konečně pořádné ranní spojení). Doufejme, že skutečně vyjede... Večerní R272/273 zůstává a zůstávají i 2 páry přímých Sp CBU-LIN. Jen by to chtělo už požádnou trať.
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
22.06.2005 (23:05)  
pozitivní je už snaha, s tím problémem něco dělat...TEN jsou sice vynikající nápad, ale nemělo by se ustrnout pouze na tomto bodě. Situace na trati do Lince není nejlepší (na druhou stranu zase ÖBB posílají své kvalitní vozy do ČR) a mělo by se s tím něco dělat. Aź bude (snad jednou) koridor, věřím, že se vše zlepší a pozvedne se jak regionální, tak i mezinárodní doprava (IC/EC do Linze/Salzburgu)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko